mitä eroa

Kirjoittaja: Henri korhonenelikkäs oisin ostamassa ittelleni 125 pyärää,niin mitä eroa on vaikka yamahalla,hondalla,kawalla ja kotarilla

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOK, kun tää nyt meni huumorilinjalle kokonaan...
Yks kaveri sanoi kerran mun pyörästä, että "kun sää raiskasit sen ihan totaalisesti hetkessä...", kyseessä oli uutena ostamani Jammu, (ja keskustelu koski erästä ulkopuolista kommenttia,) jolla sitten "vähän" kaatuilin. Poistuessani spoorista vauhdikkaammin alkoi kyljellään raahaaminen takaisin spooriin ja sitä rataa.
No niin, mutta mitenkäs tää menee tää hyvin huollettu ja vähän ajettu?
Ei hitto, KURAmopoon on pakko upottaa pullo silikonia ja pestä pinnatkin hammasharjalla, että kukaan edes uskoo sitä jotenkin huolletuksi! Absurdia olettaa kenekään hinkkaavan peliään aina ajon jälkeen sillä viisiin...
No toinen juttu onkin sitten se, että kukaan ei talvella konttaa niin paljon kuin minä, mutta siitä huolimatta ne molemmat pyörät jotka mulla on olleet varmuudella 4h/6h ajettuina, ovat olleet siistimpiä ja vähemmän kuluneita kuin
muutama vastaavan verran muka ajettu, joita ollaan käyty katsomassa.

Esimerkiksi: 4h ajetussa pyörässä ei voi olla sanottavaa kulumaa ketjulaaharin kulutuspinnassa. Siinä ei voi myöskään olla vanteissa jäljet 10 renkaanvaihdosta tai säärisuojat hiekkapuhalluksesta kauttaaltaan karheina. No, nyt meni jo vähän asialinjallekin. Lisää legendoja tulee jonkun ilmanputsarikotelon kuluneisuudesta,
ei kulu tarrat takuulla puhki 20 tunnissa, toisaalta taas rungosta voi kulua saappaan varren kohdalta maali puhki jo 4-5 tunnissa. Tai jos pyörässä on X-rinkulit uutena, niin kyllä 20h kohdalla pitäisi vielä löytyä orkkis ketjur ja rattaat. Tai sitten niitä ei ole pesty ja rasvattu.
Väittäisin, että ihmiset tekee monta virhearviota ostaessaan vähän ajettua pyörää. Yhtä monta kuin mitä on niitä, jotka myyvät pyöräänsä paaaaljon vähempi ajettuina kuin ne ovat. Pakkaa sekoittaa sitten mukavasti sekin, että jossain pyörässä esim. orkkis ketjulaahari on tosiaan niin huono, että se kuluu loppuun hetkessä ja sekin pitäisi vieläpä tietää. Ei totta vieköön näistä ota millään selvää!
Sen myönnän ihan suoraan, että itselle tuli aikas totaalisena yllärinä se, kuinka nopeasti nämä ylipäänsä kuluvat. Kuten myös se, mitä nämä kestävät vahingoittumattomina...kääntöpuolella se, että yhdestä paikaltaan kaatumisesta hajoaa syyläri, penkki, putsarikotelo, paisari, jarrupoljin, stonga, kahva...

Tästä nyt tuli tämmöinen sekava pakina, mutta vieti lyhyesti oli se, että mihinkään näissä ei voi luottaa ja mistään ei ikinä voi olla täysin varma. Ketään ei houkuttele rehellisyyteen se, että joku toinen myy oikeesti 100h ajettua 20h ajettuna ja halvemmalla kuin itse myy 50h ajettua. Eikä tästä ikinä mitään tule!

Kirjoittaja: Kees van NiftrikTulipahan luettua koko threadi ja huomasin, että Eero on pamahtanut takaisin ruutuun pitkän hiljaiselon jälkeen. Kaiken lisäksi heti perillä viimeisimmistä trendisutkauksista, kuten "ääliökommenteista" eli on ainakin seuraillut keskustelua, vaikkei ole keskusteluun osallistunutkaan. Ovelaa...

Kirjoittaja: Kees van NiftrikNo hemmetti sentään. Munhan piti kirjoittaa ihan toisen otsikon alle - tuonne Sirkun aloittamaan "Mikä on, kun ei kauppa käy" tms. threadiin...eli, jos ei otsikko ja tarina stemmaa mielestäsi, niin tiedätte ainakin mihin se sopii paremmin ;)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo jos enskavarikolla avaa silmänsä niin ei taida kohta tosiaan muita olla ei!
Mitä tohon myymiseen tulee niin on tossa jo vähän aikaa ollu yks tommonen "kaikilla on jo" kaupan ;-)

Kirjoittaja: jouni simonenno ehdottomasti paras on se jonka "servicepakissa" (kuten ktm:ssä huoltolaukku) tulee maailmanmestarin AJOTAIDOT !!!
pakko oli vähän keventää.....osta se mistä pidät...itse ostin ktm:n ja kaikki haukkuu sitä minkä kerkee ja toiset kehuu minkä kerkee.
paras kun vaan pitää suunsa kiinni mistä pitää ja ostaa jonkun.
kaikissa on kaksi pyörää,tanko,ja loputkin osat...lujaa pääsee kaikilla jos osaa ajaa.
yksi yhteinen vikakin kaikissa on: penkki on päin persettä....

Kirjoittaja: SIMO NIITTYMÄKIKannattaapi varmaan valita vaikka värin perusteella...

Kirjoittaja: Kees van NiftrikPiru vie, kun Sirkku ei ajele porkkanan väreihin stailatuilla viissatasilla. Olisin kyllä huolinut hyvin huolletun ja vähän "tuunatunkin" silloin, kun hankin omani. No jouset olisin kuitenkin joutunut vaihtamaan vähän jytympiin - uskoisin.
Ei vaan leikki leikkinä, mutta ilmaisut hyvin huollettu ja vähän ajettu ovat kärsineet jonkinlaisen inflaation alan harrastajien keskuudessa, koska useimmiten huollot ovat pelkkää öljynvaihtoa ja pesua muovinkiillotusaineilla. Tästä syystä netin välityksellä on ilmeisen vaikeaa vakuuttaa ostajia. Toisaalta tietyt henkilöt tälläkin foorumilla ovat vakuuttaneet olevansa ainakin jossain määrin teknisesti kiinnostuneita laitteittensa toiminnasta/hyvinvoinnista, joten ihmettelen ellei foorumin aktiivijäsenten keskeinen luottamus alenna kynnystä keskinäiselle kaupankäynnille. Ainakin tässä esimerkin tapauksessa uskoisin fillarin ylittävän ne odotukset, joita asetetaan mm. uudelle pyörälle. Ei muuta kuin hyviä kauppoja.

Kirjoittaja: Ei nimeäKOTARI ON KOVA MOTARI!!!!!!

Kirjoittaja: juha koskiHae TM uskoisin pelin olevan suoritus tasoltaan aivan omaa luokkaa!
Peli tulee V vorcen tehokurkulla vakiona ja HGS putkella
herkkuja vaativalle harrastajalle!

Kirjoittaja: TIMO KOSKINyt ihan pakko laittaa tähän kohtaan PIENI kevennys....Siis onko olemassa muunkin merkkisia pyöriä valmiina ku K T M......Joo jokainen tykkää niin eri asioista ja kun ostaa pyörää niin kannattaa miettiä hieman sen myyntiä jo osto vaiheessa eli ktm,yamaha,honda ovat suht helppoja myydä mutta yritäppä ssada järkihinta esim gasgas tai tm:stä kun olet pari vuotta ajanu.Ja herkkänahkaiset älkää suuttuko.....pilkettä silmäkulmaan....terveisiä eerolle

Kirjoittaja: Pekka PitkänenKTM eurooppalainen, muut japanilaisia.

Jaa, että mikä on paras... tuohon jos alkaa vastaileen, ni syttyy kolmas maailman sota. Mutta lue vaikka jotain alan lehdissä olleita testejä, ja tee omat johtopäätökset.

Kirjoittaja: Nikkanen EeroTäytyy siis yrittää.

Valmistajan lisäksi tietysti värit ja tekniikan toteutus...

Pyörät on hyvin samanlaisia mutta nii

Kirjoittaja: MIKA SARAVALTAtässä vielä eroja maahantuoja,hinta,menekki,vara-osat ja satulan kiinnitysruuvi.
P.S
Ihan mielen kiinnosta, mihin ihmeeseen tarviit noin monta (125) pyörää.

Kirjoittaja: Henri korhoneneikun mikä niistä ois paras vaihto ehto

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKILyhyesti: valmistaja...
Jään mielenkiinnoola odottamaan kuka pystyy vastaamaan ko kysymykseen tyhjentävästi alle parin A4:n kokoisella tarinalla.