Tarjolla tyhjäkäyntipulma: Keihin38mm

Kirjoittaja: Jukka KilpiäLöysin vanhoja viestejä aiheeseen liittyen, osa päättyi harmittavasti privamaileihin. Olisin mielelläni lukenut ratkaisuista... siis ongelma on että pyörästä, RM 250 (1999), häviää tyhjäkäynti kun kone lämpenee.
Ryyppy auttaa hetkeksi kunnes kone tukehtuu. Kaasari on siis Keihin 38mm, tyhjäkäyntisuutin 48. Ilmaruuvilla ja tyhjäkäyntiruuvilla ei ole mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Kiertää ok, kulkee ok. Kaasuvaste hyvä ja terävä. Ainoastaan tyhjäkäynti uupuu !
Joissain viesteissä luki että tämä on "tyypillistä" Keihinille, juuri tästä haluaisin kommentteja niiltä ketkä asian kanssa ovat tapelleet... mitä kannattaa tehdä? Eihän tietty crossissa tyhjäkäyntiä tarvitse, mutta...

Kirjoittaja: Anssi LehtinenNormaalia. Tyhjäkäyntiä on turha surra, jos peli muuten kulkee toivotulla tavalla.

Kirjoittaja: JANI PEKKOLAMulla on hussessa mikuni ja eipä siinäkään tyhjäkäynti montaa sekuntia ole. Turha niitä on surra.

Jani

Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIEnpä minäkään osaa vastata kysymyksen tekniseen puoleen arvailua lukuunottamatta mutta sen verran täytyy neuvoa että jätä tyhjäkäynti pois vaikka saisit sen säädettyäkin, turvallisuussyistä. Maksaa itsensä takaisin siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran löydät itsesi kyljellään pörisevän mopon alta ja rengas hivelee persnahkaa...

Vantaan kisoja kattellessani huomasin että ainakin joillain kavereilla oli pyörissään tyhjäkäynti, lähinnä nelareissa. Omista kisailuista on jo hetki mutta silloin ainakin katsastuksessa katottiin ettei tyhjäkäyntiä ole, ellen nyt ihan muista väärin. Siksipä ihan "yleissivistyksen" vuoksi kysyisinkin että onkos säännöt muuttuneet tuolta osin ?

Nim.merk. "Joskus pyöränkin alla maannut"