Siirtoluvista...

Kirjoittaja: JUHA LEHTONENOstin taannoin vm99 enduropyörän kolmannelta omistajalta ja maahantuontipaperit oli jossain vaiheessa hukkuneet. Soittelin ennen ostamista kahdelle katsastusasemalle (Hakuninmaa ja Hämeenlinna) ja molemmissa sanottiin, että kilpailuihin saa siirtoluvat pelkän valmistenumeron mukaan, ilman mitään papereita. Nyt kuitenkin olen lukenut, ettei homma olisikaan niin yksinkertainen. Onko kukaan yrittänyt?

Mitenkäs sitten kilpailupaikalla? Vaaditaanko siellä ehdottomasti maahantuontipaperit nähtäväksi, vai riittääkö siirtolupien esittäminen?

Voi olla hankalampi saada maahantuontitodistusta jälkeenpäin, kun kyseistä mopoa ei tuoda enää suomeen, eikä entisellä maahantuojalla ole puheiden mukaan mitään tallessa. Myöskin valmistaja on myynyt mopotuotantonsa toiselle pajalle, joten tehtaalta voi olla turha kinuta uutta paperia...

Kirjoittaja: Nikkanen EeroJa tässä sitten pannaan pilkku lopullisesti muussiksi!

061.3 "...Jokaisella ajajalla tulee olla kopio poikkeusluvasta aina kilpailussa mukana."
Tällä annetaan lupa ajaa peilittömällä ja vilkuttomalla pyörällä.Muuten pitäis kaikkineen vastata tieliikennelain vaateita,eli jos siihen takerruttais,ei juuri yksikään kisapeli täysin vastaa liikennekelpoista,eikä ois kelvollinen osallistumaan kilpailuun.
Aiettä musta ois tullu ikävä nimismies.

Nomutta.Säännöt on säännöt ja niitä on täysin turha ylläpitää,jollei niitä edes aiota noudattaa,vaikka ne joskus oiskin vähemmän järkeviä.
Toi poikkeuslupapaperi on usein tullu järjestäjän puolesta,eikä sitä olla vaadittu katsastuksessa,mutta tullauslappu,ajokortti ja siirtolupa,joka muuten on henkilökohtainen,on aina oltava katsastuksessa mukana.

Jos siitä pilkusta vielä jotain jäi,niin ampukaa alas!

Kirjoittaja: Jouni PatjasMorjenz

Mitenkään pilkkua nusasematta tulee kuitenkin mieleen kohta tuosta enduron sääntökirjasta, jossa nimenomaan mainitaan..

"Siirtomerkillä kilpailuun osallistuvien ajajien tulee esittää katsastuksessa ko.
pyörän tullivalvonnan alkuperäinen ilmoitus ajoneuvon käyttämisestä yksinomaan
kilpailutarkoitukseen tai viranomaisen oikeaksi todistama jäljennös sekä
väliaikainen rekisteriote. Ilman tätä ilmoitusta ja väliaikaista rekisteriotetta ei voi
osallistua kilpailuun."

joten tulisiko se papereiden katsomisinto sitten tuon säännön perusteella ;)

t: Jouni

Kirjoittaja: Jouni PatjasMoro

Siirtoluvan kyllä saa ilman tullin papereita, mutta kilpailukatsastuksessa tullin paperin (todistus väliaikaisesta verottomasta käytöstä kilpailukäyttöön)täytyy olla mukana.

Kauppakirjalla pitäisi saada tullista tuo leimattu todistus, ainakin ennen sai.. jopa Kouvolan tullista...(viittaan tilitykseen "tullin käytös punakilpisen kanssa")

t: Jouni
www.rck.urli.net

Kirjoittaja: ARTO AALTOKilpailuorganisaation tehtävänä on varmistaa että pyörässä on asianmukainen siirtolupa (tai pyörä on rekisteröity), ja että voimassa on pakollinen tieliikennevakuutus, ja että rungonnumero vastaa näitä asiapapereita, sekä varmistaa että pyörä täyttää lajikohtaiset ja TL-asetusten vaatimukset poikkeuslupineen.

Mitkään muut paperin tarkastukset eivät todellakaan kuulu kilpailun järjestäjälle. Siihen ei riitä ensinnäkään makkara palkalla olevin maallikko katsastajien ammattitaito, ja on toimenpiteenä täysin turha!

Jos pyörään on myönnetty siirtolupa kilpailutarkoitukseen virallisesta katsastustoimipaikasta, sen tulee todellakin riittää!! Autourheilussa missä kalusto on vielä