Toimiiko kikka?

Kirjoittaja: Niko SantalaLuin uusimmasta lehdestä suzukin koeajon, ja hämmästyin ku siinä sanottiin ettei suzuki inahtanutkaan. Tämän jälkeen tulppa irti ja suoraa kaadettiin bensaa sylinteriin. Miten kyseinen kikka toimii? Mulla on yamahan kanssa sama homma ettei inahdakkaan ku koittaa polkee. Auttaisko kyseinen kikka myös yamahaan? Pyöräni on 250 2-tahti vm.2000

Kirjoittaja: Pentti RaittilaKyllä se on nyt vieläkin niin, että 2-t moottorissa ei ole mitään yhteyttä sylinterin, kampikammion ja vaihtestoöljyjen kanssa, jos ei kone sitten ole ihan palasina. Öljyt voi harmaantua, jos vesipumpun stefa vuotaa. Se on tietysti selvää, että kannentiiviste voi vuotaa sylinteriin, ja kone ei sitten käynnisty, kun siinä ei ole enää puristuksiakaan. Mutta ennen sitä sen on pitänyt jo purskuttaa jäähdyttimestä nestettä ulos, ja myös jäähdytimen korkki on sellainen harmaan oljyinen ja haisee pakokaasulta. Edellä mainuttu "tulpanmaistelija setä" on myös ollut varmaan oikeassa, kyllä jäähdytysnesteessä on oma arominsa. Täällä Puulavedellä yksi setä käyttää vanhoja tulppia mateen syötteinä, ja hyvin tulee kalaa. Joten keskusteluihin "syö tulppia" on yksi varma vastaus: matikka ;) Pappa

Kirjoittaja: Niko SantalaKoitan nyt tulevana viikonloppuna kaikkia kikkoja mitä sanoitte. Jos pyörä ei lähe käyntiin niin sit vien sen jollenkin ammattimiehelle huoltoon. Kiitos kaikista näistä.

Kirjoittaja: Niko SantalaLuulisin, että vika on selvinny. Pytyn tiiviste vuotaa ja jäähdytin nesteet valuu pyttyyn. Huomasin sen siitä ku täytin syylärin ja katoin sen tänään aamulla niin ei näkyny nesteitä. Uus tiiviste tilalle ja sen jälkeen meno jatkuu. (Toivottavasti)

Kirjoittaja: ILKKA HEIKKINENse on hyvä toivottavasti vihjeistä oli apua!!!!!! hyviä ajoja......

Kirjoittaja: Jussi KorkeakiviEikös se yleensä pistä öljyt maidoksi jos kannen tiivisteen välistä päästää pyttyyn nesteet. Mulla ainakin ja rupes pukkaan koneen huohotin letkusta semmosta maitovelliä. Joten tarkista öljyt niin aika varmasti saat varmuuden siitä ongelmasta.

Kirjoittaja: Niko SantalaEi onnistunut sekään kikka. Kauan sitä saa polkee sit ku se on seissy niin pitkään? Tuntuu tyhmältä polkee ku se ei lupaa mihkään suuntaan.

Kirjoittaja: SAMI LEPOKORPISama ongelma aikanaan pojan moottorikelkan kanssa.Mikäli bensa on seissyt tankissa useamman kuukauden,se on yksinkertaisesti "vanhentunut".
Joten, ota tankki ja kaasari tyhjäksi,lisää uusi bensa,lorauta n.korkillinen tulpanreiästä sisään ja laita varalta vielä uusi tulppa ja polkaise käyntiin. Parilla-kolmella potkulla pitäisi käynnistyä.

Kirjoittaja: ILKKA HEIKKINENja jos toi ei ollu vikana!!!!!

mulla oli kerran kans vikaa pyöräs. se ei ollu seissyt missää mut se ei vaa yhen päivän ajon jälkeen enää käynnistyny ku tulppa kastu koko ajan ni sit yks allrigtin ukko autto ja se maisto sitä nestettä siitä tulpasta ja se sano et se on jäähdytysnestettä ku se maistu jotenki imelän makealle tai jollekkin happamalle tai jotain sellasta en nyt tarkkaan muista mille, mutta siinä se vika oli et mun pytyn tiiviste vuos ja nesteit valu sinne pyttyyn kastaen sen tulpan... sit uus tilalle ja taas toimi!!!!!!!!!!

Kirjoittaja: Niko SantalaKiitos tästä tiedosta. Toivon että mopo hörähtää ja antaa ees jotain elonmerkkejä tällä kikalla. Se on seissy joku 4kk(ulkona pressun alla), todella tyhmää mutta kun ei muuta paikkaa ole niin no can do!

Kirjoittaja: Niko SantalaKokeilin kyseistä kikkaa, mutta ei näyttäny toimivan. Pakoputkesta ei tuu edes pakokaasuu kun polkee käyntiin , kone ei sano mitään. Tulppa antaa kipinää, mutta kun polkee niin se kastuu. Miten muuten suuttimet säädetään? Olen alottanut krossin viime kesänä joten olen aika amatööri näitten asioiden kanssa.

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANTarkista onko kaasarissa vettä. Helpoiten onnistuu, kun laitat hanan kiinni ja avaat
kaasarin pohjapropun. Tämän jälkeen laita uusi tulppa, jos on, jos ei ole
niin kokeile vanhalla (kuivaa se).
Näiden jälkeen avaa hana, laita huikka päälle ja polje ilman kaasua pyörä käyntiin.

Kirjoittaja: KIMMO SAARNIKyllä sen pitäis toimia kaikissa bensa vehkeissä toi kikka.

Kirjoittaja: Pentti RaittilaEhkäpä tämä on se maailman toiseksi vanhin kikka? Kun 2-t moottori on seissyt pitkään, tai se on ollut kokonaan avattuna, niin kampikammio on niin kuiva, että kestää pitkään saada sinne oikea seos moottoria polkemalla. Pieni tippa bensaa tulpanreijästä herättää moottorin, ja sitten jos kaikki on kohdallaan kone toimii normaalisti. Mitään "suuria ryyppyjä" sinne ei saa kaataa, yli annostus on aina pahasta sekä moottorille, että kuljettajalle ;) t. Pappa