ETUISKARIT

Kirjoittaja: JUHA NISULAOSTI N 200 EXC JA PYÖRÄ OLI SEISSYT 2 KUUKAUTTA JALAN VARASSA,JOLLOIN TOINEN ISKARI OLI ALKANUT VUOTAMAAN ÖLJYÄ.OLISIKO MITÄÄN KONSTIA MILLÄ SAISI STEFAN PITÄMÄÄN.ISKARIT OLIVAT OLLEET JUURI SKOGILLA HUOLLOSSA.

Kirjoittaja: JUHA NISULAKiitoksia vastauksista 200 kotarin etupumpun stefan fixsaukseen... SAIN sen pitämään,otin pölysuojan pois ja putsasin sen hyvin ja stefan ja putken välin pyöräytin puhtaaksi 0.20 rakotulkilla ja suihkutin sikonia reilusti ja alko stefa pitämään.

Kirjoittaja: Matias MertsalmiIte olen vuotavat stefat korjaillu filmin pätkällä, eli leikkaa siitä sen reikäreunan pois, sen sitten työntää sinne liukuputken ja stefan väliin, pari kertaa pyörittää ympäri jne. Sitten pumppaa pari kertaa ja jos vuotaa, uusii toimenpiteen. Tämä toimii siis silloin kun siellä välissä on jotain likaa.

Kirjoittaja: Marko LaineTulevaisuuden varalle kannattaa ruiskuttaa silikonia niihin putkiin ja stefoihin hieman ennen seisomaan jättämistä. Näin ei stefat ainakaan tartu putkiin kiinni ja rikkoudu kun sitä taas seuraavan kerran käytetään. Tietysti noi voi jollai aikavälillä kovettuakin ja siksi ei enää pidä, mutta siihen tarvitaan normaalisti jo paljon pidempi aika. Tuohon taas vaikuttaa säilytyspaikka, kuten koko muuhunkin pyörään.

Kirjoittaja: TOM NORDMANMoi

Omat etupamput vuosivat syksyllä ja vieläkin nimellisesti. Minulle auttoi seuraava pahimpaan vuotoon: ota pahvinen käyntikortti, laita tähän esim kytkin / jarrujen putsausainetta. Työnnä varovasti stefan väliin pyöräytä muutama kerta - toista uudella käyntikortilla. Tämän jälkeen pamput irti, tarkista öljyjen pinnankorkeus. Laita lisäksi vaselinia yms stefan suojan huulille ja silikonia stefan päälle, tämän pitäisi estää lian pääsyn stefan ja putken väliin. Omien kokemusten mukaan, mikäli ylimääräistä ilmaa ei poista joka ajon jälkeen, vuoto pahenee. Lisäksi esim. kuljetus peräkärryssä siten että liinat kinni stongassa ja kiristää liinat liian tiukalle, pahentaa tämä etupään vuotoa.

Vaikka putki vuotaa hieman ei öljyä välttämättä tule ulos niin paljoa, että tämä haittaa etupampun toimintaa. Öljyjen korkeutta on syytä tarkistaa säännöllisesti. Omassa pelissäni pieni vuoto tiputtaa pinnankorkeutta noin 20 ajokerran aikana 0,4 cm.

Kirjoittaja: Janne RuonioMoikka. Sama ongelma oli itsellä edellisen pyörän kanssa (cr 250 99). Oli ajettu j-rataa ja seissyt koko kesän. Oli kuulemma uudet stefat. No toinen vuoti ja myyjä arveli, että luultavasti alkaa toimimaan, kunhan vain ajaa jonkin aikaa, toiveeksi kyllä jäi. Voithan kokeilla aluksi ellei pahasti vuoda ja vaik vähän lisätä öljyä ilmausruuvin kautta.

Sen stefaa edeltävän pölysuojan saa muuten irti, vois katsoa löytyykö kovastikin likaa sieltä alta (manuaalissa ohjeet).

Nämä on sitte vaan kokemuksiin perustuvaa mutu-tietoa, kokeneemmat neuvokoon/korjatkoon vastaustani!

Ostin itselle samanlaisen pyörän n. 1kk sitten, hyvältä on kyllä tuntunut kaikin puolin.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOItselläni oli 250 RFS -02 ja kun uusin stefat niin kaikki hyvin. Kunnes mopo seisoi myynnissä vajaan 3 viikkoa ja paikalle saapuneen ostaehdokkaan koskettua keulaan se vuoto alkoi. Kertoivat liikkeessä ihan normaaliksi, että alkavat pienenkin seisonnan seurauksena vuotaa.