Kawasaki KLX 300?

Kirjoittaja: Jukka AaltioHeps!

Suunnittelen hommaavani pyörän sekalaiseen (crossirata/enduropolut) käyttöön ja huomasin tollasen otsikon mukaisen nelarin myynnissä (vm 2000). Toimisikohan toi pyörä tämmösellä 70kg/173cm, harrastelijakuskilla? Onko vakiovehkeessä jotain osia, mitkä kannattaa heti vaihtaa parempiin? Olisko muita ehdotuksia? (Lähinnä hakusessa on käytetyt noin alle 3000 euron hintaluokassa).

Hieman kriteereitä: Peukaloni ei ole täysin keskellä kämmentä, mutta olisi silti hyvä että pyörä olisi melko luotettava. Tehoa ei tarvitse olla kovin paljoa, mutta laaja tehoalue tuntuisi mukavalta. Kesällä tuli ajeltua ktm 250 sx:llä ja siinä on jo melkeen liikaa tehoa, jotta pystyisin konetta täysin hyödyntämään. Koska ajan myös radalla, pitäisi alustan toimia kohtuullisesti myös hypyissä.

Olisin kiitollinen mielipiteistä ja ehdotuksista!

Kirjoittaja: Pentti RaittilaKyllä se on tänäkin päivänä, että jos meinaa oikein pärjätä, niin se vakiopeli on rakennettava aikalailla uusiksi. Joissakin merkeissä enemmän joissakin vähemmän. Ja maailmanmestaruus on aina maailmanmestaruus, ei sitä voi väheksyä. t. Pappa

Kirjoittaja: JÄMSÄN LIIKENNEKOULUKLX 300 on kyllä melko huoltovapaa peli, öljyn ja suodattimen kun vaihtaa niin muuta ei paljoakaan tarvi tehdä. Männällä ajelee 300 tuntia. Jos lähtee konetta viritteleen niin kesto kyllä heikkenee( on kokemusta ) Jousitukseen kun tekee jo mainitut muutokset niin on aivan toimiva peli harrastekäyttöön.
t.Timo

Kirjoittaja: Pentti RaittilaJotenkin vaan muistelen, että Kytösen Vesku ajoi vastaavalla laittella maailmanmesteruuden. t.Pappa

Kirjoittaja: Kees van NiftrikMun mielestäni se oli ihan ekoja 250 -4t mestareita. Anyway - varmaan sama peli päällisin puolin. Saattaa mennä pieleenkin tämä muistelo...

Kirjoittaja: HENRI TALVINENVeskulla oli/on tosta 300 tehty se voittopyörä, mut ei siinä alkuperäistä ole muuta kuin mallimerkintä =)
Pyörässä on kone tehty uusiksi, kaasari(kiihdytinpumppu), crossipyörän takahäkki,öhlings keula ymymym. Mopo on nähtävänä Jämsässä Järvisen Sepon "motskarimuseossa".

Vakiopeli on hyvä aloittelupyörä, mutta pyörän rajat tulee hyvin nopeasti vastaan...

-Hemmo-

Kirjoittaja: TIMO TEPPONEN Moro!
Itse ajoin pari vuotta kilpaa tollasella pelillä-98-97 ja kyllä se sen aikaisena
nelarina pienillä muutoksilla sopi hyvin,iskarit piti muuttaa,honda cr etupää,
ja öhlins taakse käy suoraan alkuperäisiin kiinnikkeisiin,pyöränä vahva,ei tartte
konetta purkaa eikä rassata.Ainut haitta oli tosin maavara,mikä alkuperäis-
iskareilla tuli että jalkatapit tahto karista rungosta irti.Maavaran saa pienillä
linkku muutoksilla nostettua.Mutta muuten harrastajalle varmaan tänäkin
päivänä vois olla ihan hyvä peli.Ja tehoakin saa lisättyä pienillä muutoksilla.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenNo ei tollasesta Kawarisasta(sehän painaakin varmaan tonnin) sentään kolmea tonnia kannata maksaa. Tohon hintaan irtoaa jo 2000-luvun punakilpipiikki(eli on valot, mutta ei saa ajaa tiellä) tai krossi-250. Täräyttää tollaseen puolikkaaseen vauhtipyörään vähän lisäpainoa niin eipä nykäse.

Painosi puolesta voisit kyllä ajella piikilläkin, ne on kevyitä ja halppoja huoltaa eivätkä omaa ihan niin suurta potentiaalia räjähtää käsiin kuin 250-4t vaikka huoltoa ei tekisikään ihan ohjekirjan ehdottamalla intensiteetillä.

Kirjoittaja: Jukka AaltioSelvä, kiitos tiedosta. Pitänee tiputtaa tuo yksilö harkintalistalta pois. Taitavat olla melko harvinaisia pelejä kun noista ei oikeen netistäkään löydä kommentteja tai testejä.

250 4t on ollut kyllä mielessä (kyseeseen tulis sillon kai ktm tai yamaha). Toisaalta 200 2t vois olla myös passeli kompromissi. Noiden 200 kuutioisten tarjonta on myynti-ilmoituksissa lähinnä ktm:ää ja gassia. Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

Kirjoittaja: Miika Savono voin heti todeta että tämä kyseinen pyörä, josta olet kiinnostunut, ei ole suunniteltu eikä myöskään tehty crossiradalla ajoa varten. Eli pyörän jousitus ei ole samalla viivalla edes tavallisten enskapyörien rinnalla, se on tosi pehmeä ja lyhyet joustovarat. Myös maavara aika pieni. Pyörä on tehty kyllä perusharrastajalle lähinnä maastossa tapahtuvaan cruisailuun, mutta ei vaativaan / nopeaan ajoon. Jos olet hakemassa pyörää, jolla voit ajaa myös nautinnollisia ajoja siellä crossiradalla eikä siinä pyörässä saisi olla paljon ruutia, niin harkitsepa 250 cc 4t pyörän ostamista. Tarkoitan nyt näitä crossipyörien pohjalle tehtyjä nelareita. Niitä saa nykyään suht edullisesti käytettynä.