WR 360 -98 käyntiongelma
Kirjoittaja: JUKKA JURVANENOnko kellään kokemuksia WR360 Hussen (2t) -98 käyntiongelmista. Ei tahdo millään kaasarin (Mikuni TM38) asetuksilla saada käymään nätisti 0-1/4- kaasulla. On siellä rikkaalla ja nykii ja nikottelee. Toisaalta taas käy hienosti ½-1-kaasulla, mutta kovemman revityksen jälkeen päästettäessä kaasu tyhkäkäynnille, kärsii bensan puutteesta.
Läpät on uusittu, kone rempattu, pakoputki (alkup.) oiottu, villat vaimentimessa uusittu, tulppa kunnossa. Bensa 98 ja öljyä (Motul 600) 2,5-3%, kaasari puhdas samoin ilmansuodatin.
Tai saa sen käymän siellä osakaasulla tietyillä neulan / tyhjäkäyntisuuttimen / tyhjäkäyntiruuvin asetuksilla, mutta silloin se jää aina väkisin keskellä laihalle (=tehoton).
Kokeiltu myös paketista otettua Mikunin TMS38 kaasaria (ei tyhjäkäyntisuutinta) erilaisilla neuloilla, neulan lovilla ja pääsuuttimilla, ja saatukin käynti tasaisemmaksi, tehoakin paremmin, mutta edellä kuvatut perusongelmat on ja pysyy. Onko jollain ideaa, olisiko vika jossain muualla vai onko tämä vika pyörän "tyyppiominaisuus".
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JUKKA JURVANENKoskelan Markolle kiitokset! Kaasarillasi pyörä lähti pelaamaan kuin enkeli. En tiedä vielä onko oma alkup. kaasarini sökö. Ei tarvinnut koskea vakioputkeen ja vakioläpät. Säädöt tiedoksi muillekin (alkup. manuaali ei tiedä niistä mitään, on kirjoitettu 250:sta varten):
Husqvarna WR360 -98
Mikuni TM38
Luisti: 4.0
Pääsuutin: 440, 450
Tyhjäkäyntisuutin: 50
Ilmaruuvi: 1 1/4 - 1 3/4 kierrosta
Neula: 6AEJ01-63, 2. lovi
Kirjoittaja: KARI KOSKELAMoi
Mulla on jonkun verran osia WR360:seen. mm. kaasari, takaiskari. käynnistyspoljin, ym. Laita sähköpostia, niin jutellaan lisää.
Kirjoittaja: KARI KOSKELAOnko sulla täysin vakioputki? Mulla oli -96 WR360 ja paisarin ja änkkärin välinen
putki kasvatettu pari milliä. Kaasarin säätöjä en muista ulkoa, mut voisin tarkistaa miten ne oli jos olisi apua ongelmaasi. En havainnut 2 vuoden aikana mitään tyyppi vikoja. T: Marko Koskela
Kirjoittaja: JUKKA JURVANENKyllä putki on vakio. Ostaessani pyörän pari vuotta siiten, vakiokaasariin oli tungettu väärä tyhjäkäyntisuutin. Se meni kierteille, mutta ei pohjaan, sillä suuttimessa oleva pitkä putki oli liian 0.5 mm paksu. Ilmeisesti sitä oli sitten murjottu ja epäilen, että kanavat kaasarissa tyhjäkäyntipuolella on vaurioitunut.
Tällä vakiokaasarilla käy tosi epämääräisesti. Ei auta edes manuaalin ilmoittamat vakioasetukset: tyhjäkäyntisuutin 27.5, ilmaruuvi 1.5 kierr., pääsuutin 430, neula 6AEJ01-60, 1. tai 2. lovi. Bensapintakin pitäisi olla ok. Tyhjäkäynti vaeltelee ja 0-1/4-kaasulla rikas.
Syntyi epäily että kaasari on sökö. Koitin saada uutta vastaavaa, mutta edes Mikunin maahantuoja (Nakkilan Pyörä ja Mopo) ei tiedä mikä se on ja Mikuni TM38 kaasareita kyllä maailmalta löytyy, mutta ei tällaisella tyhjäkäyntisuuttimella (samanlainen kuin nelareissa). Sen täytyy siis olla Husqvarnalle tehty oma modifikaatio. MP-Racingistä sain vain neuvon ostaa kaasari Nakkilasta, sieltä hekin kuulemma niitä ostavat. No ostin sitten tämän Mikuni TMS 38 kaasarin (ei tyhjäkäyntisuutinta) ja riittävästi neuloja ja pääsuuttimia, kun sellainen oli saatavissa, mutta sillä ainakaan minä en saa sitä käymään nätisti (on alunperin tarkoitettu KX250:een ja CR250:een).
Ehkä on sitten vain kiltisti tilattava Mp-Racingin kautta tehtaalta uusi kaasari - kallis kokeilu, jos vika ei olekaan siellä. Siksi tässä kyselen muiden kokemuksia. Oliskohan jollain hyvä käytetty kaasari jemmassa? Hyvä tietää, että pyörän saa käymään hyvin.