KTM pakoaukonsäädin
2.7.2004 - 07:26
|
Kirjoittaja: Jussi PennaEli tulipahan hukattua oikea säätö pakoaukon säätimestä (pyörittelemällä sitä palikkaa siitä kannen alta, joka sijaitsee siinä käynnistyspolkimen edessä pakoputken alapuolella) ja ei ainakaan eilisten kokeilujen aikana tuntunut enää yhtä hyvältä niin voisko joku kattoo omastaan et paljon sen pitää olla auki.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: joonas kokkokiitos vastauksesta!
Kirjoittaja: TIMO UNKURILäpän alareunasta sylinterin pintaan tehdas asetus (sx/exc) on -04 piikissä 43mm, (-04) 250:ssä ja 300:ssa 48,5 mm. Läppää hieman laskemalla vääntö pitäisi kasvaa alakierroksilla (pakoaukko pienenee) , mutta samalla menettää keskialueen tehoa, eikä passaa laskea niin paljon, ettei läppä nouse enää tarpeeksi ylös yläkierroksilla (pakoaukko ei aukea kokonaan, jolloin ylätehot laskee). Käytännössä siinä ei ole suurta pelivaraa, itse olen todennut, että tehdassäätö on paras.
250:ssä voi säätää myös säätimen jousen esijännitystä ja -04 mallissa pyörän mukana tulee herkempi varajousi, jolla läppä on auki kokonaan 500 kierrosta aiemmin kuin vakiojousella, molemmilla aukeneminen alkaa samaan aikaan (5200 rpm). 250:ssä jousen esisijännitystä ulkopuolisesta ruuvista säätämällä voit säätää avautumisen alkua (kiinnipäin esijännitys kiristyy ja läppä lähtee aukeamaan myöhemmin josta seuraa, että tehot laskee keskialueella ) Tehdashan ei suosittele tätä säätöä. Itse olen koittanut 250:ssä ja 300:ssa säätää kierroksen pari kumpaankiin suuntaan, mutta todennut tehdassäädön parhaaksi.
Kirjoittaja: TIMO UNKURIKysy Racing Bikestä (09-3741133) perussäätö ,muistaakseni piikissä (oliko piikki?) perussäätö on täysin kiinni ja puoli kierrosta auki. Toinen tarkempi vaihtoehto on että otat kannen pois ja mittaat läpän korkeuden ja säädät kirjan arvojen mukaan. Merkkaa sen jälkeen perussäätö toisella puolen moottoria pienen luukun alla oleviin vipuihin, (joissa on jo merkki lovet , toisessa yksi ja toisessa kaksi). Voit sitten kokeilla erilaisia säätöjä jos löydät itsellesi paremmin sopivan kuin tehtaan säätö. Minusta tehtaan säätö oli paras.
Kirjoittaja: HANNU RAINAMOhttp://www.transworldmotocross.com/mx/how_to/article/0,13190,610643,00… Tossa on 125 sx:n pakoaukon säätämisestä.
Kirjoittaja: TIMO UNKURIKoitin itsekkin joskus tota Langstonin säätöä, muttei mun vakio exc ainakaan toiminut sillä yhtä hyvin kuin alkuperäissäädöllä, luulen että sillä oli koneessa vähän muitakin muutoksia...
Paras konsti (jos on sekoittanut säädön) on tosiaan ottaa koneen kansi pois ja säätää läpän korkeus kirjan arvojen mukaan, koska vivut voi olla kuluneet ja siinä on niin paljon liikuvia osia , niin ettei sama säätömutterin asento vältämättä päde kaikille.
Kirjoittaja: joonas kokkomulla on kans hukas tuo vakio asetus. kuinka se säädin pitäis säätää että sais pyörän enemmän vääntämään alhaalta?
mitenkä sitä vesipumpun vieres olevaa kultaista ruuvia säätämällä saa muutettua koneen luonnetta? paljonko sitä tohtii kerrallaan säätää?
ja pyörä on 250 ktm sx -01