Ongelmia TM80:n kanssa!

Kirjoittaja: Kari PeltoniemiPyörä on siis TM80:nen vuodelta -92/93.
Hankittaessa käytettynä polkaistaessa ei juuri puristuksia tuntunut, mutta aikansa kun polki, lähti käyntiin ja lämmettyä pelas hyvin -kerta polkasulla käyntiin! Poika ajoi montulla pari kiekkaa ja sit tuli lähes tyhjä käynnillä taukopaikalle, pyörä sammui -eikä enää lähde käyntiin! Muutaman polkaisun jälkeen "pätkäsee putkeen" -siis pakoputkeen- eikä yritäkään käyntiin? Tulppa on vaihdettu, tsekattu, että kipinäkin tulee, bensaakin saa (Utulppa kastuu) ja imuläpätkin jopa vaihdettu! Mutta eivät auttaneet, mitä siis kannattaa vielä tsekata?
Voisiko olla mäntä/-rengas vika? Miten voi tarkistaa helpoiten, kun en haluaisi purkaa pyttyä pois -vielä?

Miten tarkistan sytytysajankohdan oikeellisuuden?

Kirjoittaja: Kari Peltoniemi...näin kai se on sittenkin tehtävä :-(
Mites runkolaakerien kanssa? Pitääkö koko paketti halkaista, vai pääseekö vaihtamaan helpommin?

Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMESiihen en kyllä osaa vastata! Meillä ne hommat aina tehtiin Purolla, se käy paremmin siellä kun oli pelit ja vehkeet!

Kirjoittaja: TIMO AALTONENMORO...

Kyllä se tarvii halkaista ja siihen tarvitaan joitain erikoistyökaluja joten paras on varmaan viedä motti irtonaisena purolle tai lähimpään moottoripyörähuoltoon.. tosin niilläkin on nyt kevään korvilla hieman kiire joten kannattaa toimia ripeästi...

homma ei sinänsä ole vaikea mutta jos oikeasti ei ole hajuakaan mitä meinaa tehdä niin ei kannata alottaa.. saattaa korjaus tulla kalliiksi..

Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEMoi!
Suosittelisin ottamaan pytyn irti ja laittaan uuden männän. Itsellä oli kaksi TM 80:stä ja ne oli juuri tuollaisia kun meni mäntä. Käyntiin ei millään ja puristuksia oli sen verran kuin tulpattomassa mopossa. Kasikympissä nuo männät kun ei ihan kauhean kauaa kestä.