husse te 410
15.4.2004 - 23:22
|
Kirjoittaja: ANTTI HELANDERElikkä tuli tommonen nelari husse hankittua ja ekana mieleen tuli saisiko "kuumana käyntiä" vähennettyä millään konstilla ? fleketeillä ,tulpilla yms?
Ja sitten tästä mystisestä nelarin kuumakäynnistyksestä olisi kiva tietää vinkkejä, kun tosiaan saa lähteä pullakahville kun tulee motarilta ja päättää sammua kone!
Kiitos vastauksista !
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Kees van NiftrikTsekkaa onko valmista töpseliä flektille (eräässä kilpailijassa ainakin on - Hussen tilanteesta ei tietoa...) ja laita flekti. Jäähdyttimen pinta-alaa suurentamalla tietenkin saa parannettua jäähdytystä, mutta mihin näihinkin sen lisäjäähdyttimen tunkee - sitä en tiedä. Samalla voi vähentää jäähdytysnesteen osuutta jäähdytysnesteseoksessa. Miksei öljynlauhdutin olisi varmaan järkevä lykätä siihen syylarien alle. Sitten, kun ilmat vielä lämpenevät pudota se trial-osuus pois lenkin varrelta! Kyllä ajoviimaan perustuvassa jäähdytyksessä nimittäin tarvitaan sitä ilmanvaihtoa...
Kirjoittaja: Anssi LehtinenEi sen nyt ainakaan näillä keleillä motarilla pitäis ylikuumeta, ja jos kuumenee, niin ei kun rattaita vaihtamaan. Tietty kaasarissakin saattaa olla säätämistä jos ei oo seokset kohdallaan.
Jos vehje stumppaa ajossa kun on vielä vähän kaasu auki, ei auta kuin potkia se kuivaksi, eli kaasu täysin auki, tappokytkin pohjaan ja polkemaan joku 10 kertaa. Sitten monotus ilman kaasua.
Jos kone sammui paikallaan ilman kaasua, niin siitä vaan polkemaan ja kaasaria säätämään jos ei vaikeastikaan lähde. Kaasua ei tiettykään nelareissa pidetä auki kun käynnistetään, eikä väännellä muutenkaan koneen ollessa sammuksissa jos kaasarissa on kiihdytyspumppu.