vannekehän pinnaus

Kirjoittaja: MARKO SUNDHOLMTarttis vaihtaa KTM 400 vannekehä (etupyörä) eikä ole aiempaa kokemusta asiasta. Olisiko jollakulla antaa asiaan liittyviä vinkkejä/vihjeitä, jotta lopputulos ei olisi pahempi kuin alkutilanne. Vaan liittyykö asiaan mitään mystiikkaa ollenkaan.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenno voihan piru aina se tuo vanha luotettava paskakasa teettää vaan lisää laskua ja nyt ei sittenkun lukko pihdit hommaamaan . vieläkö tässä muka pitäs uudempaa pyörää saada alle ei kyllä tällä menolla . paljonks ne lukko pihit muuten maksaa ja se crc?
terv.maukka

Kirjoittaja: Matias MertsalmiLukkopihdeillä saa melko hyvin noita pinnoja kiristelyä, mutta kannatta vähän vaikka vasaralla kopotella niitä päitä, sen crc:n lisäksi, jos ovat jumissa, kun naksahtavat yllättävänkin helposti poikki, varsinkin jos kyseessä on joku katuenska.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenjaa ei kukaan tietäs ett onko mun pyöräs mahollisuutta vään tää vanteen sisält kun on honda xl125r vm82 tuskin taitaa olla?
ter.maukka

Kirjoittaja: Jukka NieminenEi siinä muuta kuin etupyörä irti ja kumi pois päältä ja katsoo... Kyllä muistaakseni kaikissa näkemissäni crossi ja enskapeleissä on pinnanipan päässä ura, josta nippaa voi kiristää talttakärkisellä meisselillä.

Kirjoittaja: Maunu Laitinenno miks ihmees etu pyörä kun takapyörä on jo vbalmiiks irti?
joo entäs kun tää munb pyörä on oikeestaan alun perin katuenska onks niissäkin?

Kirjoittaja: Maunu Laitinenasian liityen mitenkä vois saada parii pinnaa mitkä jumittunut liikkeelle ett sais kirittyy vai jotuuku vaihtaan usii tilalle. kaiiki vinkit otetaan mielellään vastaan.
terv.maukka

Kirjoittaja: AIMO LEHTINENJos pinnat on jumissa niin ekaks tietty CRC:tä tai vastaavaa litkua siihen jengaan. Kannattaa varmaan ensin yrittää vääntää niitä "löysemmäksi". Ruuvarilla voi ainakin nykyisten krossipyörien pinnoja yrittää väännellä vannekehän renkaan puolelta kun rengas on pois vanteelta (ja vannenauha/teippi irrotettu).

Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIEi siihen valitettavasti sisälly mystiikkaa.

Dokumentoi ensin mikä on pinnojen järjestys ja pujotussuunta, ellet sitä muuten hoksaa. Voit vaihtaa myös pinnan kerrallaan, mutta se on joskus vähän hankalaa.
Kasta pinnojen kierteet esim. grafiitti- tai kuparipastaan.
Käytä akkuväännintä.

Älä hosu.

Kirjoittaja: JUKKA HAVENTOEi mystiikkaa, mutta pirun tarkkkaa ja vähän ajatteluakin vaativaa hommaa. Ja jos vannekehässä on joitain pieniä heittoja aina vaikeutuu. Isommat vekit kannattaa jättää huomioimatta heittoja poistettaessa.

Eli alkuun päästyäsi (kaikki nipat suunnilleen saman verran löyhästi kiristetty), ala kiristää joka kolmatta pinnaa neljäsosakierros kerrallaan. Kun pinnat alkavat olla tiukahkot, poista ensi pystysuuntainen heitto ja seuraavaksi sivuttaisheitto. Lopuksi vielä pystyheiton hienosäätö ja se on siinä. Mieti aina mitä teet ja tarkista heti miten kävi. Muista myös että vastakkaisen puolen löysäys auttaa usein paremmin kuin