CR 125 tulppaongelma
Kirjoittaja: AnttiTaas se alko se tulppien hajoominen, neljä päivää toimi ku unelma ku pistin uuden tulpan, sit yhtäkki alko taas röpöttämään, ja ku pistin kaasun melkeen pohjaan ni rupes booaamaan ja sammu, tulppa pois ja totesin että ei kipinää. Sit putsasin tulpan CRC:llä ja kokeilin ni tulppa anto normaalisti taas kipinää, oli siis vaan karstanen, sit lämmitin pyörää vähä aikaa, hyvin kävi tyhjäkäyntiä, sit lähin ajaa, ja ku hiljakseen ajaa ni toimii, mut sit tulee ongelma kehiin kun pistää kaasun yli puolen välin, kastelee tulpan heti, ja vaikka tulpan kuivais ni ei anna kipinää, pitää uittaa CRC:ssä tai rapsutella karstoja että alkaa toimii. Mikähän lie vikana? Uudella tulpalla en oo vielä viittiny nyt kokeilla ku pitäshän sen toimii nuilla vanhoillaki kun ne vaan putsaa.
Tulppa on NGK B9ES.
Bensa on 98:a johon on sotkettu 3% öljyy.
Kaasarin säädöt:
-Ilmaruuvi 1½ kierrosta auki
-pääsuutin 172
-Kaasarin merkki Keihin
-koko 38mm
Ihmetyttää vaan että mikä tuossa on ongelma.
Nähtävästi tuota ei saa talvisäätöihin oikein mitenkään.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Miika SavoNGK:n BR9EG on varmasti yleistulpista paras vaihtoehto piikkiin, kuitenkin jos pyörä on todella kovassa käytössä eli esim. kovat kierrokset pitkäkestoisesti, niin suosittelisin Iridium tulppaa ja korkeampaa lämpöarvoa 10. Kawan piikissä (vm.-03) käytin aikanaan NGK:n Iridium tulppaa (en muista enää tyyppimerkintää) ja peli kesti kuin vanhat nahkasaappaat. Tämän erikostulpan tunnistaa siitä että kärki on vinossa asennossa eikä sellainen koukku kuten tavallisissa. Tulppa ei poksahda kovinkaan helposti eikä kärki pääse tippumaan sylinteriin ellei säädöt nyt ole aivan liian laihalla.
Kirjoittaja: JANI PAANANENmoi.
kokeile b9eg tulppaa es tulppaa käytetään esim kelkoissa...eg pitäs pelata jos muut paikat ok.
Kirjoittaja: Jukka OittinenSiinä on vakiona liian suuri tyhjäkäyntisuutin.Koko vakiona on #40.Koita #35 (tai 32.5 kesäksi)
Kirjoittaja: Jukka OittinenSiis edellinen oli Jarnolle
Kirjoittaja: HENRY ELDkannattaa talvellakin pitää ilmanputsaria kiva kun imasee jostain reiästä lunta koneeseen nii pääsee ainaski kaasarin purkamaa!
Kirjoittaja: JONI GRÖNHOLMHei Joonas!
laita tuo NGK BR9EG tai DENSON vastaava W27ESR-V.
Noita tulppia ohjekirja suosii, ja kyllä ne toimiikin kesät talvet jos on säädöt yms kohdallaan. kokemusta kahdesta CR125 hondasta -03ja-06
erona B9EG ja BR9EG on tuo R kirjain ja jos oikein muistan se tarkoittaa tulpan jotain etuvastusta tai jotain..
ja Antti älä ota ilmanputsaria pois ja kokeile onneasi.. paitsi jos valuuttaa löytyy.
mutta kokeile tosiaakin sinäkin tuota BR9EG tulppaa ja tarkista missä pykälässä neula on.
Joni
Kirjoittaja: JARNO ANTTILAMulla on ongelmia cr 125 -04 pyörän talvisäätöjen kanssa. Kastelee tulppaa kokoajan ja säädöt on ohjekirjan mukaan. Onko kellään mitään tietoo kyseisen pyörän säädöistä?
Kirjoittaja: JONI GRÖNHOLMOHHO!!
olikin aika vanha keskustelu, mutta tuli nyt ainakin joonakselle vastattua
Kirjoittaja: SAMI KUJALALAITTAKAA B9EG KUN KERTA ON PIIKISTÄ KYSYMYS NOI B9ES MUN MIELESTÄ LIIKA HERKKIÄ POKSAHTAMAAN BR MALLIT MUN MIELESTÄ AIVAN TURHIA
Kirjoittaja: Jarkko HyvärinenS-tulpat kuuseen, ne kuuluu mopoihin, toisinsanoen eivät kestä. Sitten nuo R- tulpat....Hva cr 125 -05 ei toimi B9EG tai B10EG tulpilla. Pitää olla BR9EG tai BR10EG.
Jake
Kirjoittaja: KAI ESTOLAja hiekkaa yms.
Kirjoittaja: AnttiNo harvemmin talvella pahemmin hiekka pölisee,eikä oo ilmassakaan mitään pölyä pahemmin.
Kirjoittaja: JOONAS KALLIOItselläkin on Honda cr125 -05. Kertokaa millainen tulppa pitäs laittaa tuon exän tilalle? Nyt siinä on NGK BP8ES. NGK sivuillaan sanoo että sopivin tulppa olis BR9EG. Mutta kannattaako vaihtaa tuohon tai/vai johonki muuhun? Tieto ois tarpeen niiltä jotka oikeesti näistä hommista tietää, eikä mitään mutua! Kiire! Kiitos etukäteen..
Kirjoittaja: AnttiNythän tuo taas toimi ku ajo tiellä, ei näköjään kestä jos pienemmillä vaihteilla huudattaa, vissiin vähä vielä säädöt hakusessa. Saa ihan liikaa bensaa, sinänsä aika outoo että saa liikaa bensaa talvella kun on kesäsäädöt.
Kirjoittaja: JUKKA AIRIOOsta b9eg tulppa ja kokeile sillä. Me saatiin oma kasikymppi toimimaan sillä tulpalla ja kaasaria kopeloimalla. Ennen tulppa oli b9es.
Kirjoittaja: Jukka SundvallTuleeko spargplugiin kipinä aina silloin ku pitäis. Oma ceeärräni oikutteli joskus ja teki tulpista käyttökelvottomia aina puolen tunnin ajon jälkeen ja muistaakseni magneeton käämityksessä oli jotain hässäkkää. Esimerkiksi stressaava työ saattaa aiheuttaa sen että joskus palaa käämit!
Kirjoittaja: AnttiKyllä siihen tulee kipinä ihan ajallaan.
On se nyt toiminu ihan hyvin mitä mä oon sillä ajanu,kolmosella jo kärsii huudattaa ihan täysiään,mut jos ykkösellä jotain vähä hankalampaa paikkaa ajaa kovilla kierroksilla ni sillon kastuu tulppa.
Varmaan pitäs ottaa talveks imanputsari pois,sais paremmin ilmaa ainaki.
Kirjoittaja: JONI WESTMANmyös tyhjäkäynti suutin ja neula ovat tärkeässä roolissa kun säädät pyörää muistahan se..