KOKEMUKSIA CRF 450
2.10.2003 - 12:05
|
Kirjoittaja: Mari KäräjämiesONKO MONILLA KOKEMUKSIA CRF KAMPURASTA JA SEN KESTÄVYYDESTÄ MITÄ KORJAUS MAKSAA JA ONKO HUHUT TOTAALI TUHOISTA ENEMMÄNKIN VARIKKO LEGENDOJA
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: PASI KAUKOLAMPIJoo mutta silti olis kiva kuulla kommentteja ja kokemuksia ko pyörästä... kun tuli tuollainen hommattua muttei pääse ajamaan.
Kirjoittaja: Jarmo NiskanenOma mielipiteeni CRF 450:stä on seuraavanlainen:
Runko ja jousitus on huippuluokkaa, pyörä on vakaa ajaa, mutta kääntyy kuitenkin vaivattomasti. Jousitus on alle 75 kiloiselle varsinkin takana aika jäykkä, mutta korjaantuu vaihtamalla löysemmän jousen. Showan keula toimii loistavasti, kunhan vaan alkuperäiset keulaöljyt korvaa kunnollisilla tuotteilla.
Moottori vääntää upeasti ja vastaa kaasuun todella herkästi, mutta esim. Yamahan koneeseen verrattuna on ehkä hieman lattea korkeilla kierroksilla. 04-malliin kevenettin alakertaa jonkinverran, joten se on entistä herkempi luonteeltaan..
Imuventtiileissä on jonkinverran ongelmaa ollut, muutama moottori räjähtänyt totaalisesti, mutta mitään tyyppivikaa ei koneessa ole tietääkseni. Vaihteisto ja kytkin ovat molemmat lujia. Männällä ei kannattane paljoa yli 40 tuntia ajaa, mutta sekin riippuu käytöstä.
Tässäpä vähän kokemuksia CRF:stä.
Kiertokankisarjaa ei CRF:n koneeseen ainakaan alkuperäisenä saa, varaosana toimitetaan koko kampiakseli.
Kirjoittaja: riku vaahterakangen hajoaminen voi johtaa täystuhoon, mutta jos sen kangen vaihtaa ajoissa ni ei pelkoa ole. kiertokanki venyy vanhetessaan, etenkin kovilla kierroksilla ajettaessa ja jossain vaiheessa sille tulee raja (tai venttiilit) vastaan ja napsahtaa poikki. oon ite nähny mm yzf450 mis oli pohjapanssari vääntyny ja tasapainoakseli poistunu koneesta, yzf250 mis se kanki tuli ulos just sylinterin takaa. osat makaa tollaisen tapahtuman jälkeen n.3500*eur*. uus kiertokanki töineen veikkaisin että max 350*eur*. eli 10kertaa halvempi. ite vaihtaisin omaan pyörään kangen n.30tunnin välein. kalliltahan se tietysti tuntuu, mutta tuleepahan aina kaikki tarkastettua ajoissa, eikä tartte ostaa uusia lohkoja ja sylinteriä puolen kesän jälkeen.
tietenkään kenenkään ei oo pakko uskoa ja mä tiedän joku alkaa taas perinteiseen tapaan kirjoittaa et "haista v.... 30tunnin kaa, kyl mun kaveri joe potato ajo 200h kangel ja 300h piikin männällä" ja niin edelleen, samat tarinat ku aina. kyl varmaan niin voikin tehdä, mut on eri asia mitä voi tehdä ja mitä kannattaa tehdä, muistakaa se.
-riku
Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEMinä tiedän kaksi hondaa joihin on tullut koneeseen totaalinen tuho! Kummastakin katkesi muistaakseni kiertokanki! Mut ottaen huomioon mikä määrä CRF 450:siä on Suomessakin niin on se aikas vähäistä! Ja toinen kavereista epäili et syy olisi voinut olla kuskissa kun oli tunteja niin vähän nelarilla ja ajoi kovilla kierroksilla niin kone olisi joutunut liian koville. Kuka tietää mutta uskoisin et Honda on isoista nelareista tällä hetkellä paras pyörä mitä olen vierestä seurannut! Kone siinä on ainakin todella hyvä ja kiva ajaa! Ja -04:sen pitäisi olla vielä parempi!
Kirjoittaja: Tomi PennanenHyvä kysymys. Haluan kans tietää kokemuksia isolohkoista.
Mulle on eräs kisaava kuski kertonu että isolohkoi on jostain syystä kyllä hajonnu. 250 nelarit on taas kuulemma todella kestäviä.