DR350 Ei lähde polkemalla käyntiin

Kirjoittaja: Jorma TöyryläMinulla on dr350 vm91,käyntiin lähtö erittäin vaikeaa onnistuu vain tyontämällä useamman yrityksen jälkeen silloinkin epävarmaa.Kaasutin on tarkastettu bensapinta on oikea,kipinän antaa,sylinteri ja kansi tarkastettu venttiilit ok.Kun koneen saa käyntiin niin tyhjäkäynti vaeltaa ainakin lämpimänä.Voisko cdi-boxsissa olla vikaa.Pyörä on saksasta tuotuja.

Kirjoittaja: Jorma TöyryläSytytyshetken tunnistin on ok. Laitoin kaasariin bensaa sain koneen käyntiin sillä systeemillä,ei kylläkään lähtenyt heti.Tässä kaasarissa ei ole sivulla sellaista pikku ruuvia, kaasarin alla etupuolella on joku sen kokoinen ruuvi?

Kalvo on ehjä,kun kone lämpeni niin käynti vaelsi erittäin paljon, ja tuntuisi että kone kuumenee melko kovasti.Ja kierroksia se ei ota ihan seitsemää tuhattakaa,paljo pitäisi ottaa?


Kirjoittaja: TIMO TEPPONEN



Koitappa laittaa kaasarinreiän kautta

noin teelusikallinen bensaa ja pidät

hieman kaasua auki ja poljet hiljaa

noin kierroksen tai pari ja sitten

perinteinen polkaisu niin laakilla

kaymään... ja analyysi on että joku

remonttireiska on käynyt rassaamaassa

sinun herkkää alipainekaasaria tai

kalvo on viottunut tai vuotaa

kannenkautta taivenynyt.Kalvokaasaria

eisitten kannata rasvailla,

kunhan vain pitää puhtaana,kun

moottori käy niin luistin pitäisi

"kokeilee ilman putsaria" reagoida

kaasua avattaessa hieman värähtäen

ylöspäin ja jos näin tapahtuu ja motti

vaan laineilee niin pikkumeisseli käteen

ja kaasarin sivussa on noin 5mm halk.

talttapää ruuvi ja sitä sitten aukipäin

kiertäen kaynti tasaantuu . ja kyseisen

ruuvinhan olet varmaan putsannut ja

kanavan jossa ruuvi on? varo

vääntämästä pohjaan tuota ruuvia..



kokeileppas..t KIMPE

Kirjoittaja: Jorma TöyryläKokeilin polkimen siirtoa,ei ollut vaikutusta,kone pyörähtää kahden puristuksen yli polkaisulla.Tulppa on kuiva, vaikka on polkenut parikymmentä kertaa puolipuristin päällä,kaasutin pitäisi olla kunnossa,tässä on alipaine kaasutin.Auttaisiko kaasuttimen vaihto toisen tyyppiseen.

Kirjoittaja: TAPIO KOSKIMinulla oli muinoin vastaava peli ja siihen tuli myös mystinen käynnistämisen vaikeus. Vikana oli vauhtipyörää vasten olevan sytytytyshetken tunnistimen liian suuri etäisyys vauhtipyörästä. Jostain syystä tunnistimen kiinnitin oli taipunut (ihan itsekseen???) ja tästä syystä kipinöinti oli heikkoa/satunnaista. Taivutin anturin lähemmäksi (melkein kiinni)ja ongelmat olivat ohi.

Kirjoittaja: Pentti RaittilaVastaanpa tähän vielä, vaikka en tiedä onko siitä apua. Tänään meidän kylän "lajiparmentti"pohti asoita pihalla. DR 350 on kuulemma erittäin hankala lähtemään polkemalla käyntiin. Edellä sanoit, että polkaisu pyörittää moottoria vain vähän. Siirrä käynnistin polinta "spoorituksessa" eteenpäin niin että potkulle tulee mahdollisimman paljon pituutta. Puolipuristus systeemejä on niin paljon erilaisia, että vaikea on sanoa mitään, mutta jos siinä pelissä on vipu, jolla voidaan keventää potkua yli ensimmäisen puristuksen, ja sitten potku voima heittää 3-4 kertaa männän ylös niin pitäisi käydä. Lisäksi on aina hyvä muistaa, jos on seokset sekaisin niin kymmenen kertaa polkaisua puolipuristin auki, ja sitten vasta yrittää käynnistää.....No tässä oli Papan neuvot ja vastuu on kuulijalla. Itse saan 50%-invaliidina erittäin hyvin Pappa-Tunturin käyntiin, se lähtee vähän isovarvasta näyttämällä. Suosittelen sellaista kaikille. Pappa

Kirjoittaja: Jorma TöyryläEn löytänyt vuotoa kaasuttimen ja sylinterin välistä,tässä on kumikurkku.Koneen käynti vaeltaa nimenomaan kun kone on erittäin kuuma.Kun sitä polkee käyntiin niin tuntuu että kone pyörähtää todella vähän polkasusta,polkimen välitys aika lyhyt,kone oltava todella priima kuntonen että lähtee polkemalla.MIkä on sitten oikea tapa käynnistää,minä laitan puolipuristajan päälle,sitten painan poljinta hitaasti alas kun puolipuristaja naksahtaa pois päältä,lasken polkimen ylös ja polkaisen täysillä.Onko oikea tapa?

Kirjoittaja: Pentti RaittilaTulin oikeastaan näille sivuille, kun yritin etsiä Hälvälän pariajon tuloksia, niitä kun ei ole ryytyneillä fin-enduron sivuillakaan. Matta vähän ajatusta tähän "sammuneeseen" nelari Suzukiin. Aina vika voi olla cdi-boksissa. Kuitenkin ne viat tulevat esille yleensä kun on ajettu kone "kuumaksi". Tarinasi viittaa jotenkin siihen, että moottori saa ilmaa jostakin kaasuttimen ja sylinterin väliltä, jolloin seos on mitä sattuu. Jos kaasuttimen "kurkku" (liitoskappale sylinteriin) on kuminen tarkista, että siinä ei ole pienintäkään murtumaa. Jos kurkku on metallia niin katso, että tiivisteet ovat ehjät. Ja tietenkin katso, että kaasutin on jokatapauksessa ilmatiiviisti kiinni sylinterissä. On paljon muitakin asioita, ja "remontteja" ei tehdä netissä, yritä rakentaa, ei sillä ole mitään väliä mistä pyörä on kotoisin.

Pena-Pappa.