Mielenkiintoa enskaan

Kirjoittaja: VEIJO KÄMÄRÄINENUusi liukas Offroad proo tuli postilaatikkoon äsken. Lukaisin ekaksi Markuksen pääkirjoituksen. Siittä vois naputella yleisemminkin mielipiteitä. Eli voisko kisan kestoa lyhentää pistämällä kuskeja enemmän yhtäaikaa reitille.



Tällä mielestäni ei kisapäivän mittaan olisi suurtakaan vaikutusta. Tunti tahi puoli-, ei vaikuttane kuskien päivään paljonkaan. Mutta kisan seuraamista se tekisi mielenkiintoisemmaksi. Ajatellaan vaikka, että pistetään kuskeja 3 tahi 4 samalla minuutilla reitille. Maastokokeelle ne tietty pitää pistää yksitellen (se on enduroa), näin kuskeja olisi yleisön ihailtavana 15. tahi 20 sekan välein. Yleisö tykkäisi. Mites ajanottajat tahi turvaihmiset.MM-kisoistahan tästä on hiukka kokemuksia....kysyy Kähmy

Kirjoittaja: Miika SavoJoo ei tule toimimaan toi juttu ainakaan Suomi-enskassa. Ensiksikin harvalla järjestäjistä on resursseja hankkia niin paljon AT-henkilökuntaa. Yleensäkin ihmisten vapaaehtoistyön määrä on pienentynyt; eipä ketään kiinnosta seisoa koko päivää jossakin metsänreunalla tai soramontulla leimaamassa aikakortteja, kun samalla voisi seurata kisaa ilmaiseksi ( ainakin Suomessa )taikka tehdä jotain IHAN MUUTA! Rahaahan työstä on saatava tänä päivänä!

Toinen ongelma on juuri toi pätkille odottelu ja kyttäily, ja siitä seuraavat kiireet seuraavalla siirtymällä AT-asemalle. Ei ole varmaankaan järkevää, että joudutaan ajamaan yleisillä teillä miljoonaa jotta päästään takaisin ihanneaikatauluun. Alueen asukkaat tykkää ainaskin KYMPILLÄ! Ja joku voisi tässä kysyä, että miksi ei viedä siirtymiä sinne maastoon mihin ne kuuluvatkin. Kaikkialla ei ole mahdollisuutta viedä niitä siirtymiä maastoihin, sillä nekin harvat maastot joissa ajetaan EK:ita ( varsinkin pääkaupunkiseudulla ). Myös reitin suunnitteleminen siten, että se ei lainkaan kulkisi yleisillä teillä, voi olla hyvin hankalaa.

Loppukaneettina sanottakoon, että kaikkeahan sitä voi kokeilla mutta kaikessa ei voi onnistua. Tämä tapaus vaikuttaisi tältä jälkimmäiseltä vaihtoehdolta.

Kirjoittaja: pirhonen osmoEi huonompi idea. En ole kyseistä juttua lukenut, mutta tässä pari juttua jotka tuli mieleen. Pölyisissä olosuhteissa tulisi ongelmia odottelijoiden kohdalla. Meilläkin viime kesänä kärkiäijät odotteli minuutin eron itselleen, että pöly laskeutuisi. Kun kymmenenkin kuskia odottaisi itselleen minuutin raon ja oletus olisi että neljä lähtisi samalla minuutilla tulee aika kiire siirtymällä ajaa aikataulu kiinni, jos ei sitten siirryttäisi rallisäännön käyttöön.Toinen mikä tulisi mieleen on AT-asemille tarvittaisiin tuplamiehitys nykyisiin verrattuna, jotta kortit liikkuisivat nopeasti ja oikein merkittyinä. Ruuhkaahan siihen asemalle tulee joka tapauksessa jos neljällä kuskilla on sama minuutti. t: Jouni, www.rckenduro.cjb.net