ongelma ktm 125?!?
10.12.2002 - 09:30
|
Kirjoittaja: sami länsimaaMikä on kun kaasu pohjassa alkaa paukuttaa aivan kuin sytkä olis pielessä mutta ei ole. suutin ja neula on vaihdettu ja neulaa oon säädelly, sytkää oon säädelly ja kaasuttimen purkanu, seosta pyöritelly eikä koneessa mitään vikaa löydy. olen myös kokeillu tenua bensan sekaan!
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: sami länsimaajos se raittila ny pikku hiljaa tajuais, että kyse on ajaessa ilmenevästä paukkeesta ajotyylini on samanlainen kuin kesälläkin eli en vie pyörää ylikierroksille vaan leikin siinä rajoilla ja pauketta ei kesällä näkyny joten miten se yht äkkiä voi ruveta paukkuu samilla kierroksilla kun kesällä. Toi stefa homma on ainut realistinen ongelma kun oon jo jonkin aikaa aasiaa tutkinu ja kiertokanki on "ammattilaisen" JUKKA RASTAAN laittama jota suuresti kadun. jouduin kuskaamaan koneen rastaalle kolme kertaa ku ei toiminu.
Kirjoittaja: Henri Käkijoo no jos sen koneen on laittanu kerta "ammattilainen" niin ite kyllä levittäsin sen koneen uusiks kattosin sinne että toimiiko siellä yleensäkkään mikään ja ne stefat etenkin. kannattaa ens kerralla laitattaa se kone ammattilaisella ku se ei oo iha sama et kuka sen laittaa. saahan sen kaikki varmaan toimimaan mutta kuka sen saa laitettua huippu kuntoon niin onkin eriasia. ja sit noille muille, että kyllä kai sitä ite osaa sanoa että kiertääkö se oma pyörä vai ei!!!! esim. jos tiellä kokeilee eikä pyörä ota huippuja, vaan pätkii, niin kyllähän siinä jotain vikaa on, eikä mikään rajoitin sitä tiputa.
Kirjoittaja: Pentti RaittilaSen verran vielä tähän "asioiden tajuamiseen", että näitä maastomoottoripyöriä ei ole tarkoitettu tiellä, eikä radoilla ajettavaksi. Eikä oikeastaan edes talviolosuhteisiin. Kuitenkin Suomessa on paljon osaamista, joka on mm. kehittänyt nykyiset KTM:n pyörät. Uskoisin myös, että Rastas on hyvinkin kokenut, ja tietää asioista paljon, joten keskustelua, kuuntelua... ei hermoilua.
Kirjoittaja: Pentti RaittilaTämä keskustelu on aika "härdelli". Tarkoittaako "kaasu pohjassa" samaa kuin yläkierroksilla, vai kaasu auki väännössä? Sitä kun ei tiedä on turhaa sanoa mitään. Paitsi, että jos vittu ajaa sinusta ohitse, ei sitä tarvitse hävetä. On sitä ennenkin Suomessa ollut poikia parempia tyttöjä crossikuskeina.
Kirjoittaja: Kees Van NiftrikOnko noissa 2-tahtisissa yleensäkään mitään rajoittimia vai pätkivätkö vaan, kun on liian pieni pääsuutin niille kiekoille?
Kirjoittaja: Niko HonkanenNo on ainakin mekaaninen rajoitin eli piste jota enempää moottori ei voi kiertää.... (vaikka olis mite isot suuttimet) Kai ne jonkin näköset fysiikanlait yms. pätee näihin moottoreihinkin jos muihinkin. Ja taitaa niissä kyllä sytkä puolellakin rajottimet olla :-)
Kirjoittaja: Henri Käkise stefa homma on kyllä ihan viimenen homma jos muuta vikaa ei löydy!! itellä on kotari 125 vuosimallia -98 ja siihen vaihettiin kiertokanki ja sieltä oli unohtunut ne rasvat ja kun vähän aikaa olin ajanut niin kytkimen puoleinen stefa paloi ja ongelmat oli samantyyppiset mitä kerroit. laittohan sen kiertokangen ammatti mies kampiakseliin!!!.. jos siinä on yhtään vipaa niin ei se kyllä sillonkaan kierrä. mut varmistahan vielä kaikki pakoaukon säädöt ja muut ennen kuin rupeet konetta purkamaan.
Kirjoittaja: Pentti RaittilaKyllä näissä jutuissa tulee aina loppupelissä esiin myös se osaako kuski ajaa?
Jos kierrättää joka vaihteella ylikierroksille, on ääni komea, mutta vauhti ei. Kaksitahti 125 ccm:ssä on saman verran tehoa kuin 400 ccm: n nelarissa, joten kyllä sieltä vääntöäkin löytyy, jos sitä osaa käyttää. Paikallaan huudattamalla ei mitään moottoria voi testata. Jotenkin haiskahtaa, että näistä asioista on tässä jutussa kysymys. Pitää vaan ottaa kello käteen ja katsoa tutulla radalla mitä tapahtuu kun ajaa pienemmillä kierroksilla ja rauhallisesti "vääntäen"? Vai miten ajan käy kun roiskii kaasu auki kytkintä tempomalla? Väitän, että edellisestä tyylistä kello tykkää.
Kirjoittaja: Antti VesanenKyllähän siinä rajoitin on, konehan muuten menis heti paskaks jos joku pölkkypää huudattais sitä paikallaa kaasupohjas!:) ei siinä vikaa ole aja sil kaasupohjas suurimmal vaihteel et taida saada paukkumaan.. mut paikallaan kaikki piikit kyl räkii jos vääntää kaasun pohjaan.. et se siit viast!:)
Kirjoittaja: sami länsimaaKyllähän siinä tietysti jonkinlainen rajotin on, mutta miksi kesällä ei olis tommosta ongelmaa tullu vastaan. piikillä ajaminen ainakin omasta kokemuksestani perustuu kierroksiin ja vittu sillä voi ajaa kierroksilla jos pyörä alkaa ryytyä. Pakoaukon läpän oon tarkistanu ja imuaukon läpät niissä ei oo ongelmaa, mutta tpoi stefa homma pitäs vielä tarkastaa, koska kiertokanki just vaihdettu.
Kirjoittaja: ILPO MERTSALMITuli tosta rajoitin jutusta mieleen että esim Hussen enska piikissä ei ole mitään rajoitinta, koska virtalaitteet koostuu ainoastaan magneetosta ja puolasta (vanh. 00). Ja jos kytkin puolen stefa valskaa nii en tiedä että rupeaisiko prötään, sillä itsellä kääntyi TM 85 -96 stefa sivuttain ja ainoa mistä huomas oli että pyörä savutti ihan sikana... Ainoa prätkä minkä olen myös saanut ajossa rajoittimelle on ks. TM (diagnoosi sivusta seuraajilta), siinäkin sen huomasi ainoastaan paukahduksesta minkä päästi, sama tyyli kuin ralli autoissa että varoittaa hetkellisellä sytytysvirran katkaisulla. Tässä pyörässä oli lisänä cdi boxi...
Terveisin Ossi Mertsalmi
Kirjoittaja: Henri KäkiNo ootko millonka viimeks puhdistanut pakoaukon säätimen, se saattaa mennä tukkoon öljystä ja silloin pyörä ei varmasti kierrä viimestä. Ootko käyttänyt konetta auki lähi aikoina?? jos oot niin ota pytyn sivusta semmonen pikkunen luukku auki josta näät pakoaukon säätimeen ja pistä pyörä käyntiin ja tuppi nurin ja kato liikkuuko säädin jos ei niin vika on siinä että kun oot laittanut pytyn paikalleen niin pakoaukon varsi ei ole osunut kohdalleen. Uutta tulppaa oot varmaan kokeillut. Tarkista että tulpanjohossa ei ole murtumia. Läpät kannattaa kattoa että ei kulmia puutu. sytytys on elektroninen niin siinä en usko että vika vois olla. Eihän pako putki oo tukossa?.. eikä siellä ole liikaa karstaa! onko kaasarin kaulat on ehjät ja pyörä saa ilmaa. Jos vaihteisto on ollut auki ja oot vaihtanut kiertokangen stefat ja oot unohtanut öljytä ne ennen laittoo niin saattaa olla että kytkimen puoleinen stefa vuotaa. Siinä nyt aluks selvitettävää.
Kirjoittaja: Niko HonkanenJos vaikka menis rajottimelle? Ei nääkää loputtomasti kierrä!!!
Kirjoittaja: sami länsimaaei kai noissa oo rajotinta egs ktm ei ainakaa kesällä pätkiny, että koittakaa keksiä jotai parempaa!