Materiaalit!?!

Kirjoittaja: mikko sairanenPyörä Husky wrk250,-89. Pakoaukon säädin rikki. Ajattelin tehdä uuden vahvemmasta materiaalista. Onko kokemuksia? Mielessä kävi luonnollisesti titaani, mutta hankala saada. Olen kallistumassa AlSi 1MG:n Seostettua alumiinia, sama lujuus kuin teräksellä (noin). Mielipiteitä? Voi paiskata suoraankin mailia...

Kirjoittaja: mikko sairanenAlkuper. on alumiinia tai jotain kevyt valua. Teräs on liian mielestäni liian painavaa? Akseli, joka läppää liikuttaa on halk. n.3mm. Löysin alumiini seoksen (AlMgZn5???), joka on murtolujuudeltaan ja kovuudeltaa teräksen luokkaa, ellei kovempaakin. Teemme sen tod. näk. tästä, jollei kellään parempaa ajatusta?

Kirjoittaja: mikko sairanenJukka-Pekka ostitko osan vai teitkö/teetitkö? Mielenkiintoista, jos osto-osassa materiaali erilainen kuin alkup. Kai tuon läpän hajoaminen on ns. tyyppivika? Löytyykö sulta muita vinkkejä ko. värkin huoltoon, eli mitä erikoista pitää tarkistaa tai ottaa huomioon. On eka pyörä mulla.

Kirjoittaja: JUKKA-PEKKA KEMPPAINENItselläni oli 90 vm 250 husse (italiassa tehty, en tiedä onko 89 myös), josta katkesi pakoaukon säädin, alkuperäinen oli alumiinia ja korvaava osa terästä. Eli tästäkin voi kai päätellä jotain.

Kirjoittaja: JARNO KASSLINEpäilen ettei alumiini ole se paras vaihtoehto. Alkaa pehmetä jo noin 400 asteen lämmössä. Teräs kestää kyllä.