KTM LC4 moottorin kestävyys

Kirjoittaja: Yki KaisaloOlen ostamassa käytettyä (vm. 95 – 98) KTM 400 enduroa harrastuskäyttöön. Mietityttää mahdollinen koneremontti. Kuinka kauan LC4 moottorit yleensä kestävät aktiivikilpailioiden käytössä ennen isompaa remonttia? 2T koneen remontista on kokemusta, mutta onnistuuko LC4 moottorin venttiilien vaihdot, nokkaketjun vaihto ja männän vaihto kotikonstein? Riittääkö yleensä em. osien vaihto, vai onko kannessa muitakin uusittavia osia? Olettaen, että moottori remontoidaan ennen kuin joku paikka totaalisesti hajoaa. Pärjääkö kiintoavain, hylsysarja ja momenttiavain setillä?


Kirjoittaja: Kari PihlajaniemiOstin juuri ilmeisesti kyseisen härvelin.
Mahtaako joku tietää mistä voisi tiedustella milaisia malleja ko pyörää vuonna 98 tehtiin ja mitä eroja niissä on. Satuin löytämään netistä 96 vuosimalin manuaalit siinä on mainittu SX ja SUPER COMPETITION. Pyörä vaikuttaa melko samanlaiselta kuin vuoden 98 LC4 muutamia kohtia lukuunottamatta.

Kirjoittaja: Kees Van NiftrikMittarilukemissa n. 50 000 km pitää tarkistaa, onko aiheellista vaihtaa männänrengas...

Kirjoittaja: Kees Van NiftrikMulla olisi yksi todella hieno 400cc kaupan, jossa on vielä 45 ooo kilsaa ensimmäiseen männänrenkaan tarkistukseen. Soittelehan 0400-616482 jos kiinnostaa siirtyä LC4-kantaan.

Kirjoittaja: Pentti RaittilaLC4 400 cc on ilmeisesti kestävin 4t moottori kaikista maastossa ajettavista, varmatoiminen, matalaviritteinen, painava murikka. Se on varmasti paras ja helppohoitoisin harrastelijalle, joka haluaa ajaa 4t-pyörällä. Kysymykseen, mitä moottori kestää kilpailijoilla, ei ole vastausta. Kilpailijoita ja kilpailuja kun on niin monenlaisia. Remonttihommat on nelarissa paljon monimutkaisempia kuin 2t-moottorissa. Aikaa kuluu varmasti kaksinkerroin, mutta jos on hyvää tuuria, ja saat hyvän moottorin, ei kenties remonttia tarvitse tehdä ollenkaan.

Kiva kattella viestejä jotka on laitettu tänne enneku oon edes syntyny 😁