PUNAKILPIPAPEREISTA
5.8.2002 - 06:26
|
Kirjoittaja: JESSE SANDENTarviiko kilpailujen katsastuksessa olla luovarit kaikilta edellisiltä omistajilta, vai riittääkö viimeisin. Entäs saako uudet
maahantuonti/tullauspaperit tullista, vai kulkevatko samat paperit omistajalta toiselle.
Kiitokset
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JESSE SANDENVastaus löytyikin jo Moottoriliiton sivuilta.
Kirjoittaja: Hannu HäkkäläHeippa, tässä tiivistettynä tiedot punakilpipyörien papereista. Eduron lajisäännöissä seuraavasti: "Siirtomerkillä kilpailuun osallistuvien ajajien tulee esittää katsastuksessa ko. pyörän tullivalvonnan alkuperäinen kantakortti tai viranomaisen oikeaksi todistama jäljennös sekä väliaikainen rekisteriote. Ilman kantakorttia ja väliaikaista rekisteriotetta ei voi osallistua kilpailuun." ja käytännössä nykytermeillä tämä tarkoittaa että PUNAKILPIPYÖRILLÄ TÄYTYY OLLA ESITTÄÄ TULLIVALVONNAN KOKONAAN TÄYTETTY LOMAKE TAI SEN VIRANOMAISEN OIKEAKSI TODISTAMA JÄLJENNÖS KILPAILUN KATSASTUKSESSA.
Lomakkeen nimi ei ole "kantakortti", niin kuin säännöissä sanotaan, vaan "Ilmoitus ajoneuvon käyttämisestä yksinomaan kilpailutarkoitukseen", mutta samasta asiasta puhutaan.
Mitään luvutustodistusnippuja ei tarvita vaan siis tämä tullipaperi ja väliaikainen rekisteriote ja tietenkin myös se rekisterikilpi eli nykyään tarra.
Tämä siis pyörän rekisteröintipapereista yleisellä tasolla ja sitten vielä yksi pieni lisäharmi punakilpisten kuskeille on ajokortin edellyttämät tehomerkinnät. A1-korteilla ajaville kuskeilla täytyy pyörän papereista löytyä myös ajokortin edellyttämät (A1) tehorajoitusmerkinnät (kW-lukemat). Hoitakaa myös nämä asiat kuntoon pyörän myyjän tai maahantuojan kanssa ennen kisapaikalle tuloa.
Kirjoittaja: JESSE SANDENEikös kukaan todellakaan tiedä mitä papereita täytyy olla enskakisan katsastuksessa???
Kiitokset mahdollisista vastauksista!!!
Kirjoittaja: Kimmo PesonenEn osaa kylläkään vastata kysymykseesi, mutta itse punakilpisen pyörän taannoin pitkäkyntisille menettäneenä on pakko kommentoida. En tiedä miten tarkkaan noita papereita kilpailujen katsastuksissa nykyään syynätään, mutta olisihan se pirun hyvä, että joskus varastetuiksi tulleet pyörät havaittaisiin edes siellä. Vaikka eipä niitä taideta kokonaisena myydä eteenpäin ainakaan Suomen rajojen sisäpuolella.
Toinen asia on se, että meneeköhän poliisilta ja vakuutusyhtiöiltä tieto pyörän varkaudesta esim. tulliin? Eli jos uusi omistaja alkaa sieltä kyselemään uusia papereita, niin olisi varmasti paikallaan, että siellä tiedettäisiin pyörän tulleen joskus varastetuksi.