NRT SM enduro ala DDR

Kirjoittaja: MIKAEL SPARFasiaan:ilmoitus pöydäs luki että tulli paperit tarkistetaan katsastuksessa, ei hätää olen niillä ajellu jo 3 vuotta ongelmitta kans sm pm ja mm kisoja. mutta joku oli älynny tarkistaa nitten tulli leiman SML?/NRT? jos leima puuttui niin pyörää ei saanut katsastuksest läpi!

1.paperissa lukee: tulliviranomaisen merkintöjä, EI tullivir. leima!
normaali rekisteriottessa teknillisessä osassa on myös merkintöjä varten kohta!

2. miten pyörään on yleensä mahdollista saada punakilpi paperit ilman leimaa?

3. miks ei järjestäjä ilmoittanut leiman teho tarkistuksesta lisämääräyksessä! tämä olisi riittäny siihen että paperit olisi ollut kunnos ajois!

4.mitä tälläsellä tarkistuksella voittaa? kyllä kuskit hoitaa paprit kuntoon jos tietävät että ne ovat puutteeliset, en lähtis kisaan pyörällä joka tietoisesti ei mee kats. läpi

5.mitäs tapahtuu jos poliisi pysäyttää?
tämä asia on kyllä kuskin vastuulla, sakot y.m. ei järjestäjän

6.eikö ollu mahollista antaa varotuksen ja pyytä henkilöä hankkimaan leiman seuraavaan kisaan tai faxata seuraavana arkipäivänä täyd. paperit

7.todennäköisesti oli uusia tulokkaita, toivottavasti niille ei käyny näin! ei varmaan tulis toista kertaa

8.kiitos kun edes sai rahat takaisin

en tiedä kuka tai ketkä oli vastuus tästä razziasta oliskohan Kari Kyytsönen (kuk tsönen) kilp johtaja tai peku pilkunnussia.
säännöt ovat sitä varten että noudatetaan, käytetään mielummin järkeä kuin valtaa niitä tulkitessa!
A4t kullasta ajavalle ja monelle muulle kuskille kävi myös näin.
pahin on että kisan/kerhon maine kärsii tälläsestä turhuudesta
muuten kisa oli hienosti järjestetty, selostaja y.m hienoo NRT! toimitsioille ++
tulipa asiaa mietitty ajaessa 400+ km kotiin vaasan! ilman tulosta!
vinkki seuraavaan kisaan; Kari reittiä merkkaan ja joku muu johtajaks!
yleensä en kirjoittele siis tein tämän sydämellä ja pidän sanoistani kii
T: mikael sparf Aa
kommenteja kiitos (ensinnäkin leima miliisiltä)
joo kirjoitus virheitä oli yhtä monta ku kaadun ek;lla

Kirjoittaja: MIKA VUORIne säännöt on niin kuin paikallinen järjestäjä lukee ja tahtoo ymmärtää koska olen itse ollut kilpailussa jossa pojilla oli pyöriin väärät tulli paperit mut pääsi ajamaan koska oli koti kylän poikii ja muille vi****tiin nopeus mittarista. sekä jos sulla on oikea sukunimi voit leikata virallista rekisterikilpeä ja saat ajaaa. esimerkkejä löytyy oman "urani" ajalta niin paljon että menisi koko yö jos haluaisin luetella kaikki mitkä muistan. on paljon kivampi olla ottava kuin saava kun sääntöjä oijotaan.
KAIKESTA HUOLIMATTA ENDURO ON KIVA HARRASTUS

Kirjoittaja: Jani HoviTervehdys! Käsittääkseni mukana täytyy olla tosiaan tullitodistus, jossa on myös tullivirkailijoiden allekirjoitukset ja virallinen leima sekä katsastuskonttorilta saatava siirtolupa ja tietysti rekisteri

Kirjoittaja: pirhonen osmoTuli sääntökirjaa lukiessa mieleen, että mikä paperi tämä väliaikainen rekisteriote virallisesti ottaen on? Minulla ei ainakaan ole moista paperia siunaantunut miltään viranomaiselta. Piiritullikamarin ilmoitus ajoneuvon käyttämisestä Suomessa kilpailutarkoitukseen; väliaikainen autoverottomuuslappu (onko tämä kantakortti?) löytyy ja katsastuskonttorin siirtolupalappunen, mutta mikä ihme tuo väliaikainen rekisteriote on ja mistä sen saa? Vai onko tässä joku "puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä" juttu? Sillä ei kai rekisteröimättömään pyörään saa rekisteriotetta edes väliaikaiseksi, vai saako...

Kirjoittaja: Paavo TakalaOtan osaa puolestasi, kun et päässyt viivalle ollenkaan. Itselläni on edessä tullin virallinen jossa lukee :ILMOITUS AJONEUVON MAAHANTUONNISTA / SIIRTOLUPA ja sitten siitä löytyy Muuttajan / omistajan / haltijan /maahantuojan / muun nimi ja osoite sekä AJONEUVON TUNNISTETIEDOT ja KÄYTTÖTARKOITUS = lupa kilpailukäyttöön ja kaiken tämän alla tullivirkailijan allekirjoitus ja Päiväleima. Simppeliä. Se että et päässyt viivalle vaikka olisit toimittanut todistuksen leimoineen on ollut kyllä pitkämatkalaisen kylmäkiskoista kohtelua jos mikään. Mutta sellaista se joskus on, pitää vaan niellä vaikka vituttaa nimimerkillä :V 2000 Orimattilan junnu- SM:ssä syyttä oikaisusta hylätty!

Kirjoittaja: Kari KyytsönenMikael Sparf/muut endurokuskit.
Vastaan Sinulle ja muillekin endurokuskeille virkistääkseni Teidän muistia/lukutaitoa.
Haette ajajalisenssin, kaavakkeen alareunassa lukee: OLEN LUKENUT MOOTTORIPYÖRÄURHEILUN SÄÄNNÖT JA NOUDATAN NIITÄ.
O L E T T E K O !
Olen toiminut ainoastaan sääntöjen mukaan.(En omien). Sääntökohta sivu 104 kohta 061.3
MOOTTORIPYÖRÄT
Siirtomerkillä kilpailuun osallistuvien ajajien tulee esittää katsastuksessa ko. pyörän tullivalvonnan alkuperäinen kantakortti tai viranomaisen oikeaksi todistama jäljennös sekä väliaikainen rekisteriote. ILMAN KANTAKORTTIA JA VÄLIAIKAISTA REKISTERIOTETTA EI VOI OSALLISTUA KILPAILUUN.
Toivottavasti Te kuskit luette tämän tekstin, ettei tarvitse toista kertaa käydä tätä asiaa läpi ja saada vittumaisen kilpailunjohtajan maineen.
Päijännekuskit muistakaa ottaa kyseinen
paperi mukaan katsastukseen.
Terv.NRT:n kilpailunjohtaja Kari Kyytsönen