CR500 kastuu
Olisko täällä olevilla asiantuntijoilla yhtään antaa vinkkiä, missäpäin minun ongelma on:
Honda CR500-97
Käynnistäminen on erittäin herkkää puuhaa. Lähtee käyntiin aina tokalla potkulla, silloin kun lähtee. Useimmiten tulppa kastuu, vaikka ei anna yhtään kaasua.
Ja silloin kun tuo toinen yritys epäonnistuu, niin pikkuinen poksahdus kuuluu putkesta. Sytytysepäselvyyttä?
Olen vaihtanut pikkuisemman suuttimen. Säätänyt bensan pintaa laidasta toiseen.
Säädellyt tyhjäkäyntiruuvia.
Ilmanputsari puhdas, uusi tulppa on.
Sitten kun kone on käynnissä, niin se käy todella hyvin tyhjäkäyntiä (voi jättää paikalleen käymään!) ja toimii kuin unelma. Vastaa kaasuun salamannopeasti ja
kulkee ku raketti, eikä yhtään röpötä.
Sitten, jos montulla kaadat sen tai uppoat johonkin santaan, ja se sammuu, niin käynnistys ei onnistu ku monen tulpan kuivaamisen ja yrityksen jälkeen.
Onkohan vika sytytyksessäpäin vai kaasarissa?
Ihan vakio-osia.
Olisin kiitollinen vinkeistä! Ongelman ratkaisijalle kebablounas.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Heh HeEi uskalla mamis!!! ;D
Kirjoittaja: Anssi LehtinenKuulopuheiden mukaan sillä Keihinin kaasarilla ei kannata pitää tyhjäkäyntiä, vaan vääntää nuppia niin ettei enää käy ilman kaasua. Tosin kyse on ollut kaasuun vastaamisesta.
Mulla oli vuoden -97 CR500, ja se kyllä lähti lämpimänä tasan ekalla potkulla parin päivän harjoittelun jälkeen (eka pyörä kymmeneen vuoteen). Tulppa meni kerran ekan viikon aikana, sen jälkeen kesti yli vuoden pari kertaa viikossa ajelua (ja sit lähti mopo vaihtoon).
Pidin kyllä lämpimänä käynnistäessä kaasukahvaa jossain ehkä 1/4-1/2-kaasulla.
Kirjoittaja: Harri HeinoOiskohan tulpanhattu vaihtoiässä? koitapa sitä.
Kirjoittaja: Petteri RimmiKiitos fiksuista neuvoista ja vinkeistä! Taidan aloittaa tulpanhatusta...
ja siirryn sitten Keihiniin. Ja 2-tahti-lääkärillehän se pitää videä, jos ei kotikonstein tokene. Sytytystä mä veikkailen, mutta katsotaan... Noh, onneksi tuo pikku CR toimii ku junan vessa. Eihän tuon viissatasen sarviin talven tauon jälkeen auta heti hypätäkään.
Kirjoittaja: Ossi SuuronenOtappa yhteys Kalevi Järviseen Vantaalla.
Kännynumeron löydät tiedustelusta. Vie pyörä tutkimukseen ja hoitoon.
Kirjoittaja: Lasse KurvinenOlisin sitä mieltä, että kannattaisi laittaa kaasarin suuttimet ja bensanpinta vakiosäätöihin. Sen jälkeen ilmaruuvi 1 1/2 kierrosta auki, tarkastaa läpät ja tulpanhatun. Kun viissatanen niin sanotusti poksahtaa käynnistäessä, se imasee toiseen suuntaa ja läpät ovat tosi lujilla (itsellä boyesen rad-valve ja läppiä menee noin 3-4 vuodessa). Seisonnan jälkeen suosittelisin kokeilemaan, että laittaa bensahanan auki, ryyppy päälle ja kallistaa pyörää (sarvi maahan) nopeasti jolloin bensaa valuu maahan ylivuotoputkista. Sitten käynnistys, viissatasen potkaisu käyntiin on jokseenkin tarkkaa, jos läpsyttää kuten piikkiä tai puolikasta niin normaali puristuksilla ei tapahdu mitään. Kunnon, räväkkä potkaisu ylhäältä alas asti niin OK. Ei yhtään kaasua, ainoastaan ryyppy päällä. Ja kun tästä pääsee eteenpäin, alkaa kaasarien säätäminen ajajan tuntemuksien mukaan/pyörän moottorin mukaan. (mielestäni viissatanen kannattaa olla vähän paksulla jotta ajettavuus olisi helpompaa ja kuskia säästävämpää, koska tästä maasta ei montaa kovaa kuskia löydy, jotka vetää viissatkulla äärirajoilla koko erän!)Jos pyörä ei näillä lähde käyntiin on jotain sytty puolella tai jotain ihan... (onko muuten sytytys vakio kohdassa?)