Honda CR 125 -90 käynnistyvyys ongelmat??
CR:ssä, joka ilmeisesti on seissyt vuoden verran, alkoi ilmetä ongelmia. Lähti jopa seisokin jälkeen helposti käyntiin. Aluksi kone kukkui ihan mukavasti, mutta alkoi röpöttämään korkeilla kierroksilla. Koneen lämmittyä alkoi kuitenkin käynnistyshäiriöt. Tulpan vaihto auttoi hetkeksi, mutta enään kone ei lähde edes kylmänä käymään kuin hetkeksi, n.15-30 sek. Hanaa vääntäessä kone tukehtuu. Bensat on vaihdettu (3%), ilmanputsari puhdistettu, kaasari purettu ja putsattu 2 kertaa, Kipinä katsottu silmämääräisesti. Todennäköisesti käy huomattavan rikkaalla seoksella ja tulppa pimahtanut?? Vai voiko tulppa hajota ja antaa silti heikkoa kipinää?? Jos jollakulla olisi ideoita asiaan, olisin todella kiitollinen. Olis niin mukava päästä ajeleen just ostetulla pyörällä, joka toimi vielä ostohetkellä...
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: pirhonen osmoJos joudut ostamaan uuden virtapään, niin Suitzmanissa on purettuna tuon ikäisiä Hondia ja sieltä saattaisi saada käytetyn osan. Katso http://gamma.nic.fi/~suitza/
Kirjoittaja: Kiitoksia kaikille vinkeistä!! Kaasarin putsaamalla, bensat vaihtamalla omiin sekoituksiin ja tulpan vaihtamalla ysi arvoisesta kasiin, kone käy ja kukkuu kuin "uusi" konsanaan. Ajettu on taas ja vikoja ei ole enään ilmaantunut. Että olisko ollut vaan käytön puutetta nuo edellä luettelemani viat... :)
Kirjoittaja: Ville HuttunenOnko mahdollista, että edellinen omistaja on laittanut pyörän talvisäätöihin? kun vielä joku aika sitten (kylmemmillä säillä)otti kohtalaisesti kierroksia. Kokeile pudottaa kaasarin neulaa reilusti alemmas. Jos paranee, niin olet todennäköisesti oikeilla jäljillä. Kysy vielä maahantuojalta, mitkä on kyseisen vuosimallin/kaasarin pääsuuttimen ja luistissa olevan neulan koko ja vertaa omaasi.
Kirjoittaja: jj!!
Muistatkos mikä oli toimiva kärkiväli?? Olisin tiedosta ylen tyytyväinen!!
Kirjoittaja: jjItselläni oli -89 mallin CR:ssä ongelmia juuri tuossa että röpötti korkeilla kierroksilla...
Pitkään etsittyäni vika löytyi siitä että tulpan kärkiväli oli liian suuri!!!
Kirjoittaja: Kale järvinenJoopa ,Joo ! Todennäköisin syy tuohon cr :n
vaivaan on virtapäässä, se saattaa antaa ulkopuolella heikkoa kipinää mutta tulpan ollessa kiinni sylinterissä paineen alaisena
sitä ei välttämättä tule ollenkaan. Syynä virtapään ns.alakäämin vika. Jos kone vielä lähtee käymään se ei toimi yläkierroksilla kunnolla mutta alakierroksilla ei huomaa mitään outoa Suosittelen uuden virtapään hankkimista koska korjaaminen on aika vaikeata.Kysy vaikka Cellen Oy :stä.
Tarkista kuitenkin vielä stumpparin toiminta.
Kirjoittaja: Antti.Lkattos eka siit kasarin kyljest se ilma ruuvi et onks se lailes. ja jos se on kohdallas nii kattele sielt magneeton alus levyn merkeist et onks sytty kohdallas.
mul oli samanlainen pyörä vielä puol vuotta sitten, siin oli välillä sellasia mystisiä vikoja mut syyt löyty melkeen aina noist jutuist.