Valkenswaard
1.4.2001 - 00:00
|
Nytpä ne suomalaiset vasta kaasua käänsivätkin.Alkaa näyttää suomalaisen crossin lamakausi loppuvan.Yes!
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Jorma JässikkäJykä tossa puhui asiaa se on totta et suomesta käsin maailmanhuipullle on erit,vaikea nousta paitsi jos kisat tulevaisuudessa ajettaisiin ainoastaan hiekallla! Kyl suomi ukot kovaa hiekalla sysää katsokaa vaikka valkenswaardin tuloksii. Koska meillä kotosuomessa ei ole koviaratoja niiden opetteluun kuluu aikaa pitkäjänteisyyttä ulkomailla. Tos eräs syy miks suomesta ei tule superlahjakkuuksia kuten Tortelli Bayle Vuilemin JNE. Kyl meillä potentiaalia löytyy mut se vaatii aikaa ja rahaa nousta huipulle! Harmi et nykyisestä suomen GP kuskeista kaikkien on pitänyt opetella moni asia kantapään kautta ja tuhlata kalliita vuosia! Eiks meillä täällä suomes ole joku päävaltajakin jonka tehtävä luulis olevan tällästen juttujen funtsailu???
Kirjoittaja: J. EckertTosiaankin viim.päälle viisas ajo Jullelta.Moni on jo ehtinyt tuomita Jussin ajot moneltakin kantilta. Nyt voi kaikki nähdä tulokset jotka on tosi pitkän ja kivikkoisen tien jälkeen saavutettavissa. Toiv.kuskit,vanhemmat,kerhot ja liitto ymmärtäisivät puhaltaa yhteen hiileen että saatais junnuja liikenteeseen. Nuorien kuskien olisi päästävä Eurooppaan ottamaan tuntumaa vauhtiin ja erillaisiin ratoihin mahd.aikaisin. Tuntuu että käsitykset motocrossista nykyisin on aika kateissa Suomessa koska juuri kukaan ei edes käy katsomassa GP:itä Suomen ulkopuolella.
Kirjoittaja: pirhonen osmouskallan sanoa että kyllä cas-hondalla kerkee vaikka vähän myöhätyiskin lähdössä ja jussilla on aina ollut kunto puoli hyvä, kun nyt tiimi toimii moitteettomasti pelit on hyvät niin on tulosta odotettavissa.
Kirjoittaja: pirhonen osmoHyvä kysymys jykä,oiskohan että kuskeille ensin pääkalloon että pitää treenata ja paljon koska kuntoahan voi kohottaa ettei ainakaan sillä osa alueella anneta tasotusta ,sitten oikea oppinen valmennus sen kunnon ja ajoharjottelun osalta eli ei kuunnella ihan kaikkia ex-crossareita kuuskyt luvulta nyt on nyt ennen oli ennen,muuten älä unohda Kallosen Anttia myös suomen huippuja.
Kirjoittaja: toni sundqvisttosin hiekkaradoilla on aina mennyt kohtuu hyvin,katellaas nyt.
Kirjoittaja: pirhonen osmoKYLLÄ! Ja kun kuulemma talven lumicrosseissa on osallistujamäärät ollu nousussa, niin eiköhän ensi kesä ole täällä kotomaan radoillakin nousujohteinen. Vielä kun vuosi-pari odotellaan niin saadaan avoimen SM:äänkin lisää ajajia, niin kyllä se siitä...
Kirjoittaja: Mikko KarppinenJussi on tällä hetkellä Suomen ykköscrossari. Pyörät kulkee, mies on suht ehjä ja menestys on tuonut itseluottamusta niin eiköhän sieltä ole vielä parempaakin luvassa..
Kirjoittaja: J. EckertKallosen Anttia en laittanu listaan koska pidän häntä tulevana haastajana edellämainituille. Antille vähän malttia ettei tule jokavuotisia "turhia" lippoja ja pakko sairaslomaa. Toissa päivänä oltiin samalla radalla treenaaamassa ja hyvältä näytti. Kalusto ok. ja kiva nähdä että systeemi ( kuski& mekatsu politiikka ) toimii kahen nuoren sällin välillä hyvin.
Tapani oikeessa treenaamisen suhteen, mutta jokavuosi näkee tänne tulevia skandinaavikuskeja jotka tahkoo säässä kuin säässä joka päivä 2vkoa. jonka jälkee ote herpaantuu ( ajosta katoaa ilo ) ja yleensä edessä on perinteinen kevät "breikki". Sama varmaan pätee Suomen kevät radoillekin. Ajaa pitää paljon se on selvä mutta jos talvella on perus fysiikka treenattu kunnolla voi kevään liika ajo ja yritys viedä takapakkia.
Junnuille ja vanhemmille realistiset etenemis tavoitteet. Oikoteitä EM tai GP huipulle ei ole. B- piikin jälkeen on turha odottaa pariin vuoteen mitään huippu suoritusta. Ulkomaille tulo on taloudellisesti ja fyysisesti ja henkisesti raskasta. Ravaaminen SM:ien ja Euroopan kisojen välillä ei ole helppoa. Jos junnu vanhemmilla on aikomusta satsata älkää tehkö perinteistä virhettä: Kaikki kiinni yhteen kauteen ja jos ei tulosta tule ,vehkeet myyntiin.
Crossissa, varsinkin ulkomailla, on mieletön määrä asioita ja muuttuvia tekijöitä joten on lähes tilastollinen mahdottomuus saada kaikki natsaamaan ekana vuonna. Kolmen vuoden tavoitteita ja satsaukset sen mukaan että periodin voi viedä läpi. Ensin irti kaikki hyvin säädetystä stanupyörästä, jonka jälkeen palikkaa kiinni ( ovat välttämättömiä kansainvälisissä kisoissa ). Stanulla ensin että osaa säätää ja duunaa sen parhaimpaan mahd.iskuun jonka jälkeen voi tietotaito olla siinä vaiheessa että "viilatusta" voi saada kaiken irti. 15 000mk kitti lämmittä pirun paljon enemmän lompakossa kuin päin ######## säädettynä pyörässä.
Kirjoittaja: jussi pitkähalmeväitätkö timppi ettei honda ole hyvä pyörä?eiköhän noi tehdaspyörät peuhaa aika hyvin oli merkki mikä tahansa!ja kyllähän toi jussi aika hyvin sitä kapulaakin kääntää!!
Kirjoittaja: timppiJoo nostaa Vehviläisen suorituksen arvoa aika paljon,kun ottaa huomioon vielä pyörämerkin millä se ajaa.
Kirjoittaja: Hannu Koskinenja joku väitti et CAS hondal ei kerkee kyl näköjää kerkee ihan hyvin!!!