Kaasuiskarista
26.3.2001 - 00:00
|
Tutkiskelin tos pyöräni YZ-89 takajousitusta ja löysin jousesta venttiilin, mistä tulee ilmaa/ jotain kaasua. Mikä systeemi näissä jousissa oikein on? Yläpäässä on lisäks joku säätöruuvi josta kait pitäs tapahtuu jotain.
Jos jollakulla on jotain tarkempaa tietoo miten juositusta säädetään niin viittiskö valasta mulle asiaa. Kiitos.
Manuaalit hukassa...
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Jore Kunnasluotojoo päästä vaan ne kaikki paineet ulos ni jousituksest tulee paljon noileempi. mut jousi estää sen et se ei pohjaa.
Kirjoittaja: Ossi SuuronenIskareissa on kaasu siksi, että se pitää öljyn paineistettuna. Jos ei ole paineistettu öljy höyrystyy männän kanavien läpi suurella nopeudella virratessaan (kavitoi) eikä jarruta liikettä, eli vaimenna. Alkeellisimmillaan kaasu pumpataan öljytilaan. Parempi systeemi on kun kaasu on omassa kammiossaan välimännällä öljystä erotettuna. Kaasulla ei niin väliä, kunhan se ei sisällä vettä (niinkuin "ulkoilma"), se kun höyrystyessään aiheuttaa ongelmia. Kaasun painekaan ei ole niin mahdottoman tarkka juttu, kunhan sitä on tarpeeksi (n.10bar), eikä paineen muuttelemisella ole juurikaan vaikutusta iskarin käyttäytymiseen. Typpi on halvin inerttisistä kaasuista ja siksi yleisimmin käytetty. Koska kaasutila on pieni ja paine suuri, tarvitaan paineistamiseen oikeat välineet. Sihahdus liitintä venttiilistä irroitettaessa merkitsee epäonnistumista.
Kirjoittaja: suspenssi- tee-se itse manniEn lähtis niitä tutkimaan enkä purkamaan
(paitsi jos on seppä jo syntyessään)
Jos iskari on kuin hyppykeppi.
vie se asiantuntialle (niitä ei näät joka
kyläseppä saa kuntoon)
vempele itsessään on varsin yksinkertainen
mutta jos vapaa-aikaa ei ole liikaa eikä motivaatio riitä asian selvittämiseen parempi on jättää homma sille joka sen jo osaa.siinä hommassa näät on koko joukko pieniä niksejä joita ei opeteta minkään koulun penkillä ja niitten itse oivaltamisen oppiminen kannattaa unohtaa (paitsi jos on kauhalla annettu)
Kirjoittaja: Kari IsOlet juuri päästänyt iskaristasi typet pihalle ja näemmä selvinnyt typen aiheuttamasta tukehtumiskuolemasta. Joten iskari ois nyt vietävä korjaamon sedille, jotka laittaa sinne typet ja todennäköisesti suosittelevat myös muuta huoltoa ja neuvovatkin mitä niistä säädöistä tapahtuu.