Iskarin säädöt

Moro! Kertokaas kokeneet ketut, kuinkas ne etu- ja takaiskarit oikein pistetään säätöihin crossiin kesäksi??

Kirjoittaja: ari karjalainenJUSSI! en lähtis vielä kesän säätöjä miettimään viel täs vaihesss....
Koska talvikin on vielä SAHAAMATTA!
Nyt asiaan! Jos niitä ei ole huollettu n.2vuoteen- vie merkkiliikkeeseen/tai kysy kisamiehiltä! (ne osaa säätö-homman varsin hyvin)

Kirjoittaja: Jaakko HuikariJos lähtis vaikka siitä,että ensin säädät oikean painuman iskarille ja sen jälkeen keula tasapainoon perän kans. Sit vaan kokeilemalla vaimennukset mieleiseksi...

Kirjoittaja: Ja taas huomaa, että täällä on niitä "kulkusillaan" leikkijöitä linjoilla, jotka ei ymmärrä mp-urheilusta yhtään mitään.

Kirjoittaja: veikko käkitakaiskari löysäks ja etuiskareihin lissää oljyä ja vittu sit menee!!!

Kirjoittaja: tässä tämmönen jokamiehen säätö ohje:
-aluksi säädä takaiskarin jousen kireys,nosta pyörä pukille ja mittaa taka-akselista takalokiksen reunaan ja sitten istu pyörän päälle ajokamat päällä ja kaveri mittaa saman uudestaan,eroa pitäis olla n9-10cm.tarvittaessa kiristä/löysää jousta.vaimennus säädetään iskarin yläpäästä niin että perä tuntuu sopivan pehmeältä,ei liian löysältä.paluu vaimennus iskarin alapäästä,siten että perä tulee hyvin ylös ,mutta ei ponnahda heti "tappiin" eikä jää puoleenväliin makaamaan(yleensä voi säätää aika nopealle)kääntele säätöjä ääri asennosta toiseen niin huomaat eron.-Etuiskareista ota ensin ilmat pois(pieni ruuvi yläpäässä),vaimennus säädetään samoin kuin iskarissakin(mallikohtaisia eroja,lue pyörän huoltokirjasta)keulan jäykkyys selviää kun seisot jalkatapeilla kädet stongassa ja pompi,jolloin perä ja keula pitäis painua yhtä paljon.jossain keuloissa on jousen säätö,muissa pitää vaihtaa jouset.
tosin öljymäärää muuttamalla keulan kovuutta voi muuttaa aika paljon se tosin vaikuttaa myös vaimennukseen.
Ei muuta kun säätämään.