Pyörä ulkomailta?

Onko porukoilla kokemusta enskapyörien, uusien tai vähän käytettyjen maahantuonnin järkevyydestä? Paljonko vie suomenleijona, tullit tms. Hyviä linkkejä aiheeseen?

Kirjoittaja: Harri HeinoKyllä se alvi tulee aina kun firmasta ostaa oli maa mikä hyvänsä,paitti nää itä naapurit tietääkseni.
Saksassa oli mielestäni alhaisempi alv prosentti kun täällä ,ja varmaan muissakin euro maissa löytyy .Jos joku jolla olis aikaa ottaa selvää systeemeistä ja omais hyvän laskupään, niin pistäs aiheesta tänne infoo.

Kirjoittaja: Ville SepponenMistä EU-maasta saa halvimmalla pyörän(crossi)???
Minusta punakilpisessä ei pitäisi tulla alv:tä(jos olen kirjottamanne oikein tajunnu)
muistaakseeni kun ralli autot on taxfree autoja... rallissa se touhu toimi jotenkin hassusti?! jos ostaa peogeutin tehtaalta 2.000.000mk ralliauton niin maksaako ne siihen alv:een se olisi noin 440000mk lisää hintaan jos alv on 22%!!!

Kirjoittaja: Jari SaarinenEi punakilpisen tuomisessa muita kuluja tule kuin arvonlisävero, jonka suoritus on edellytys "punakilpisyydelle". Tältä välttyy, jos on esittää ostomaasta saatu kuitti että alv sisältyy hintaan. Kannattaa kuitenkin soittaa ensin ajoneuvohallintokeskukseen ja varmistaa systeemit ennen kuin lähtee pyörää noutamaan. Yhtä pyörää (uutta) ei muistaakseni kannata ees hakea, koska hinnat eivät kuitenkaan ole niin paljon halvemmat kuin Suomessa. Käytettyjen kohdalta tilannetta en tunne.

Kirjoittaja: M. LaineNyt tulee jonkin verran mutu tietoa ja hiukan ihan oikeetakin tietoa. EU-maista ostettaessa on kaksi vaihtoehtoa, ostaa tuote (pyörä, varaosia tms.) ilman veroja ja maksaa sitten Suomessa 22% alv. Toinen ja halvempi vaihtoehto monissa maissa on että maksaa verot kyseiseen ostomaahan, esim. Englannissa ne ovat 17,5%. Jompaan kumpaan ne joka tapauksessa on maksettava että se tulisi laillisesti. Muita tulleja jne. ei mene, jos pyörää ei rekisteröidä.

Jos taasen ostat pyörän EU-maiden ulkopuolelta, hintaan lisätään ainakin tullit. Ja rekisteröidessä valkokilpiseksi tietysti monen monta muuta maksua.

Kirjoittaja: pirhonen osmoJos tuo käytetyn crossin, ei tarvi maksaa mitään tulleja tai alv.tä, koska ko. maa on sen maksanut, mutta jos tuo uuden täytyy maksaa alv,jos maa missä peli on ollut ei ole sitä maksanut mutta senkin voi sopia liikkeen kanssa ja nyt tietysti on kyse yksityis henkilönä tuoduista crosseista, jos on yritys on ilmeisesti käytäntö eri.Valko kilpisistä pitää maksaa alv.t ja tullit jos haluaa suomessa rekisteriin, belgiassa crossit on ainakin olleet suht edullisia (käytetyt)uusissa ei hirveitä eroja.

Kirjoittaja: Mikko OnaliVeikkasin et eipä kannata rahdata ulkomailta.

Kirjoittaja: Juha KoivistoTullin neuvontaan voi lähettää kyselyjä osoitteessa www.tulli.fi/tullineuvonta. Neuvonnan puhelinnumero on 09-614 3800. Ainakin aiemmin ovat palvelleet avuliaasti tuontiin liittyvissä asioissa.

Kirjoittaja: pirhonen osmonii just. kuinkahan paljon tulis kustannuksia ko tois piikkisen punakilpi hondan (98-01)saksast tai jostain muualt???