Nelari vai 2t crossiin?
18.10.2000 - 00:00
|
Päätin siirtyä kadulla kaahamisesta crossiin ja tiedustelisin kummassa on vähemmän ropaamista nelarissa vai kaksitahtisessa?Olen käynyt pari kertaa radalla 250 RM:llä ja tehot olis kohillaan,mutta kun kokemusta kaksitahtisista ei ole kymmeneen vuoteen,niin saako niitä olla koko ajan viilaamassa?Nelarissa ei luulisi olevan männän vaihtoja,mutta joutuuko ventiilejä säätämään kokoajan?Mulla ei ole joka ajon jälkeen kiinnostusta/mahdollisuutta avata konetta!Ostan varmaan pari vuotta käytetyn 2 tahtisen puolikkaan tai jonkun 400:sen nelarin.Ja pitääkö paikkansa,että eurooppalaisiin on halvemmat varaosat(jenin arvonnousun takia...)?Kiitos avusta etukäteen.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: osta japsi pyörä sillä muihin ei saa kunnolla varaosia
Kirjoittaja: pikkarainenmä oon kuullu aivan samaa kaverilt.ne kai saastuttaa liikaa ni kaikki pitäis olla nelareit.vanhal saa ajaa mut uusia ja uusien varaosia ei ole myynnissä(uusien jutuist en oo varma mut ainakin 2strokeille morjes)
Kirjoittaja: Anssi LehtinenJos liemillä tarkoitat öljyjä, niin jotain 5 tunnin välein on Husabergiin vaihdeltu. Jotain vähän alle litran sinne taitaa Mobil 1:stä upota. Suodatin vaihdetaan muutaman vaihtokerran välein. Öljyt kannattaa tosiaan vaihtaa kun ne kiertää muuallakin kuin vaihteistossa ja kytkimessä ja aikas lämpimässä. Todellakin käytetyn näköstä kamaa sieltä tulee ulos.
2-t puolikkaassa jos vaihtaa noin usein, niin öljy on suunnilleen uuden veroista, ei edes mustaa.
Puolikas kyllä hörppää sitten menovettä pirusti enemmän kuin toi Husaberg FC 501 suunnilleen samaa vauhtia ajellessa ja kustannuksia tulee tietysti 2-t öljystä bensan lisäksi.
Kirjoittaja: pirhonen osmo-kuinka usein kilpanelariin vaihdetaan liemet? kustannukset?
Kirjoittaja: Ja keskustelua omalla nimellä - eikä pelkkiä tyhmiä väitteitä. Jos heitetään joku väite, niin sille tulee löytyä myös perusteluita. Muuten koko keskustelulta tippuu pohja pois. Eli nämä jälkimmäiset viestit sitten kokonaan jatkossa pois.
Kirjoittaja: Jorma JortikkaJos haluat helpommalla päästä niin kannatttanee ostaa 4t. Täytyy tietysti muistaa että jos nelarit kestää kauemmin niin jos jotakin pääsee kilahtamaan niin saattaa laskukin olla toista luokkaa kuin 2t kanssa.
Ja vaikka esim. mäntä nelariin (isompi pata) maksaa varmaan tuplasti verrattuna 250/2t
niin kyllä vaihtovälikin on vähintää kolminkertainen, tämä kaikki riippuu tietysti käytöstä...
Kaikkiin japseihin (2t+4t) saa lukuisilta eri tarvikeosa toimittajilta halvemmalla ja varmuudella varaosia paremmin kuin euro pyöriin.
Kirjoittaja: jake ojalaMolemmissa pyörissä on hyvät ja huonot puolensa. 2T on kevyt ja keterä mutta varjopuoli on tehopiikki. 4T on huolto vapaampi ja moottori rauhallisempi joten tehoa on helpompi kontrolloida ja varjopuoli on 2T suurempi paino. Itselläni on ollut vuodesta 98 lähtien yz400f eikä siihen ole tarvinnut vaihtaa kuin ketjuja ja rattaita.
Kirjoittaja: Petri RaappanaMinulla on Yamaha yz426f ja olen erittäin tyytyväinen pyörään. Paino eroa puolikkaaseen ei huomaa ajaessa, männän vaihtoväli on n.100h. (Jos sillonkaan, riippuu ajotyylistä) Kuulin et 2003 vuonna kaikki 2t pyörät olisi jäämässä pois!?