yamaha yz 250f -03 booaa

Viheliäinen vaiva ei ota laantuakseen tossa yammussa. Pyörä ei jaksa tyhjäkäynniltä lähteä oikein mihinkään. Booaa vaa jos kaasua runttaa hätäisesti. Tällä hetkellä vakio kilkkeet kiinni 40 tyhjäkäyntisuutin. pää on 180 ja neula on 4-pykälässä ja ruuvi on auki n puoltoista kierosta. Kiihdytyspumpun apuna on o-rengas. Pumpun antama "paukku" näyttäis tulevan juuri oikeassa kohdassa. Aikaisemmin oli paikallaan boengin pumpun kansi ja tyhjäkäynti suutin oli 42. Vika oli vielä pahempi.

Mistä booamista vois lähteä ratkomaan? Mihin se anturi mikä on kaasarissa vaikuttaa? Onko sen säädöllä radikaalia merkitystä?

Varmaan samat säädöt pätee aika moneen pikku nelariin. Yleinenhän tämä fcr kaasari on...

Foorumit

Ehkä voisi kokeilla 45-48 tyhjäkäynti suutinta.

No voi olla. nyt paikallaan on taas se 42. Oudoin homma on että tuntuu kuin seos ruuvilla ei olisi mitän tekemistä. Jos yrittää lähteä säätämään puhdasta käyntiä siten että laittaa ruuvin kiinni ja rupeaa tyhjäkäynnillä pikkuhiljaa avaamaan sitä. Ei vaikutusta huomaa vasta kun ruuvi on auki varmaa jonku 4-5 kierrosta ja sittemiin mopo sammuu. välillä imenee myös reilua nykimistä tasakaasulla ajettaessa. En keksi enää mitään kohtaa minkä vois tarkastaa ja säätää. Muutanku tietysti jos sitä tyhjäkäyntisuutin kokoa sitten kasvattais...