WR 450 F jousitus
4.9.2003 - 09:07
|
Kirjoittaja: Janne PesonenLöytyykö täältä ketää, jolla ois kokemusta WR 450 F:n jousituksen parantamisesta, tai yleensä jousituksien kohentamisesta. Oma pyörä tuntuu käyvän jokaisen kuopan pohjassa, eikä "leiju" yli/läpi.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Janne PesonenKiitos kaikille vastanneille. infoa tuli tarpeeksi ja Raceteckin jousi ja Öhlinssin Öljyt jo tilattuna. Pyörää säädetty viikonloppuna oiken ammattikuskien voimin.
Vielä kun oppisi ajamaan..
Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIPesoselle: Missä vauhdissa ja maastossa 450WR:n jousitus ei mielestäsi toimi? Itse olen varsinkin etupään jousituksen säätövaroihin endurossa ollut tyytyväinen. Vielä kun öhlinssin öljyt ehdin vaihtaa, niin toimii talvellakin. Alkuperäiset öljyt ei oikein kovillä pakkasilla viime kevät talvella olleet notkeita...
Crossimontulle saakin sitten WR:n jouset vääntää kaakkoon...varsinkin kun on minullakin tuo 93kg puntarissa. Varsinkin takajousi tuntuu lyövän läpi. Tosin en juuri uskalla/osaa ajaa lujaa/oikein montulla, joten voi olla siinäkin vika.
Mutta Husabergin (1997 fe 400, Öhlins/Wp) jälkeen olen kyllä ollut positiivisesti yllättynyt WR:n jousista. Varsinkin tänne pohjois-hämäläiseen kivikkoon ja juurakkoon tuntuu löytyvän sopivan pehmoiset säädöt ilman eri kikkailuja öljyn määrän ym. kanssa. Lisäksi WR on melkein yhtä vakaa ajaa kivikossa suoraan kuin Husa, mutta sairaan nopea ohjaus verrattuna vanhemman Husan junamaiseen ohjaukseen.
Mutta jos ei ole jousitukseen tyytyväinen, kannattaa ilman muuta hakea uusia säätöjä & osia jousitukseen. Muutamia vuosia sitten kun huolsin Husan etupään ja sain säädettyä minulle sopivaksi, 9 km radalla talvella aikani parani 1.5 minuuttia...mikä oli kyllä osoitus tyhmyydestäni, kun en ollut viitsinyt etupäätä huoltaa/säätää aiemmin. Ja jotain päitsiä ei kyllä jaksaisi ajaa kivireki keulalla ja nykykunnolla ei paljoa pikkukisojakaan ;)
jk: pitäisiköhän ruveta asumaan pullossa, ettei saisi näitä syysräkispöpöjä...menee sunnuntaina hyvät Kyrsän sänkicrossitreenit ohi suun (http://www.sci.fi/~sawdoc/msmk.htm)
Kirjoittaja: Alar MozolevParas ja ehkä halvi tapa on hankkia Race Techin uudet ventiilit shimmeineen. Tulee paketissa mukaan myös aika hyvät säätövinkit ja voit myöhemmin aina tarpeen tulleen kohentaa jousitusta itse. En tiedä saako suomesta mutta ainaa voi tilata jenkeistä tai saksasta.
Kirjoittaja: JANNE VOLANENOlen huomannut että nopeuden kasvattaminen auttaa parhaiten jousituksen toimivuuteen. Mitä lujempaa ajaa sen vähemmän montut tuntuu.
Oma nopeuteni ei kuitenkaan kasva toivomallani tavalla joten jouduin turvautumaan tarvike osiin. Pyörä WR250F ja oma paino n 95 kg.
Jammut on tehtaalla säädetty n 75 kiloisille elikkä olen itse hieman ylikokoinen.
Mutta kun osat sovitetaan kuskin mukaisiksi niin pitää olla aika kovatasoinen kuski
että huomautettavaa on.
Tilasin Racetech 5,2 kg jousen taakse ja se auttoi paljon. eteen pistin jouseen 3 mm korotus prikan ja Öhlinsin öljyt.
Nyt toimii niin hyvin että hävettää ajaa hiljaa.
katso www.racetech.com