Vuosimallin selvitys

Kirjoittaja: IIRO ÄRMÄNENtietäisikö joku mistä saisi crossipyörän v-mallin selville? runkonumerolla jostakin??

Kirjoittaja: Antti VesanenEihän vetskuis saa ajaa jos ei koskaa enne oo ajanu kilpaa...?

Kirjoittaja: pirhonen osmoHei!

Ensinnäkin sinun pitää kuulua johonkin SML:n alaiseen kerhoon. Katso www.moottoriliitto.fi , sieltä kohta jäsenkerhot ja otat selvää mikä kerho sijaitsee lähellä asuinpaikkaasi. Sen jälkeen, kun olet liittynyt kerhoon tarvitset kilpailulisenssin. Kertalisenssillä voi käydä koettamassa, niitä pitäisi olla jokaisessa kilpailussa saatavilla ennen starttia, hinta on tänä vuonna ilmeisesti 24 euroa. Koko kauden harrastelisenssi maksaa 96 tai 101 euroa vakuutuksesta riippuen.

Mikäli pyöräsi ei ole rekisteröity, tarvitset kilpailuja varten "siirtokilven"
katsastuskonttorilta hinta noin 10 euroa. Pyörässä pitää olla liikennevakuutus kilpeä haettaessa, sen saa myös katsatuskonttorilta, hinta noin 8 euroa ( ei varmuutta tämän vuoden hinnoista).

Pyörän täytyy olla tieliikennekelpoisessa kunnossa, tietysti vilkut ym roippeet poistettuna. Kisakatsastuksessa katsotaan valot, jarrut ja pyörän yleinen kunto.

Tuossa jonkinlainen katsaus, mitä tarvitaan endurokisoihin mennessä. Lisätkää te muut mitä tulee mieleen, toivottavasti tuosta oli edes vähän apua. Jos asustelet Kymenlaaksossa, niin meidän kerholla (RCK) www.rckenduro.cjb.net , on aika vilkasta endurotoimintaa ympäri vuoden.

Kirjoittaja: Eero NikkanenTosta Jounin vikasta lauseesta jatkasin senverran,että jollet o ennen ajanu kilpaa,niin kannattaa ehdottomasti ajaa ensin kerhon sisäisiä kisoja,niin saat vauhdista vähä vertailukohtaa.Kilpaluokista myös kannattaa huomioida,että "sisäänajo" kannattanee tehdä kuntoluokassa,myös C-luokka on mahdollinen,ja myös vetskut,jos oot tänä vuonna min.40v.Monen vetskun ongelma kilpakumppanin kannalta on se,ettei ne o koskaan ymmärtäny lopettaa,eli ajokilometrejä voi olla takana jo monelta vuosikymmeneltä,ja vauhti siis senmukaista.Mukaan vaan,ja onnea!.