Vauhtipyörän painoitus...?

Elikkä tässä meinasin jotta painottaisin tuon honda cr 125 vauhtipyörän,niin voiko joku kertoa että mitenkä kannattaisi tehdä tämä operaatio?
Paljonko sitä painoa on lisättävä suhteessa vauhtipyörän omapainoon että siitä mitään hyötyä olisi edes?
Ja tälläistä ajatellut jotta hommaisin honda 125 crm vauhtipyörän koska näyttäisi hieman painavammalta kuin tuo cr125 oma,mutta olisi myös hommattava saman vekottimen sähköjärjestelmä kun näyttäisi pulssianturin paikka tulevan toiselle puolelle vauhtipyörää..?
Hyllytänkö ajatuksen suorilta vai olisiko tässä ideaa? Vauhtipyörä näyttäisi kuvan perusteella menevän kampuraan suorilta mutta sähköt olisi muutettava crm sähköiksi. Ja jos muutan sähköt niin kuinkahan paljon niitä muita sähkölaitteita olisi muutettava staattorin ja pulssianturin lisäksi...?

Foorumit

Tuolla "paljonko painoa on lisättävä että siitä olisi mitään hyötyä" tarkoitat varmaankin että paljonko pitää lisätä että tuntuisi, koska aika vaikea nähdä mitä hyötyä on tehdä piikistä vieläkin lussumpi.

Luulisin että helpoimmalla pääset kun hankit näiltä kavereilta lisäpainon, kovasti väittävät että tuo malli ei tarvitse sen suurempaa koneistusta vaan ruuvataan vain kiinni:

http://www.steahlyoffroad.com/flywheel-weight/90-01-honda-cr250r-flywhe…

Googlailemalla löytynee juttua siitä miten mikäkin paino juuri tuossa pyörässä vaikuttaa. Todennäköisesti nuo kevyemmänkin pään limput ovat ihan riittäviä.

Terve. Olis ylimääräsenä lisäpaino hondaan. Ollu kiinni cr 250 -01. Hp 50e. 0417293604

Minä kannatan kanssa valmiita lisäpainoja.Kampiaksein suoruus korostuu kun massaa lisätään.Stumppaustilanteessa on akseli kovilla,mutta CR:n ontto akseli on hyvä niin kauan kun pysyy tiiviinä.
CRM:ssä vakiona kierroksenrajoitin(saa pois) ja syttyennekot mitä on.
Kun hyrrämassaa lähdetään kasvattamaan niin teräksiset kytkimen välilevyt vaan kehiin.

Tuo Oittisen Jukan vinkki teräs kytkinvälilevyistä on varmasi helpoin ja halvin tapa kokeilla painon vaikutusta. Painon vaikutus kytkimessä ei hitaammista kierroksista johtuen ole tietysti yhtä iso kuin kampiakselilla, mutta kyllä siitä jo suuntaa saa. Noi välilevyt taitaa maksaa luokkaa parikymppiä . Kannattaa samalla laittaa jäykemmät jouset, noi teräsvälilevyt kun ovat myös hiukan ohuemmat kuin alumiiniset.

Kiitänpä tiedosta paljon!!
Ja taas astetta viisaampi.

Anssille tiedoksi anto --> " Tuolla "paljonko painoa on lisättävä että siitä olisi mitään hyötyä" tarkoitat varmaankin että paljonko pitää lisätä että tuntuisi, koska aika vaikea nähdä mitä hyötyä on tehdä piikistä vieläkin lussumpi."
Että tässä vaiheessa kun olen vasta tämän harrastuksen aloittanut niin tämä honda cr 125 ei ole minulle mikään lussu... Vai pitäisikö sinun mielestäsi hommata suorilta 500cc 2t honda niin löytyis sitä alavääntöö sitten??
Kun tarttee nyt vinguttaa tuota hondaani kuin pientä porsasta eli melkosen kovilla kierroksilla tuolla mettässä ajellaan vaiheessa tässä... Katotaan sitten ens kesänä sitä hondan 250cr versioo että näillä mennään tähän asti...