Vaihteistoöljy 125cc

Kirjoittaja: Niklas RoihaSuosituksia vaihteistoöljyksi -04 piikkiin? Myöskin hyväksi todetut vaihtovälit kunto/harrastekäytössä, montulla kuitenkin.
Kiiiiitos!

Kirjoittaja: Henri korhonenKäy vaikka jossain crossi liikkeessä ja kysäse sieltä niin tulee oikeat öljyt.

Kirjoittaja: make savolainenItse vaihdoin laatikkoon öljyt joka toisen ajokerran jälkeen. Mineraalipohjainen on hyvä, ei sis. kytkinlevyille allergista ainetta.

Kirjoittaja: Harri VanhalaJos siinä vaihteistoöljyputelin kyljessä lukee GL-5 tai EP-lisäaineistettu (Extreme Pressure), sitä ei pitäisi näissä monttukoneissa käyttää. Ei varmaan mitään isoa vahinkoa tule, mutta nämä kovasti kuormitettuihin vaihteistoihin ja liukuvia pintoja sisältäviin perävälityksiin tarkoitetut öljyt sisältävät pistävänhajuisia rikkiyhdisteitä. Ne saavat rattaiden pinnat kestämään rajua, liukuvaa kuormaa. Näiden EP-lisäaineiden väitetään olevan, ja ovatkin, vahingoksi pronssiholkeille, elleivät holkit ole vartavasten suunniteltua seosta. Ei ole oikein tietoa, mitä kytkimen kitkalevyt näistä aineista tykkäävät.

Moto-Guzzi ja BMW suorastaan pyytävät tätä tavaraa periinsä ja niissä on kuivat kytkimet.

Jos vaihteistoöljypurkissa lukee GL-1, se on varmaan OK.

En kuitenkaan usko, että tuosta ongelmiakaan olisi. Eli "olen ikäni käyttänyt....., eikä mitään ongelmia ole ollut".

Kirjoittaja: IIRO JÄNTTIIttellä on KTM 125 SX 03 ja oon vaihtanu öljyt 10h välein.Öljynä oon käyttäny BelRay Gearsaver 80w

Kirjoittaja: MIKKO NOUSIAINENaika vähän on suosituksia... joten en suosittele minäkään vaan kerron mitä käytetään! pyörät 65, 80, 125 ja 300: öljy tarjoustalosta halvinta (3.8E/l?) 80w-90 vaihteistoöljyä, vaihto max 10h välein. ehkä jollain bilteman 10w-30:llä pääsis halvemmalla mutta kun siinä tarjoustalon purkissa lukee "vaihteistoöljy"... :-)