vääntö keteissa

Kirjoittaja: Jarno Kauppila mul on 92- yammu crossi piikki josta puuttuu vääntö epäilen että sillä on ajettu jäärataa ja eikös siinä käytetä isompia suuttimia epäilenkin että voisko ne olla kaasarissa kiinni mitkä olisi hyvät suuttimet k.o pyörään (itse en tiedä näistä asioista oikeen mitään) ja mitkä suuttimet sopis talvi ajoon.

Kirjoittaja: pirhonen osmoIkivanha piikki voi olla niin missä tahansa kunnossa, että eiköhän ennen kaasarin säätämistä kannata hoitaa perusasiat kondikseen. Eli ihan ekaks vaihdat änkkäriin villat, niiden kunnolla on vaikutusta. Sen jälkeen kannattaa katsoa missä kunnossa läpät ovat ja jos haluaa tosissaan tarkistaa, niin pytty irti ja katsotaan männän kunto eikä vaihtaminenkaan varmaan pahaa tekisi ellet ole varma, että männän vaihdosta ei ole kulunut melko vähää aikaa.

Sen jälkeen mietit tuntuuko vehjas ns. booaavan vai röpöttävän. Jos sanoo boo eikä oikein vastaa kaasuun, on seos liian laihalla eikä suinkaan rikkaalla. Sopii yrittää ekaks vääntää ilmaruuvia kiinni ja sen jälkeen tyhjäkäyntisuutinta suurentamaan.

En ole mikään jäärataekspertti, mutta luulisin, että eniten suurennetaan pääsuutinta, eli täyskaasun aluetta.

Kerropa mitkä suuttimet siellä nyt on, tossa yhdessä kirjassa suositellaan tyhjäkäynti 20,neula 56(en tiedä onko tämä neulan osanumero vai onko tuossa Mikunissa erillinen neulasuutin), pää 310, luisti 4.5(lienee vakio).

Kirjoittaja: Jarno Kauppilatyhjäkäynti ja neula on noi mitkä kerroit pää suutin on 330

Kirjoittaja: Jarno Kauppilaja luisti on 6.0

Kirjoittaja: pirhonen osmoNoissa asetuksissa oli siis kyse normaaleista kesäolosuhteista, siitä sopii sitten ekstrapoloida pari koko isommaksi talvella ja varmaan nostaa neulaa kolo tai pari.