Tyhjäkäynti pulma
22.10.2000 - 00:00
|
Pyöränä mulla on Honda CR 125R -94
ja ongelma on että se ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä, tyhjäkäyntisuuttimia olen kokeillut 50-75 väliltä mutta ei mitään vaikutusta.
Kaasutin on keihin eikä siinä ole tyhjäkäynnin säätöä(siis sitä ruuvia)
ainoa ruuvi on ilma ruuvi joka on n.2-2½ kierrosta auki.
Tyhjäkäynti olisi ihan kiva eli jos jotain tulee mieleen niin kerro ihmeessä!
Kiitos jo etukäteen.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Kale JärvinenCelkulle: Soitappa mulle No: 0400 505225
Mulla on sulle vielä pari jutskaa jota voitais kokaista.
Kirjoittaja: Timo VirtanenIlmaruuvi n.2-2
Kirjoittaja: Pekka VirtanenJoo, niin se tapahtuu ainakin pari vuotta vanhemmassa mallissa
Kirjoittaja: pirhonen osmoMuistaakseni tollasessa pelissä tyhjäkäyntiä säädetään ryyppynappia pyörittämällä
Kirjoittaja: CelkkuPurin kaasarin täysin ja putsasin paineilmalla=ei vaikutusta
ryyppy/tyhjäkäynnin säätö toimii.
mutta onko tyhjäkäyntisyytin liian pieni?
nyt siis 57
vai onkos tää vain niitä keihineitä jotka ei vaan käy tyhjäkäyntiä?
*confused*
Kirjoittaja: Antti Lammelakokeleppa säätää kaasuvaijeria. molemmissa päissä pitäis olla säätö ruuvit.
Kirjoittaja: Jukka HaventoKierrät rikastinnappia myötäpäivään niin paljon kuin menee. Sitten avaat sitä 7 kierrosta. Kun moottori on varmasti lämmin kannattaa tyhjäkäynti säätää ihan olemattomaksi, ajaa vähän ja säätää kenties vielä uudestaan. Tulee nimittäin parempi tuntuma moottoriin joutokäyntipiirillä toimittaessa.
Kirjoittaja: CelkkuKiitoksia vastauksista!
Ja kyllä mun pyörä nyt käy tyhjäkäyntiä kiitos vastanneiden! mutta olis mun kyllä itsekkin pitännyt tajuta että se säädetään ryypystä;siinä meinaan lukee että säätö on ryypyssä!
Ja ainakin hondan ohjekirjan mukaan ton ilmaruuvin pitäis olla 2-2
Kirjoittaja: Celkkuei se sitten toiminutkaan... =(
eli nyt se käy tyhjäkäyntiä 1min kylmänä.
kun lämpeeniin sammuu.
nyt mä olen sitten kierrerllyt tota ryyppyä ihan tappiin kumpaankin suuntaan eikä oikeestaan mitään eroa. kun ryyppyä kiertää niin tyhjäkäynti neul nousee ja laskee eikö?
ja kun se neula on mahdollisimman ylhäällä niin käy tyhjäkäyntiä himpunverran paremmin.
tyhjäkäynti suutin on 57 ja pääsuutin 175
onkos tyhjäkäynti suutin liian pieni? tuntuis että säätö loppuu kesken siitä ryypystä? jos vielä viitsisitte jelppiä aloitteliaa!
ja jos koko ryypyn ottaa irti niin se käy tyhjäkäynti?!?
Kirjoittaja: Esa AlmgrenVielä on mahdollinen vika olemassa. En tosin tunne kyseistä kaasuttimen tyyppiä hyvin, mutta yleisellä tasolla ongelma voi olla tyhjäkäyntisuuttimelle ilmaa tuovan kanavan tukkeutuminen. Kanavan pää on kaasuttimen imupuolella, se kulkee kaasuttimen rungon läpi tyhjäkäyntisuuttimelle. Ilmaruuvilla säädetään kanavan kautta kulkevan ilman määrää. Tyhjäkäyntisuuttimen runko-osassa on pieniä reikiä, joiden kautta ilma sekoittuu suuttimessa bensaan ja tehostaa siten sopivan bensaseoksen syntymistä. Ja pahinta on se, että kanavassa oleva paska voi jumittua entistä tiukemmin paikalleen jos sitä puhaltelee kaasarin imupuolelta. Eli paineilmaa toisesta suunnasta peliin.
Kirjoittaja: Kale JärvinenJoo otappa ja nosta ryyppyvipu yläasentoon ja kierrä se aivan tiukasti kiinni alaspäin jotta lukitusmutteri kiristyy kunnolla.Jos lukitus on päässyt auki ei neula nouse tarpeeksi ylös eikä tyhjäkäynti suurene riitävästi kun säätövara loppuu kesken.PS.Lukitus mutteri (messinkinen) on siellä sisällä jousen alla.
Jos se ei auta avaa kaasutin aivan osiksi ja puhaltele paineilmalla kaikki suuttimet ja kanavat kunnolla puhtaiksi.
Vaijerin säädöt ovat vain kaasun säätämistä varten ei tyhjäkäynnin säätöön tarkoitettuja.
Olen tässä matkan varrella tavannut muutamia Keihinin kaasareita joihin ei mitenkään ole saatu tyhjäkäyntiä johtuu ehkä kanavien porauksista tai jostain mitä ei kukaan ole mulle osannut selittää.Toivottavasti onnistut säätämisessäsi.
Kirjoittaja: pirhonen osmoIlmeisesti sinulla on se Hondan iso punainen "käyttöohje", joten katsoppa sieltä kohta carburator tuning (tai jotain sellasta)
on kerrottu selkeästi mitkä säädöt toimivat missäkin lämpötilassa. Luulisin että näillä ilmoilla kannattaa laittaa ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki, luistin sisällä oleva neula keskiasentoon tai yksi pykälä alemmas käyttää kone lämpöiseksi ja alkaa ruuvaamaan sitä ryyppyä... Mikäli ei löydy tyhjäkäyntiä, niin ota kaasutin irti ja siitä pohja auki, kaikki suuttimet irti ja varmista, että suuttimien reiät ovat puhtaat HUOM! ÄLÄ PUHALTELE NIIHIN!!
Kirjoittaja: pirhonen osmoIlmeisesti sinulla on se Hondan iso punainen "käyttöohje", joten katsoppa sieltä kohta carburator tuning (tai jotain sellasta)
on kerrottu selkeästi mitkä säädöt toimivat missäkin lämpötilassa. Luulisin että näillä ilmoilla kannattaa laittaa ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki, luistin sisällä oleva neula keskiasentoon käyttää kone lämpöiseksi ja alkaa ruuvaamaan sitä ryyppyä... Mikäli ei löydy tyhjäkäyntiä, niin ota kaasutin irti ja siitä pohja auki, kaikki suuttimet irti ja varmista, että suuttimien reiät ovat puhtaat HUOM! ÄLÄ PUHALTELE NIIHIN!! ,koska aina on mahdollista että puhallat suuttimiin sylkeä eli vettä. Kaytä esim. paineilmaa ja rautalankaa. Samassa yhteydessä mikäli paineilmaa on käytettävissä on hyvä puhaltaa kaikki kaasuttimen reiät ja tarkistaa että se säätövipu myös säätyy.. Tuon jälkeen on hyvin todennäköistä, että cr alkaa käymään tyhjäkäyntiä. ps: ole varovainen sen luistin sisällä olevan neulan lukkoprikan kanssa...
8) nimimerkillä lukkoprikkaa nurmikolta etsinyt