Tulevaisuus turvattu osa 2.
26.4.2008 - 22:15
|
Kirjoittaja: Tapio KorhonenSattuipa silmiini nettiä selailessani juniori EM kilpailun karsinta erien tuloksia
mikä pisti kummaksuttamaan niin mukana ei ole yhtään Suomalaista?
Eestin poikia kyllä oli jopa aivan kärkipäässä. Kyllä suureen ääneen
mainostetaan kaiken maailman treeni ryhmistä uusista valmennus
linjauksista! Kun olisi tarjolla junnuile sopivaa kosketusta ulkomaan
kisaamiseen niin eikö liitosta edes tähän pystytä viemään ryhmä
ajamaan ja haistelemaan kansainvälistä touhua? Uskoisimpa että
suomen junioreilla olisi ollut mahdollisuus jopa pärjätä tässä kisassa ja varmaan
paikalla on tulevaisuuden kykyjen metsästäjiä. Jotenkin tuntuu että se tulevaisuus
ei kuitenkaan ole niin turvattu kuin annetaan ymmärtää.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: juha koskiEi nyt aleta mollaamaan näin pahasti liiton miehiä pian ottaavat ja suuttuuvat
muuttaavat toimitalon ja koko tietotaidon Ruotsiin mitäs sitten tehdään
kun Ruotsista alkaa tulemaan huippukuskeja maailmalle?
voi siinä näinkin käydä että kannattaako sillä kilpailevan liiton perustamisesta
purnata mitä sitten kun ette saa ostaa enää edes lisenssiä sieltä? Ja mieli
tekisi ajaa kisoja Ruotsiin kuitenkin on turha vesimatka ylitettävänä. Vai meinaatteko pelkällä liikennevakuutuksella selvitä! Nyt olisi aiheelista kerätä kolehti tuolla kisoissa ja ostaa joku kiva lahja liiton toimihenkilöile pyytää
nöyrästi lakki kädessä anteeksi tätä meidän jatkuvaa mollaamista?
Ne kuiteskin mene sinne joka aamu töihin ajamaan meidän moottoriharrastajien
etuja! Ja järjestäävät monet kisat vuodessa.
Kirjoittaja: MIKA TUOMINENTere
Kattelin tuossa kisakalenteria hätäisesti.. eipä voi paljo kehua liittoa kisan JÄRJESTÄJÄNÄ ...silmään osu vaan yksi enskakisa jossa järjestäjänä oli enduron lajiliitto. Valvooko liitto oikeasti harrastajan etua? Maksuja nostetaan ja sääntöjä kiristetään. Juu työpaikalle voi todellakin vaan MENNÄ joka aamu.. voihan sen päivän kuluttaa kahvinjuontiin ja netissä surffailuun.Olispa hauska nähdä kun RY;stä tulisikin OY ja joutuisivat oikeasti panostamaan asioiden toimivuuteen ja tuloksellisuuteen. Nyt kiristyy vaan narut ja harrastajalla hermot!
Kirjoittaja: KARRI KUISMAno Tapio jo varmaan huomasikin, että olihan siellä EM;ssä joku ajamassa.
Tälläinen reissu ke-ilta - Tiistai ilta, 3200 km. pois töistä ja koulusta, nukuttiin 5 yötä spirntterissä, jossa ei ole sänkyjä!
Kyllähän se on "helpompaa" ajella kotimaassa, mutta vaikka suomessa voittais kisat kierroksella, niin ei se paljon auta tuolla maailmalla, siellä nimittäin riittää haastavuutta niin kilpailijoiden tasossa, kuin radoissa.
Olisi tietysti kiva saada "tukea" Liitolta ja miksei joltain moottoripyörä myyjältä/maahantuojalta, mutta eipä meille ole sellaista ainakaan onnistunut hankkia.
Mutta tosiaan kun Lieropissa Joonas pääsi kisaan ja sitten vielä EM pisteille, niin neuvojia ja avuntarjoajia oli enemmän 2 tunnissa , kuin suomessa viimeisessä 2 vuodessa.
Että silleen...
Team Kuisma
Kirjoittaja: Tapio KorhonenEM pisteet on hieno homma! Juuri näin liitonpuolesta ei mitään apuja uskomatonta.
Kerroppa oletteko ikänä saanut liitolta mitään apuja mihinkään?
Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIOnnea pisteistä ! Ja liiankin tuttuahan tämä on Suomessa; kun joku alkaa pärjäämään jossain niin jo löytyy kavereita. Toiset kai venttailee vaan puskissa että kuka tänään on "in" ja jonka seuraan vois lyöttäytyä...taitaa siellä olla se liittokin ?
Parhaat tukijathan on just niitä jotka on nähnyt ne huonommatkin päivät ja rämpimiset, ja silti pysyneet tukena, eikö ?
Ja tuosta liiton tuesta minuakin kiinnostaisi kuulla...veikkaus on ettei sitä juuri ole tullut ? Ja ennustus; pian saattaa alkaa puhelin pirisemään :-D
Kirjoittaja: KARRI KUISMAno ainahan asiat voisivat olla paremminkin, mutta Suomen moottoriliiton organisaatio ja taloustilanne ei oikein mahdollista yksittäisten kuljettajien tukemista oikeastaan millään lailla. Liitolla pitäisi olla sitten joku henkilö nimettynä tekemään yhteistyösopimuksia ja keräämään rahaa kuljettajien tukemiseen.
Liiton toimiston porukka kyllä aina auttaa parhaansa mukaan käytännön asioissa.
Nyt tietysti voisi kritisoida, että uusiin valmennusryhmiin piti valita kuljettajat sen mukaan, aikovatko he kilpailla jo nyt kansainvälisissä arvosarjoissa, mutta motocrossiin valittiin suoraan vain nuorten mx2 sm 8 parasta -miinus Koskelan Niko.
Kuitenkin niinkun Lehtisen Joonaskin kritisoi, niin osalla näistä kuljettajista ei ilmeisesti kuitenkaan ole todellista palavaan halua ajaa motocrossia ammatikseen maailmalla ?
Itse kyllä ilmoitimme , että Joonas ajaa EM-sarjan ja tähtää kansainvälisiin kilpailuihin 5-vuotissuunnitelmalla. Joten voi sanoa, että asia oli pettymys meille.
Samoin KTM: tai Hondan maahantuojan tuki olisi ollut erittäin tervetullutta tiukkaan budjettiin, mutta sitä ei ollut kummaltakaan saatavilla, vaan lähinnä "mukavat" puheet mahdollisesta tuesta Joonakselle osittautuivat täysin tyhjiksi ja lähinnä aiheuttivat pahaa mieltä koko meidän Teamille. No ompahan Joonaksella ainakin suurempi motivaatio näyttää mihin pystyy ja harjoittelumotivaatio on koko talven
ja kevään ollut kyllä hyvä.
Onneksi kuitenkin on sellaisia henkilöitä kuin Örthenin Tane, joka aina auttaa omien resurssien mukaan.
Mutta jos joku luulee tämän helppoa olevat, niin tiedoksi, että me maksamme kaikki omasta pussista; ajovarusteet,kypärät,öljyt,renkaat, matkat, ilmoittautumismaksut , lisenssit, ihan kaikki ja ihan itse.
Joten jokainen voi varmaan ymmärtää, että tässähän voi hyppiä riemusta, jos joku tarjoaa jo 20% alennustakin ...
Mutta homma jatkuu ja kisoissa tavataan, Suomessa ja Euroopassa !
Team Kuisma
Kirjoittaja: Tapio KorhonenMahtaako tuo valmennus ryhmästä putoaminen olla niin suuri menetys
mitä se pystyisi tarjoamaan kuljettajalle? Onko siellä tietotaitoa mitä
tarvitaan maailmalla ajamiseen? Harmillinen tosiasia on että ennen
kuin maahantuojat pystyvät saamaa sijoituksilleen jotain vastinetta
niin tuen saanti on todellakin vain tämä 20%. Suomessa pitää
varmaankin pystyä voittamaan/olemaan edellytykset voittaa SM
ennen kuin pystytään puhumaan mistään isommasta tuesta.
Juuri tähän kaatuu monta lupausta kun tulee valinta/pakonomainen tilanne
mennäkö töihin vai olla ilman mitään tuloja treenaa 4-5 vuotta kovaa
pankilainalla päästäkseen maailmanhuipulle? Vaati kovanluonteen
toteuttaa tuo scenario ja kaikki voi loppua pieneen virheeseen radalla
jää vain velka. Kyllä ne ketkä ovat Suomesta käsin maailmalle omin avuin
ponnistaneet pystyneet elättämään itsensä ajamalla niin on jo sinänsä
kovanluokan homma.