Tietäjät,mikä jurina koneesta!?

Kirjoittaja: TEEMU TUOMINENEli tuleeko kellään mieleen mistä saattais tulla tommosen 250 2t suzuki rm 00vm koneesta aika voimakas jurina/ääni joka tosin lakkaa kun kytkin vedetään pohjaan..Outoa jurinaa/nykimistä tuntuu myös liikkeelle lähdössä.
Kytkinpuoli avattu ja ei ainakaan mitään todella selvää vikaa löytynyt.
Kertokaa vaikka villeimmätkin veikkaukset jos vaikka sais ideaa mitä alkaa seuraavaks purkaan.

-T.T-

Kirjoittaja: SAMI KAVERIporkkanan värisessä 4t mopossa juuri samanlaisiin oireisiin auttoi öljynvaihto. ennestään erimerkkisessä kaksipyöräisessä hyväksi havaittu öljymerkki ei toiminu kotkassa vaan aiheutti em oireet. heti öljynvaihdon jälkeen oireet katosivat. huom, molemmat öljyt laatuöljyjä.

Kirjoittaja: TEEMU TUOMINENJuu,tämä ääni vaan on niin voimakas että ei varmaan öljyt vaikuta.

Kirjoittaja: MARKO LAINEKannattaa nyt ainakin laskea ne öljyt pois ja katsoa ettei seassa ole metallia. Saattaa olla laatikon rattaat kärsineet. Näkemättähän näitä on aina paha sanoa.

Kirjoittaja: TEEMU TUOMINENÖljyt tietenkin otettu ulos ja ei mitään erikoista näkynyt..

Kirjoittaja: JUHA RAITANENmoro! tarkista kytkinkorin vaimennuskumit.

Kirjoittaja: Harri VanhalaJos havainto kytkimen vaikutuksesta on oikea ja rutina poistuisi kytkintä vetämällä, niin:

avaa kytkin vielä kerran sen verran, että saat kytkimen keskiökruunua pyöritettyä käsin. Siis jouset auki ja levyt pois. Mahdollisesti vielä ketjut pois ensiörattaalta. Näin saat eristetyksi moottorin, vesipumpun ja kytkimen ulkokruunun laakerin vaihteistosta.
Jos keskiötä pyörittämällä tuntuu laakerin karkeutta tai pykäliä, niin menee laatikko auki. Jos ilmiö on joillakin vaihteilla ja joillakin ei, niin voi supistaa epäiltyjen joukkoa (laakerit/rattaat/siirtäjät).

Itse suhtautuisin suurella epäluulolla siihen, että jokin öljymerkki aiheuttaisi äkillistä jurinaa, joka sitten poistuisi, kun merkkiä vaihdetaan. Ehkä öljyn seassa olisi moisessa tapauksessa ollut jotain muutakin, joka vaihdettaessa merkkiä poistui.

Kirjoittaja: PYRY TAKKUNENKatso juuri ne vaihteiston laakerit ja varsinkin se, joka on heti kytkinkruunun alla, joskun ensimmäisessä pyörässä sama vika oli siinä...