Terve!
23.10.2003 - 20:40
|
Kirjoittaja: juho jaakonsaariElikkä mulla on tällänen vanharuoska honda cr 125r v.91. Nyt kun on tullu kylmemmät ilmat ni se on alkanu polttaa tulppia. Eli mikä voisi olla vikana? Olen itse katsonut tulpanjohdon,hautun ja muut johdot läpi. Mut vielä palaa? Oisko kellään mitään ehdotuksia? kiitoksia vastauksista.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Sauli JormalainenMitäs jos mentäis takaisin aiheeseen :D
Tosta ongelmasta sen verran että talvella vissiin pitää olla tietääkseni suurempi suutin ja neula (jälkimmäisestä en varma) ja katso kaasari vielä kertaalleen läpi ja katso että onko missään roskia yms.
Kirjoittaja: AnttiTaitaa tämä Kale olla aika Pro näissä jutuissa kun Jukka anto noin suosiolla periks..=)
Kirjoittaja: KALEVI JÄRVINEN No joo !! Mulla sattui olemaan molempien vm. kannet sylkyt ja männät tuolla nurkassa niin oli helppo tarkistaa asia , ja oonhan mä niitä viilaillu ja rassannu
kohta n.20v. et jotain on jääny tolle kovalevyllekki vaikka tässä iässä toi virus
vähän jo sotkeekin yläpäätä. T. prrroo KJ
Kirjoittaja: JUKKA HAVENTONo terve Kale!
Tunnustan heti alkuun, ettei itselläni ole omakohtaisia kokemuksia ES-tyypin tulpista ko. CR:n moottorissa (B9EG on aina pelannut mainiosti). Vedonlyöntiä ei ole ollut tapana harrastaa, joten annan periksi suosiolla. Väitteeni perustui muistikuvaani Eric Gorrin (amerikkalainen alan guru) kirjoituksiin aiheesta, mutta en kyennyt löytämään mitään todisteita väitteelleni, joten antaa olla. Olen kai nähnyt unta (tai jotain).
Kirjoittaja: juho jaakonsaariJuu pitää säätää toi kaasari ja kattoo noi venttiilit.Loksahtaa se hattu ehjä on kiitos neuvoista.
Kirjoittaja: AnttiMiten niin ES ottaa kiinni mäntään? Ei mulla ainakaan ota,ja samanlainenhan se on kun EG:kin,paitsi elektrodi on vähä erilainen.
Kirjoittaja: JUKKA HAVENTONo siten niin, kun 90-91 CR125:ssa on kupupäinen mäntä toisin kuin uudemmissa, eli palotila on matala. Eli 96:ssa ei olekaan mitään ongelmaa.
Kirjoittaja: KALEVI JÄRVINEN JUKKA !!! (Lyödäänkö vetoa) Olet väärässä ! vm. -92 vaihtui mäntä tasalakiseksi samalla vaihtui
myöskin kannen palotila matalammaksi ja molempiin käy samat tulpat EN ja ES.
Sulla taitaa olla joku special kansi jos ottaa kiinni. ps. kannet ja männät ei käy ristiin silloin ottaa kiinni. T.KALE
Kirjoittaja: AnttiKannattaa ainakin lämmittää se pyörä kunnolla ennenkun lähtee ajamaan, jos sulla on se jossain kylmässä ollu, paikallaan antaa käyä viitisen minsaa, sit ku ottaa kunnolla kierrosta ja on sylinteri vähä lämmin ni sit vasta ajamaan.
Kirjoittaja: Maunu Laitinen ettei tulpanhattu sattuis oleen väljä mulla meni kolme tulppaa puoles vuodeskun hattu oli väljä .
Kirjoittaja: JUKKA HAVENTOVeikkaan kaasutin ongelmia.
Vuotaako kaasarin neulaventtiili. Irrota kaasarin uimurikammio ja uimuri. Pidä neulaventtiiliä pesässään ja puhalla bensaletkuun kevyesti, pitäisi tuntua tiiviiltä. Katso neulaventtiilin kumikärjen kunto silmämääräisesti. Jos jompikumpi testi näyttää huonolta, hanki uusi neulaventtiili.
Säädä bensanpinta kohdilleen uimurin kieltä taivuttamalla. Pitäisi olla 16mm tiivistepinnan tasosta. Mitataan kohdassa, jossa uimurin kieli juuri koskettaa jousikuormitteista neulaventtiilin tappia muttei paina sitä sisäänpäin (kaasutin ylösalaisin, hieman kallellaan). Uimurin sivusaumojen kuuluisi olla suunnilleen tiivistepinnan kanssa yhdensuuntaisia tässä samassa asennossa.
Mitkä suuttimet sinulla on kaasarissa? Näille keleille suosittelen pääsuutinta 178, joutokäyntisuutin 58, ilmaruuvi 1
Kirjoittaja: juho jaakonsaariTein säädöt jälkeen päin kaasuttimeen. se kyl kastelee tulpat päästää pakoputkeen bensaa. aluksi ei meinaa lähtee käyntiin mut sit ku saa käyntiin ja sen lämmittää ja sit lähtee ajaa ja kääntää vähän tuppee ni ei tulppa kauaa kestä.
Kirjoittaja: juho jaakonsaariOlen ton kaasuttimen säätäny jo. En oikeen uskon tohon tulppa juttuun sen oikee tulppa on ngk:n b9eg en tiiä sit mikä vikana vois joku viisaampi neuvoa.
Kirjoittaja: Anssi LehtinenOlet säätänyt kaasuttimen koska? Juuri ennen kuin ongelmat alkoivat? Ongelmien alkamisen jälkeen?
Jos pistit kaasarin "talvisäätöihin", ja sen jälkeen alkoivat ongelmat, ei varmaan ole vaikeaa päätellä mitä seuraavaksi ronkitaan.
Kastuvatko tulpat vai kärähtävätkö jotenkin muuten?
Kirjoittaja: topi taavitsainenVika saattaa piillä kaasuttimen säädöissä. Siitä miten sitä pitäis säätää pitää kysyä kokeneemmilta.
Kirjoittaja: Tuukka HeleniusTulpan väristähän voi 2t koneissa jonkin verran päätellä, eli kannattaa vilkaista tämä: http://www.off-road.com/dirtbike/tech/2002sparkplug/
Kirjoittaja: Tomi PennanenPaljon mahdollista että sulla on väärän lämpöarvon omaava tulppa. Talvella pitää olla erin lämpönen tulppa kun kesällä.
Mites päin se nyt meni jos on 9 tulppa kesällä, pitääkö olla talvella 8 vai 10 tulppa ?