temmin kampiakseli
12.3.2000 - 00:00
|
Kirjoittaja: harri knifmulla katkes 97 temmistä kampiakseli. uus on mielestäni liian kallis... kannattaisko ostaa vanha kone ja ottaa akseli siitä.... LÖYTYISKÖ KELTÄÄN KONETTA/KAMPIAKSELIA????
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: J Mäkeläkyllä on kumma kun temmiä haukutaan!?!
itse ajan hondalla enkä muuksi vaihtais,
mutta kyllä joskus 98-99 oli temmejä paljon kasikympeissä joten niissä ainakin pärjäsi!
piikeissä ja puokeissa ei tainnut olla yhtään mutta 80cc TM oli aika tykki peli
Kirjoittaja: jartzuota v.... moinen rauta kimpale käteen ja sorvaa ite sillain tulee hyvä kampiakseli eikä maksa paljoo.
Kirjoittaja: janne koivurantaostin omaan 125 -93 tm:n
uuden kampiakselin, kun siitä oli joskus
laakerin kaulat jotenkin saatu väljäksi,
mutta mulla on vielä se vanha kampiakseli josta saisi sen puoliskon.
mutta laakerin kaulat täytyisi koneistaa kuntoon joka maksaa noin 500.
tulisi kyllä halvemmaksi kuin uusi akseli.
Kirjoittaja: Ville SepponenTemmit on hienoja ja kilpailu kykyisiä vehkeitä peli miesten käsissä... minulla jos olisi rahaa niin TM olis yksi pyörä merkki minkä ostaisi... mut kun tuo kawa vei mennessään :) (tästä ei sitten ruveta tappelemaan!!)
Kirjoittaja: Jaakko HuikariNoista Temmeistä sen verran, että mitäs meinaatte niille vuoden päästä tehä(isorattaisille)ku ei saa enää kisata???
Kirjoittaja: pirhonen osmoKaikkien akseleiden päästä katkeaa kierreosa kun mutteria kiristetään liikaa. Jos momentti oli kohtuullinen tässä tapauksessa, niin se on ollut kohtuuton jossain vaiheessa aiemmin ja vaurio on syntynyt silloin. Asiallisesti tehty sisäkierre on "pielavetinen" myyntiremontti.
Kirjoittaja: Ossi SuuronenTaitaa olla noi temmit aika huonoja. Ja maahantuoja pitää sikahintoja. Enpä ole kampiakselin katkeamisia juuri kuullut tapahtuneen. Kiertokanki ja alalaakeri on
se ns. yleisin. Vaihda merkkiä!
Kirjoittaja: Mikko KarppinenMinun muistaakseni se Jenkkien pyörämyyntimäärä tulee olla yli 400 jotta se saisi AMA:n hyväksynnän.
Kirjoittaja: Ääh...Ei tollasten "asiantuntijoiden" kanssa viitti kinata, nää tyypit tulee tänne vaan haukkuun kaikki mahdolliset pyörämerkit, jos kaveri on sanonu että se on ihan paska.
Kirjoittaja: Mauriziovaihda merkkiä missään muussa pyörässä ei oo noin paljo vikoja
Kirjoittaja: pasi kuikkahaista jo mika ***! sanottakoon että tm on kapasiteetiltaan tämän hetken kilpailukykyisin pyörä ja sen käyttö on kielletty usa:n sarjoissa juuri sen repäisevän voiman takia.
harrille:osta ehdottomasti uusi kampiakseli, soitat vaan puromotorille, kyllä ne siellä neuvoo...
Kirjoittaja: Timo VirtanenTemmiä ei ole kielletty usa:n mestaruussarjoissa sen repäisevän "voiman" takia vaan seuraavasta syystä: Usa:ssa tehdaspyörät ovat kiellettyjä ja tästä syystä jokainen pyörämalli on sikäläisen maahantuojan toimesta "identifioitava" eli hyväksytettävä Usa:n moottoriliitolla eli AMA:lla jotta sillä voitaisiin kilpailla Usa:n mestaruussarjoissa. Jotta pyörä voitaisiin hyväksyttää, sitä on ensin myytävä Usa:ssa tietty kappalemäärä (En muista tarkkaa lukua). Ilmeisesti temmin maahantuoja ei ole Usa:ssa suorittanut tätä hyväksuntää ja sen takia sillä ei saa ajaa maan mestaruussarjoissa. Jotenkin tällä tavalla tuo homma muistaakseni meni, korjatkaa jos olen väärässä.
Kirjoittaja: Lasse KuulaMitä ihmettä?? Eikö TM:llä saa ajaa Yhdysvalloissa? Mikähän lienee "virallinen" syy tähän? Kummallista.
Kirjoittaja: M. LaineKyllä noita kiertokankiakin menee joskus poikki japsipeleissäkin, ei ne ole sen kummallisempia kuin jossain TM:ssäkään. Kaikki vaan riippuu millaista käyttöä tuo on saanut ja joskus osat vain hajoaa (uudemmissakin), sille ei voi mitään. Itselläni ei ole crossipyörässä mennyt kankia poikki, mutta alapään laakeri kyllä ja vaikutus koneremonttiin olisi suunnilleen samanlainen. Valitettavasti kyseessä oli ns. tehdaspeli jossa osatkin oli tuplahintaiset. Itse suosittelen kuitenkin uuden kangen ja laakerien ostamista vanhan sijaan.
Kirjoittaja: MAURIZIOKUULE KUKKONEN KUN ON KIERTÄNY POJAN KANSSA KISOJA MONET VUODET ON NÄHNY KAIKKEE MONESSAKO JAPSIPELISSÄ OOT KUULLU ET MENEE KIERTOKANKI POIKKI MEILLON OLLU VARMAA 20 JAPSIPELII EI OO MENNY KOSKAA JA VOI ELÄMÄ MUITA VIKOJA MITÄ NIISSÄ ON
Kirjoittaja: jarkko hmites se kampiakseli katkes? murtui jostain vai?
Kirjoittaja: harri knifei tm:ssä musta mitään vikaa oo ainakaan ajaessa. kun vaihettiin kawa temmiin ni johan rupes vauhti kovenemaan
Kirjoittaja: harri knifSe katkes kun akselin päästä aukes vetorattaan kiristys mutteri ja se mutteri otti lohkoon kiinni....no ei muuta ku ajo loppu siihen. sitten vaihettiin siihen uudet vetorattaat ja ruvettiin kiristämään, ni kampiakselista jäi se kierre osa käteen eli noin 3cm akselin päästä...????????????
Kirjoittaja: asentajaOlisko mahdollista tehdä akseliin sisäkierre?
Kirjoittaja: Tuomas pJoo on toi tm munkin mielestä laatupeli, esim. mäntäsarja: maksaahan se 750mk mut tarjoaa mikään muu merkki takomäntää alkuperäisenä(paitsi kotari)taitaapa wiceso kustantaa ihan yhtä paljon..
Tohon Tm:n kieltämiseen ni dirt rider:issä (tms.) oli temmin mainos jossa luki että "a bike so trick, that AMA banned it". En tiiä tarkemmin..
Kirjoittaja: JonneNe temmit on muutenki niin lahoja et kanattaa vaihtaa merkkii!