Temmi 125 -99
31.10.2000 - 00:00
|
Pyörästä löytyy tehoa yläkierroksilla, mutta alakierroksilla pyörä vääntää surkeasti ja eikä se kelaa tehoja kunnolla. Tää on vaivannu pyörää ja kuskia jo jonkun aikaa eikä ongelmaa tunnu löytyvän. Pääsuutin on 185 ja tyhjäkäynti 55. En usko että pyörä saa liikaa bensaa, koska pienemmillä se ei käyny kunnolla. Neula on keskimmäisessä kolossa. Voiko viallinen pakoaukon säädin aiheuttaa ongelman?
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Marko NenonenTollanen vika on myös silloin, kun kone on väljä.
Kirjoittaja: PASI NIEMIJos sytkä on kohdallaan, niin tarkista pakoaukonsäätimen toiminta (että läppä on ehjä ja liikkuu vapaasti). Jos säädin on jäänyt aukiasentoon alakierrosvääntö+kaasuun vastaaminen ovat heikossa jamassa.
Kirjoittaja: JariTKYLLÄ MÄ NYT SEN TAJUAN ettei missään piikissä oo hyvää alavääntöä. Mulla suurin ongelma on se ettei se jaksa kelata tehoja ylös ilman mieletöntä kytkimen renkutusta (tajuan kyllä että piikissä pitää käyttää kytkintä)
Kirjoittaja: Timo KuuselaJariT. Nyt olet tainnut ymmärtää jotakin aivan väärin, sillä juuri TM on pyörä jonka moottorista ei alavääntöä juurikaan löydy. Suurin ongelma kulkemattomuuteen taitaa olla puristusten puuttuminen, eli mittaa männän ja sylinterin välys, ja tarkista m-renkaan kunto.
Kirjoittaja: JariTKyllä kuskissakin on varmasti vikaa mut se meni joskus puol vuotta sitten ihan hyvin. Ja eikö Temmiä kehuta juuri sen väännökkäästä koneesta?!
Kirjoittaja: Pera AlataloTemmi on kierroskone eli tyypillinen italialainen,joten ei siinä varmaan mitään vikaa ole,joten taitaa olla vika kuskin puolella.
Kirjoittaja: JariTSamat suuttimet oli mullakin kesällä mut ei auttanu. Nyt ilmojen kylmetessä ei toiminu niillä vaan jouduin vaihtaan noi isommat.
Kirjoittaja: timo j.Jos pakosäätäjä ei toimi, se kyllä vaikuttaa suoraan alarekisteriin. Voisit kyllä kokeilla eri suuttimia. Ite oon samanlaisessa käyttäny kesäkelillä pääsuutin 178 ja tyhjäkäynti 42/45
Kirjoittaja: Kalle Kuusisto
sen kuvan saa näin ""
Kirjoittaja: Ville Sepponen[img]http://smilecwm.tripod.com/net7/hjtwofinger.gif[/img] tämä on testausta....
Kirjoittaja: Ville Sepponenälä tuomas valehtele!! [img]http://smilecwm.tripod.com/net7/hjtwofinger.gif
Kirjoittaja: Sami Rantamaulavoi toimintaan vaikuttaa myös tulppa, bensa ja ilman putsari
Kirjoittaja: Pasi NiemiVäljässä koneessa ei ole ylärekisterissä TEHOA.
Kirjoittaja: Tuomas pMulla 97:ssa ei ainakaan tarvii ottaa ku putki ja kuminen tulppa siitä säätimistön kupeesta ja sitteen vaikka ruuvimeisselillä nostella muttasinuna ottasin kyllä pytyn kans irti, eihän yläkerran tarkistus mitään pahaa tee..
Kirjoittaja: JariTKyllä männän pitäisi olla kunnossa kun se on vaihdettu hiljattain. Mitä tarvii avata että saa tutkittua pakoaukonsäätimen toiminnan?
Kirjoittaja: Marko NenonenPasi Niemi: Okei, väljä kone ei kulje alakierroksilla vaan sitä joutuu vinguttamaan koko ajan yläkierroksilla. Kyseisen temmin moottorin luonteesta voisi päätellä, että mäntä alkaa hiljalleen vetelemään viimeisiä. Silloin se saattaa vielä jotenkin kulkeakin yläkierroksilla. Koska kyseiseen Temmiin on vaihdettu viimeksi mäntä?
Kirjoittaja: samuli paivan! oletkohan vaihtanut männän millon viimeks...vai koskaan??