Tehon alentaminen

Olisikos kenelläkään hyviä vinkkejä kuinka puolikkaan tehokäyrää saisi muutettua paremmin Enduroon sopivaksi, toisin sanoen haluaisin huipputehoa pois huomattavasti ja alaväännön pysyvän ennallaan?
-John

Kirjoittaja: Teemu LJos sylinterin alle lykätään tuplasti tiivisteitä, nii se puottaa alatehoa ja nostaa tehokäyrää korkeemmille kierroksille!

Kirjoittaja: Teemu Ljoo ja lentobensaa tankkiin.:)

Kirjoittaja: erkki susijoo näin on koska kanavat pysyvät pidempään auki, mutta toisaalta puristussuhde laskee...

Kirjoittaja: jari salmija tuo fmf ns. "vääntö" on kuulopuhetta... eli kannattaa kysyä kokeneilta tai testata itse...kysele kokeneilta joilla on samanlainen pärrä...

Kirjoittaja: jari salmijoo-o...eipä tuota iskun pituutta kannata ainakaan mennä muuttamaan!!!!!!!!!!!!!!!!

Kirjoittaja: Ville SepponenPakoputkella saa melkolailla hyvin... joku FMF:m putki mikä on oikea VÄÄNTÖ putki että sillä saadaan yläteho alas... muuta iskun pituutta niin sillain ainakin saat ylätehoa pois...

Kirjoittaja: pirhonen osmoPaljon itteäni tietävemmiltä saatuja vinkkejä: Kampikammioon lisää tilavuutta, esim. läppärungon alle muutaman millin laippa ja/tai pari alatiivistettä päällekkäin. Puristussuhdetta pienemmäksi, eli jostain paksumpi kannentiiviste, tai niitäkin kaksi päällekkäin (jos vaan kestää). Molemmilla operaatioilla pyörän tehokäyrä muuttuu "pyöreämmäksi". Tietty äänenvaimennin on hyvä olla riittävän iso, oma CR 250 ainakin kiekui niin pirusti ylhäältä pienellä crossivaimentimella, mutta eihän sillä meikäläinen mitään metsässä tehny...

Kirjoittaja: pirhonen osmoTuohon alkuperäiseen kysymykseen. Eikö ole paras säätää kaasukahvakädellä teho niin, että se ei karkaa liian suureksi yläkierroksilla ja se on varmin tapa säilyttää SAMA vääntö alakierroksilla. Mutta, jos haluaa LISÄÄ vääntöä alakierrosilla ja pois tehoa yläkierroksilla, on varmaan hyvä ryhtyä tehoputkiharjoituksiin tai siirtyä käyttämään Trial-moottoria.

Kirjoittaja: Miikka KalliokoskiJaa, mitenkäs itse asiassa on, jos puristussuhde nousee, niin seos räjähtää herkemmin eli alaveto paranee.

Kirjoittaja: Ville SepponenÄlkää nyt tosissanne ottako sitä isku juttua!!! vitsi... heh...

Kirjoittaja: simo spooripistä FMF fatty putki (ei torque) ja shorty ankkäri, ni puhuu pelit alhaalta ja puskat heiluu ku pistää molemmat jalat maassa jossain 100km sivistyksestä 1m syvässä lumispoorissa nii et vanha 85 mallia AGV vaan vilahtaa kerran tunnissa!