talviviritykset enskapyörään
1.1.2001 - 00:00
|
Tere!
Voisitteko kertoa mitä teette omiin pyöriinne, kun lähdette ajamaan lumella?
telttapatjavirityksiä?,ilmanputsarivirityksiä?,suuttimen vaihtoja? vai mitä?
Kertokaa ihmeessä epätietoiselle lumessa rämpijälle!
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Hannu PulakkaVaikka miulla onkin aika varma tieto a747 käytöstä jääradalla, niin jotenkin ei löydy rohkeutta käydä toisten nimiä tässä asiayhteydessä mainitsemaan. Kuitenkin mielipiteeni kyseisestä öljystä pohjautuu kokemukseen. Olen käyttäny a747 ympärivuotisesti ja mitään ongelmia ei ole syntynyt, joten aioin tässä öljymerkissä pysyä tulevaisuudessakin. Myöskin a747 on osoittautunut männän kulumisen kannalta erittäin mainioksi. Öljy-valintaani olennaisena liittyy myös se, että olen 80 cm3 omistaja. TM:nni kierrokset ovat oikeilla säädöillä todella kovat (yritin kerran mitata niitä tietokoneella äänikäyrien perusteella ja tuli niin hurjia lukuja että ei kehtaa edes täällä mainita) ja a747 on tunnetusti paras kestämään "vingutusta". M.Laineelle antaisin kiitoksen sanan noista jääratapyörä projektin sivuista ja useista rakentavista kommenteista tällä keskustelukanavalla. Toivotan siulle onnea ja menestystä tulevalle kaudelle.
Kirjoittaja: Anssi Lehtinen"Not to be exposed to" siis ei saa altistaa, ei puhettakaan siitä onko kyse pelkästä öljystä vai bensa/öljy-seoksesta.
Kirjoittaja: Hannu PulakkaEikös siinä purkin kyljesä lue, että " Not to be exposed to temperatures below 0 c" Eli öljyä ei saa SEKOITTAA polttoaineeseen jonka lämpötila on alle 0. Varsinaisesta käyttö lämpötiloistahan ei mainita mitään. Ja kyllähän M.Laine jäärata miehenä tietää, että a747 käytetään myös jääradalla.
Kirjoittaja: Pekka HänninenAinoat positiiviset kommentit ajamisestani olen saanut pakokaasun tuoksusta. Tämä A747:n ansiosta. Nyttemmin on se öljylähde kuivunut, josta tuota litkua sain, joten ajelen muilla öljyillä.
Kirjoittaja: M. LaineH. Pulakka: kerrohan ihmeessä edes pari nimeä A-luokasta jäällä, jotka A747:aa öljynä siellä käyttävät. Itse ei sellaisia mieleeni tule. Jokainen saa käyttää vaikka voimariinia bensan seassa, mutta en mä kenellekään A747:aa suosittele talvikäyttöön kun on TTS:kin (tai muita merkkejä kuin Castrol). Ja mikä siitä A747:stä tekee niin pakollisen käyttää muutenkaan, kerro ihmeessä.
Kirjoittaja: pirhonen osmoJos mahdollista niin pari pykälää ohkasee neula ja seos ruuvia hieman pienemmälle, ja sitten iskarin säädöt (jos on pakkasta)enempi niin hieman pehmeämmäksi ja eikun spooriin.
Kirjoittaja: M. LaineSen verran on tuota Castrolin A747 öljyn käyttöä talvella pakko kommentoida että jo purkin kyljessä taitaa lukea että ei sovellu alle 0 asteeseen. Ja esim. Päitsillä ei pyörää saa yötauoksi lämpimään, joten milläs siellä pidät öljyt lämpimänä. Saahan sitä tietysti hakata päätään seinään, mutta miksi tekisi sitä kun on parempikin vaihtoehto tarjolla. Noista osoitteista voi vähän vertailla tuotteita...
A747...
http://www.castrolbikeworld.net/products/a747a.html
ja TTS...
http://www.castrolbikeworld.net/products/enthusiast_06a.html
Kirjoittaja: Hannu PulakkaOlen viritellyt TM:ääni seuraavia. Pykälää suurempi suutin, ilmaputsarin kotelon ilmanottoaukot suojasin lumelta, vanhoista aluskalsareista tein suodattimen päälle hupun, keulaan laitoin Motulin 2,5 öljyt, solumuovista tein suojan vasemmalle puolelle konetta joka huokaa lämmintä ilmaa sylinteristä kaasarille, pakoputken alkukäyrän ympärille tein suojan ettei etupyörästä roiskuva vesi,lumi,jää-yhdistelmä jäädytä pakoaukonsäätimiä ja muutenkin koneen etuosaa, syyläreitä teippailen pakkasen mukaan, koneessa öljynä castrolin mtx ja 2t:nä castrolin a747. Ja kyllä se on p***a puhetta ettei 747 sovi talvikäytöön. Kunhan lämpimässä sekoittaa ja eikä jätä tankkiin (kylmään) seisomaan.
Kirjoittaja: Muista laittaa esim. masinolia tankkiin jos on nolla keli muuten ei kulje mihinkään.
Mut jos on pakkasta sillon ei tarvi mitään.
Kirjoittaja: Laadukas täyssynteettien mp-erikoisöljy.
Suutinta hieman isommaksi, kokeilemalla
löytyy säädöt. Putsariin kevyesti öljyä.
Kahvalämmittimet ovat poikaa. Samoin "karja
raudat" sormien suojaksi. Ja eikun ajamaan.