Talvisäädöt

Mitä säätöjä tulee tehdä talviajoa varten? Tarvitseeko ilmanputsarikoteloa suojata jotenkin erityisesti? Pyöränä Kx 250 -00

Kirjoittaja: jarno vEntä nelari koneisiin?

Kirjoittaja: pirhonen osmoMä oon vaihtanu isomman suuttimen,neulaa laskenu,jäähdyttimen 1/3 peittäny

Kirjoittaja: samuli psepposelle...se jäähdyttimen suojaaminen on lähinnä sitä varten, että jäähdytys vesi ei pääse menemään liian kylmäks-> saattaa kylmäleikata kuten sanoit....
mulla oli kotarissa samat suuttimet talvella ja toimi iha hyvin mut vaiha kiwikasaan vähän isommat....kysy vaikka sieltä huollosta....riippuu ajatko ilman suodatinta vai sen kanssa.... mulle puro suositteli jotain kokoo 280....
ainii...ja kannattaa muute pistää huolella jäähdytinneste seokset....etteipi jäädy jäähdytinneste....

Kirjoittaja: pirhonen osmopitääkö tuon jäähyttimen eteen pistää jotain ettei kylmä leikkaa tai jotain... kertokaa kaikki mitä talvee vasten pitää tehdä!!!

Kirjoittaja: pirhonen osmoMä oon vaihtanu isomman suuttimen,neulaa laskenu,jäähdyttimen 1/3 peittäny,jäänestoainetta laittanu ja kaasarin suojannu.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKylmässä ilmassa kone käy laihemmalla. Eli ilmaruuvia kiinni ja isompaa suutinta sisään jos siltä tuntuu. Mun ja faijan CR500:set toimi talvella samoilla säädöillä kuin kesälläkin, ja nykyinen YZ250 tuntuu toimivan viileässä vaan paremmin. Ilmeisesti hieman rikkaalle säädetty tehtaalla.

Ei ilmanputsarikoteloa mitenkään suojata tartte, tietty jos jossain kauheessa loskassa ajaa niin siihen voi laittaa sen mahdollisesti mukana tulleen "sadesuojan" päälle.

Kirjoittaja: pirhonen osmoRiippuu varmaan hiukkasen ajaako enduroa vai crossia vai mitä, mutta endurossa kun on talvisin semmoista puolikaasu ajoa, niin ei paljoa tarvitse tehdä muutoksia. Minulla on samat säädöt kaasarissa kesät/talvet, eli kone käy hiukan rikkaalaan kesällä, mutta ei niinpaljoa että mäntään palaisi reikiä. Numeroa lämpöisempi tulppa (9 vaihtuu 8:ksi) ja jos on oikein kylmät kelit ja on pakko ajaa niin toinen jäähdyttimenpuolisko tukkoon esim. pahvinpalalla. Sitten jos on ojia tai muuta kosteaa ajoa tiedossa (päitsi), niin kaasari on hyvä suojata lumelta ja vedeltä jollain pussilla ja lisätä pentsuuniin vähäsen (max. samanverran kun on öljyn sekoitussuhde)masinoolia tai vastaavaa tavaraa. Sitten vaan alusta pehmoiseksi ja penkki kovaksi ja tietty piikkipyörät alle ja spoorriin ...
Crossista saa joku viisaampi kertoa, kone on varmaankin säädettävä tarkemmin, koska ajellaan isoilla kierroksilla koko ajan.