suzuki 250 2-t vs muut merkit?

Kirjoittaja: JAN WIKSTRÖMUus yritys..

Elikkä uutta pyörää oon ostamassa ja hintoja vähän katellu,ja silmään iski että suzuki on lähtöhinnaltaan aika paljon halvempi kuin muut merkit..
Mistään hinta ero johtuu??? Onko jotain huomattavia eroja ?
Pistäkää infoa jos löytyy..

T: 30 + racing

Kirjoittaja: Anssi LehtinenSuzuki on ottanut jo lähtöhinnasta pois suurimmat tinkivarat ja ylikatteet, merkillähän ovat muutkin pyörät Suomessa halvempia kuin vastaavat muiden merkkien. Itse mietin jo vakavasti Suzukin ostamista vain tukeakseni tuota toimintaa.

Merkkien välistä sotaa tästä tuskin kannattaa tehdä, mutta tehdään kuitenkin: Oman silmän mukaan Suzuki ja Kawa on tehty vähän "vasemmalla kädellä" ja halvemmalla verrattuna Hondaan ja Yamahaan.

Kirjoittaja: SAMI SANDVIKTuntuu vähän siltä että nykyajan pyörät alkaa olemaan kaikki jo sellasella tasolla että ainut asia mikä ratkaisee on enää väri ja osien/varaosapaketin saatavuus. Suzukista sen verran että 04

Kirjoittaja: JOUNI KOSKINEN-05 RM 250:sta on positiivisia kokemuksia ja nyt tulossa päivitys uuteen ja sama merkki pysyy. Toiminut hyvin sekä on "kevyt" ja ketterä ajaa.
Suurempaa kehitystyötä Suzuki 2-tahtiin ei ole muutamaan vuoteen varmasti paljoa tapahtunut, joka varmasti vaikuttaa alempaan hintaan osaltaan.

Kirjoittaja: Arttu TaskinenEn tiedä mistä tuo halvempi hinta johtuu mutta ei sillä kyllä varmasti ole mitään tekemistä laadun kanssa. On varmasti vähintään yhtä laadukas kun muutkin merkit. Itse ajoin kaksi kesää -05 250 rm:llä ja pyörä pelasi hienosti. Normaali huollot ja kuluvien osien vaihdot pitää kuitenkin kaiken "värisiin" pyöriin tehdä.

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENSuzuki on varmasti hyvä ostos, niin myös kawa,jammu kuin hondakin. Eiköhän nää japsit ole aika samalla viivalla, loppu sitten riippuu minkä väristen lasien kautta asiaa katsoo.

T:Team Green

Kirjoittaja: Jari RahkonenViimetalvena RM 250 -06 ajelin n.40h (pääasiassa enskaa) eikä moitteen sanaa.Ketterä,kevyen tuntuinen ja sitkeä alhaalta vääntävä kone.Sama erinomainen showan alusta kuin hondassa.Nestekytkin.jne.Mitään laadullistakaan heikkoutta en havainnut.

Kirjoittaja: Jarkko HyvärinenToivottavasti on hyvä. Husqvarna cr 125 -05 kelpasi vaihdossa, ja peli oli selvä. Tilalle tuli (tulee) Suzuki RM 250 K8. Hintaeroa Yamahaan 1200, KTM:ään vielä enemmän. Jääradalle tietty :D

Kirjoittaja: SAMI KUJALA Sivusta seuranneena Suzuki on HYVÄ ei mikään vasemmalla kädellä tehty. 2tpuolikkaat suzuki tai yamaha parhaasta päästä kawasakista ei kokemuksia. honda 250 2t ei hyvä, mutta hondahan lopettikin näitten todellisten crossipyörien valmistuksen nytten ja suunnittelun ne lopetti jo vuosituhannen alussa (v**** rc valve)

Kirjoittaja: JAN WIKSTRÖMMoi,

kiitos mielipiteistä/vinkeistä..
Valinta on nyt tehty ja vihree pyörä on nyt tulossa..

T: 30+racing

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTämän päiväisen kokeilun jälkeen tähän on pakko kirjoittaa.
Itselläni käsitys Suzukista on negatiivinen, johtuen pääosin kokemuksista 70-80 -lukujen laitteista ja KXF/RMZ -04 kaatiskamasta, sekä muutamista lähivuosien kasikympeistä mitä ympäriltä olen kuullut. Ei siis varsinaisesti kovin hyvät syyt, mutta pohja laatuennakkoluuloille...

Nyt sitten koitin Suzuki RM 250 2T kuukauden vanhaa pyörää. Valmiiksi enduroksi rakennettu, 18" takapyörällä jne. Iskarit laitettu enskaan tuplapainoiselle kuskille ja mopo niin helkutin korkee, että takapuolesta ei tosiaan jäänyt penkkiin rakoa kuin 10cm, jos sitten sitäkään. Lunta ilkeet 3cm, kivikkoa ja nastat alla. Ensitunnustelut tasamalla ja moottori tuntui HELPOLTA. Siis ero KTM 250 kuin yöllä ja päivällä! Kuten niin moniin muihinkin 250 2T. Sitä vaan oli pakko lähteä kokeilemaan sinne kivikkoon kun ei pyörän omistajakaan näyttänyt olevan aikeissa lähteä ottamaan huolestuneita juoksuaskelia...

Kone oli edelleenkin mainio. Sai ajaa kakkosella ja sai ajaa kolmosella, ei repinyt pienistä kaasun nyppäsyistä koskaan. Eli ihan kuin nelarilla olisi ajanut, pieni kaasun nyppäsy ja keulan sai heitettyä kivasti jonkun ilkeän kiven yli. Kaasuun vastaamisen pehmeydestä johtuen ei tarvinnut juuri kiinnittää huomiota siihenkään oliko takapyörä jonkun maakiven päällä nyppäsyn hetkellä. Suoralla kun käänsi kaasua niin paukkua oli tajuttomasti. Mutta edelleen jos käänsi rauhallisesti, se tuli ulos rauhallisesti. Ei repinyt.

Sitten tuli tietysti ongelma kun piti kääntyä takaisin päin ja vaikka kuinka kurotteli maata kohden niin yli 15cm jäi siitä kärkiraudastakin, että ei tarvinnut uneksia ainakaan istuvansa ja pysyvänsä pystyssä samaan aikaan. Siinä tilanteessa kytkimen pitää sitten toimia justiinsa ja tässä yksilössä oli Reklusen automaattikytkin. Alle kävelyvauhtia ohjaus rajoittajassa tiukka U-käännös kolmosvaihteella, kytkimeen koskematta, kuvitelkaa! Pienellä kaasukäden liikkeellä pyörän sai pidettyä pystyssä ja käännettyä tasaisesti.

Iskarit oli viritetty tuplapainoiselle kuskille, joten tottakai koko alusta tuntui inhottavan kovalta kivikossa. Mutta herkkyys oli kohdallaan, minkäänlaista tahmaisuutta ei toiminnassa ollut, eikä pyörä halunnut pomppia mutkissa omille teilleen. Jokainen kivi vain tuntui stongassa ja jalkatapeissa aivan liikaa, ettei pyörää olisi kovemmassa vauhdissa saanut pidettyä enää linjassa.

Kauhee mainostus vai? Mutta kun tuo tuntu semmoselta puolikkaalta vajaatahtiselta, joka voisi sopia naisillekin ja aloituspyöräksi jopa ;-) Ei tietty kannata unohtaa jatkuvaa paisarirumbaa, toisaalta painoa on saman verran kuin keveimmissä pikkunelareissa (startilla), mutta painopiste niin paljon alempana, että tuntuma on paljon kevyempi ja ketterämpi.

Kirjoittaja: J-P ANTTOLAINENJo on Sirkkunkin aika lopettaa pelleily niitten mopojen kanssa.. :) 250 2t vain paisarinsuoja kiinni ja metsään. Moottoreissa ei paljoa lastentaudit kiusaa. Halpa ja helppo harrastaa!

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJaa, löytykö vapaaehtoinen lyhentämään 10cm ja madaltamaan 15cm tommosta Suikkaa mulle maavarasta ja tankin koosta (tankkausvälistä) tinkimättä? Sit vois pistää Skyteam

Kirjoittaja: Jarkko Hyvärinennyt on laite poissa paketista. Ihan pätevän oloinen näytäisi olevan. Sellaista perushuttua. Sitten ei kun purkamaan palasiksi :D

Kirjoittaja: RAULI GRANBERGOnko tässä keskustelussa puhuttu -07 vai -08 mallista? Mahdolliset erot kiinnostais, kun itellä olis uusi -07 kiikarissa. Toki käyttökokemukset -07 mallista olis kiinnostavia kuulla.

Kirjoittaja: KAARLE OESCHosta ktm