Suska 250 RäMä pyttyvika
Kirjoittaja: Pekka HankilahtiMorses
Ostin tosa kevättalvella näin vanhoillapäivilla itelle kura-hiki mopoksi Suzuki 250 RäMän v-94 jotta pääsin pojan kaa mettään pärryyttään. 2-t kokemusta on kertynyt sitten -59 Jaavan vain pojan mopoista. Kolmisenkymmentä vuotta on tullut pärrättyä maantie nelareilla. Noh..Kevättalvella oli opettelussa käyntiinlaitto kylmästä..rupeshan se sitte lähteen kun kaasarin putsas pariin kertaan. Kesällä lähti ihan kivasti..ja voimaakin tuntu piisaavan ihan kotitarpeiksi. No sitten tuli syksy ja ilmat viileni..eipäs enää lähtenykkään. Piti antaa lämpöpuhaltimella kuumia ja käyttää lämpimäksi ennen montulle menoa peräkärrykyydillä. No sitten oli lumi maassa ja räntää vihmoi kun mentiin taas. Käyntiin saatiin mutta jäätä alko pakkaamaan kaasarin kylkeen ja ...moo-moo ilmiö. Ahas.. jäätä kaasarissa ajatteli. No tenua tankkiin ja polkemaan sitten kotona. Ei mitään eloa. Mäntäkö..kele..myyjä sano sillä ajetun 20-30 h ja ite ehin ajaa 10-20 h.
Sitte vaan pytty pois ja kaho..mäntä ehyen näkönen ..mutta voi..tana. Pytty onkin kovapinnoitettu ja rotta oli syönyt pinnoitetta 1-2mm verran pytyn yläosasta ja samalla metallia sen takana..samoin kantta oli jyrsitty. Alue ~120 astetta imupuolella. Ei ollut yltänyt vielä sisämpään O-renkaaseen asti ja vesi vuotoa ei ole ollut. Öljyä kyllä oli häipynyt ja sitä oli yhdessä vesikanaviston kolossa lohkon päällä???Kampuran stefa?? Mites saadaan pytty kuntoon? Oolwrong & kumpp. kauppaa syl-putkia? Minusta pytty näyttää yhestäpuusta veistetyltä.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: SAMI KUJALAlaita pytty pinnoitukseen maksaa arvio 200-280
Kirjoittaja: Pekka HankilahtiKiitos tiedoista. Itsekkin vähän ounastelen tuota korjausputkea. Mistähän löytyis sellanen pinnotusfirma.
Kirjoittaja: Anssi Lehtinenhttp://www.poetonaptec.co.uk/
Kirjoittaja: Pekka HankilahtiKiitos taas vinkistä. Täytyypä käydä zoomaamassa noilla sivuilla. Suomestako ei löydy pinnoitusfirmaa?
Voisiko joku arvioida mikä moisen pinnoitteen murenemisen aiheuttaa:
Liian laihalla ? Ilmavuoto ? Kansi löysällä ? Vai onko vai ikä tehnyt tehtävänsä ? Rasitus ?
Männässä olivain ohut karstakerros..kansi oli lähes metallipinnalla..kanavissakaan ei juuri paljoakaan nokea.
Jos kansi on ollut imupuolelta hiukka löysä onko silloin palokaasu päässyt kannen ja sylkän väliin. Mitään varsinaista liekkirengastahan noissa peleissä ei ole. Eli sen ohuen pinnoiteen siinä yläosassa pitäisi toimia em. tehtävässäkin. Ja sitten pieni murunen on irronnut ja rutto on lähtenyt leviämään.
Onko näissä RM vehkeissä ja yleensäkkin crosseissa nykyään aina orkkiksena tuommoinen pinnoitettu pytty. Ja saako niihin ns. normaleja pyttyjä ensinkään (ei siis tarvike putkella vaan tehtaalta).vai onko tuo joku superhyper virityspytty, jonka nyt tietämättömyyttäni ole ristikseni saanut.
Kirjoittaja: Anssi LehtinenSuomessa ei käsittääkseni yksikään firma pinnoita sylintereitä. Kaikki lähettävät ne esim. Hollantiin.
Kaikissa krosseissa on jo vuosikausia ollut pinnoitettu sylinteri. Uusia pinnoitettuja vakiopyttyjä saa kyllä.
Kirjoittaja: Pekka HankilahtiKiitos Anssi
Tämän rämän pytty oli sitten vaan tullut tiensä päähän....
Ehdin tuossa pikimmiten piipahtamaan sen brittifirman sivuilla. Toi kai se lienee ehkä ainut mahis. Kokonaan uus pytty maksanee messinkiä.
Tuolta sais wisecot ja tiivisatsit samasta paikasta..lienevätköhän edukkaampia kuin täältä ostettuna.