Sukellusvene U-450 EXC
Kirjoittaja: OTTO KESKINENMorjesta.Eilisellä ajoreissulla kuvittelin ktm 450 exc 04 olevan sukelluskuntoinen mutta vikaan meni.sade oli tärvellyt reitin suomaaston niin pahaksi että tankkia myöten siellä sitten mulittiin,kolme ukkoo sai kiskoo mopoo poies runnusta.hö.Sen verran kone imasi suota itteensä että öljy harmaata ja laatikon pohjalla hiekkaa,turvetta ym aika läjä.no ei siinä mitään ajo jatkui eilen n.30 km ja pyörä toimi moitteetomasti,mopot autoon ja kotiin.
Kotipihassa ollessani kello oli jo 2315 eli huolto sai jäädä täksi päiväksi.töistä päästyäni kotimatkalla päätin vetästä muutaman kierroksen kun kerran menisi samaan huoltoon kaksi ajokertaa,no mopo pihalle ja reitille.2,6km ja siihe jäi.ei kipunoinu.oli bensaa,vara tulppa mutta ei auttanut.mopo kyytiin 2km työnnön jälkeen ja kotiin tarkistamaan vauriot.Puola ehjä,cdi ehjä,käämit...ei toimi.No tässä vaiheessa öljyt pois ja jutun alussa mainittu"operaatio sukeltakaa"taitaa olla vahvasti syyllinen moiseen.Huomenna taitaa olla edessä pannun aukaisu ja siistiminen.Miten te muut olette vastaavissa tilanteissa toimineet?Joku muukin on sukeltanut.Syy käämien kypsymiseen ,ei ollut ulkoisia vaurioita,mitannut en ole vielä mutta rikki ovat kun kokelin kaverin käämeillä. Ja mistä käämiä kannattaisi kysyä suoraan liikkeeseen vai jollakin olisi käytettyä orig?
Kaikki apu tervetullutta!!!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JARNO KASSLINHeh... Harri, sarkasmisi on oikeutettua ja tarpeellista. Tavat kunniaan!
Kirjoittaja: Kees van NiftrikSe olisi kyllä sympaattista, jos ei heti alkaisi "kuka on kuka?"- tai "pa**an möivät sulle/mun pyörä on parempi, kun sun pyörä"-mittelö. Sitä vartenhan tänne (pääsääntöisesti) kirjaudutaan omalla nimellä, kun seurakunnan henkisistä kantimista ja tasapainoisuudesta ei tällaisella julkisella keskustelualueella voida etukäteen riittävästi vakuuttua. Keskimäärin kuitenkin keskustelu on ollut hyvätasoista ja seurustelu täällä on, paitsi luonut mukavaa yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, tarjonnut myös käyttökelpoisia ohjeita ja neuvoja kurapyörien- ja ajoharrastuksen ylläpitoon.
Kirjoittaja: Harri VanhalaLyhyt sanasto nettikeskusteluihin osallistuville:
* avunpyyntö: (subst.). Kehotus osallistujille alkaa parin asiallisen kommentin jälkeen solvata alkuperäistä kirjoittajaa. Ellei alkuperäinen kirjoittaja vastaa, solvataan hänelle ensimmäiseksi vastannutta.
* iskunvaimennin: (subst.). Moottoripyörään kuuluva osa, jonka kaikki tekniset ominaisuudet ovat toisarvoisia. Osan päätarkoitus on antaa keskustelijoille mahdollisuus naljailevalla tavalla osoittaa, että toinen on väitteessään erehtynyt. Mitä inhimillisempi erehdys, sitä karkeampaa naljailua on tapana harrastaa.
* kilpailu (subst.): numeroitujen moottoripyöräilijöiden kokoontuminen. Kilpailun järjestetään, jotta olisi mahdollisuus jälkikäteen parjata Moottoriliittoa, sen julkaisemaa kilpailukalenteria ja erityisesti nimeltä mainittuja henkilöitä.
* keskustella [keskustelupalstalla] (verbi): tavanomaisten käyttäytymiskoodien vastainen menettely, jossa aloitteentekijän kysymykseen ollaan vastaavinaan. Päämäärä on masentaa tai halventaa kysyjän persoonaa. Hankalissa tapauksissa on esitettävä jatkokysymys, jotta kysyjän heikko kohta saataisiin selville.
Kirjoittaja: JUSSI VILKMANEikö tässä nyt pyydetty neuvoa eikä asianvierestä kulkevaa keskustelua?
Kirjoittaja: TOM NORDMANOlen sitä mieltä että tänne keskustelun sääntöihin pitäisi lisätä kielto parjata Ihmisiä tai pyörämerkkejä. Kehua saisi. Turhaa tässä harrastusten takia mieltään pahoittaa, murjottaa tai tapella.
- Tom
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJoopa joo, kukakohan sen kirosanan ensinnä sano?
Onko muuten löytynyt ratkaisua jo, Otto?
Kirjoittaja: juha koskiTotta tosiaan ! Kuinkahan moni vaihtaisi japsi crossin enskan esimerkiksi Temmiin?
Vain rehelliset vastaukset hyväksytään!
Kirjoittaja: TOM NORDMANJa taas päästiin asiaan
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOÖöh, lohkot? Ei niissä mitään vikaa ole.
Virtapään koppa vaan, se edellä putosin kivelle ja se oli alapuolelta halki, kun oli tässä aikaa ja päätin purkaa koko mopon mutteritasolle. Jossain japsissa olis hajonnu koko varmaan käämityskin, ehkä vauhtipyörää myöten kaikki...niin, TM:ssä on se valopuoli vaan siinä missä japseissa sytkäkin ;=D
Kirjoittaja: juha koskiÄlkää nyt en mä millään pahalla kunhan heitän huulta!
Sirkku hei me ku kinattiin jokunen keskustelu takaperin kumpi ompi
se oikea pyörä Euro VS Japsi ni sää innostuit kehuu et Temmis ei lohkot
halkee vaikka vähän käy kyljellään polulla ni nyt ne sit jo hajoo
pikku kaatumisesta vai?
Kirjoittaja: Kees van NiftrikTämä Juhahan vaikuttaa ihan ilkeältä...
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJoo se yrittää...mettässä hypätään tarpeen mukaan (aina ainakin yritetään), ei muuten vaan ;-). Eikä kato tarvii hallita ilmalennon suuntaan, tuommoset max. parin metrin loikkaukset voi tulla alas vaikka kyljelleen (syyläri ja virtakoppa korjattavana...taas)!
Kirjoittaja: juha koskiHieno homma metsässä ei törmää kunnostattomiin hypppyrin nokkiin
mutta varo lintubongareita ja syssymmällä marjanpoimioita...Yhteentörmäyksen
sattuessa ne voi olla sun kanssa erimieltä ajosuunnasta.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOlen pahoillani. Pyörittelin vähän aikaa silmiäni ja sitten...ei se uusikaan taida niin maltaita maksaa, oletko jo kysynyt? Luulisin, että 100+e.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMyin juuri krossin pois...ei oo nääs lunta enää mettässä, siellä on mukavampaa ;-)
Kirjoittaja: OTTO KESKINENno niin olisin toki tehnyt operaation mutta katasrooffi huomattiin vasta ti.ma suon jälkeen kun tutkittiin paikan päällä niin kaikki näytti olevan ok.
Kirjoittaja: OTTO KESKINENehkä tankkia myöten oli hieman paljon sanottu mutta syvässä kuitenkin.en kysynyt sirkku apua tyhmyyteen, siitä ei voi parantua kai kuin oppimalla mutta vinkkejä kylläkin operaatioihin.tätä kirjoittaessa ja kone on jo purettu ja siistiltä näyttää kyllä.
Kirjoittaja: juha koskiUgh Sirkku on sanansa sanonut! Mites on kesällä ajaessa pienempää takaratastako?
P.S Hyvinkäällä oli "nokat" kunnossa eilen mikset ollu Sirkku hyndäilemässä?
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOVoiko joku olla niin ajattelematon, että jättää koneen niine hyvineen makaamaan tuollaisen jälkeen??? Eikö tosiaan tullut mieleesi, että sen kun jätät yöksi talliin, niin varmasti on joka laakerissa ruostetta ja ties mitä missäkin? Niin väsynyt ei voi olla, etteikö päästäisi öljyjä pois, tulpanreiästä, huohottimesta jne. paineilmalla kuivatus ja pariin kertaan uudet öljyt, lämpöiseksi ja vaihto!
Ja sää menit vielä uudestaan ajamaan? Siis onko tää koko stoori olevinaan hyväkin vitsi vai tosiaan totta???