spedeä
24.10.2000 - 00:00
|
onko joillain kokemuksia 85-->(89?) kotareiden kytkinkoppien(jotain magneessiumia) syöpymisestä siitä vesipumpun kohdalta?Mikä olis paras tapa korjata,monenlaista olen kuullut:hitsikerrosta,epoksia,teräslevyä...
kertokaa kokemuksia.Mikä paja niitä korjaa ja saako niitä jostain uutena? Kuka helvetin spede ne on suunnitellu(vaikka kyllä KTM ihan kunnon pyörä onkin)
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Miikka MikkolaKai ne nykyäänkin valmistetaan magnesiumista.
Tai siis ehkä.
Mutta yhdistetäänkö vesipumppu ja moottorin lohko toisiinsan,jolloin lohkosta tulee melkein kulutustavaraa,sitä en tiedä.
Kirjoittaja: Mikko OnaliEi oo Racing Bikellä kotisivuja eikä tuu olemaakaan ku ne ei oo tähän mennessäkään tehny niitä.Ei oo mikään kauheen hyvä palvelu ja postitus kestää ikuisuuden.Tai sitten vois olla kun tilais 100 000 mk:lla tavaraa.Toivottavasti Sergei ei lue näitä.
Kirjoittaja: Kimmo PesonenKTM:n sivuilta löytyi s-postiosoite: racingbk@netsonic.fi. Kotisivuista ei ainakaan mulla ole tietoa.
Kirjoittaja: Pertti Aromaaonko tolla racingbikellä kotisivuja tai sähköpostii?
Kirjoittaja: Kimmo PesonenKotarin maahantuojahan on:
Racingbike Sidecar Oy
Lahelantie 280
04330 LAHELA
Vaihde 09 374 1133
Fax 09 374 1165
Sieltä löytyy kyllä osa kuin osa ja vanhempiinkin malleihin on osia yleensä saanut ilman ongelmia (ei tosin ole tullut viime aikoina enää vanhoja kyseltyä). Palvelu on asiantuntevaa ja miellyttävää -asia, jonka pitäisi olla itsestäänselvyys, mutta valitettavasti on toisenlaistakin palvelua jossakin tarjottu. Lisäksi osat on laadultaan taattua tavaraa ja hinnaltaankin ihan soppeleita, ja sen lisäksi ne on saanut lähes poikkeuksetta postin kautta heti seuraavana päivänä tuonne "periferiaankin", jossa ennen vaikutin.
Kirjoittaja: timo niemiLaita siihen lohkoon niinsanottua alumiini tahnaa jota saa 20cm pötköissä pötkylöitä on kaksi ja ne sekoitetaan keskenään sormilla painelemalla.levitä se sormin karheeks hiotulle lohkon pinnalle sisä puolelle.sen jälkeen pyörä myyntiin ja HONDA alle!
Kirjoittaja: Kees van NiftrikMitä - eikös kaikki valmistajat käytä magnesiumseoksia lohkoissa? Ennen ainakin käyttivät. Mistä lohkot nykyään valmistetaan?
Kirjoittaja: Miikka MikkolaMikä tämä KTM:n maahantuoja on?Ja mistä sais uusia kulutusosia(muitakin kuin mäntiä ja rattaita)?
Kirjoittaja: Tauno Yli-viitaNiin. Hondassa on vesiletkun kiinnitys muhvit magnesiumia joten toi vika korjaantuu tosi hyvin vaihtamalla merkkiä !
Kirjoittaja: Esa AlmgrenTuttu ongelma johon ei ole kunnon korjausta. Tahnoilla, plasticpaddingilla ym kepulikonsteilla sen saa korjattua, mutta remppa on edessä pari kertaa vuodessa. Aiemmin (90-luvun alussa....) koppa oli kohtuuhintainen (satasia) maahantuojalla, soita ja kysy mikä on päivän kurssi. Ongelma ei päässyt niin pahaksi kun käyttää tislattua vettä (akkuvesi) ja kunnon pakkasnestettä, luulen että Motorcraftin (saa Ford-autohuolloista) oranssi kevytmetallimoottoreille tarkoitettu on paras tällä hetkellä. Ongelma syntyy siitä, että magnesium varsin epäjalona metallina reagoi lähes kaiken muun kanssa ja syöpyy. Joskus sain kikka kolmosena vinkin siitä, että kopan vesitila olisi hyvä maalata, maali eristää magnesiumin ja jäähdytysveden suoran kosketuksen.
Kirjoittaja: samuli paananenvanhojen pyörien vakio vika, varsinkin kotarin!! kaikista halvin ja helpoin keino on ostaa plastik padding-kemiallista metallia. itse korjasin omasta kotkasta juuri tällä tahnalla...hyvä tuli! maksaa n.50mk