Satulan madallus
17.3.2004 - 18:52
|
Kirjoittaja: Jarno StenTuli hankittua pojalle Yamaha TTR 125 02. Lievä ongelma ilmeni kuitenkin korkeuden kanssa. Tekeekö joku matalampia satuloita ko. laitteeseen? Toinen vaihtoehto,pystyykö takapäätä jotenkin "madaltaa" Kiitokset vinkeistä.P.S. Puuroannoksia on jo suurennettu.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: PETRI LEHTO Terve. Ota ensin paalinen pois ja jos foami on kostea niin kuivata KUIVAKSI esim. patterin paalla.Tarkista etta foami on kunnolla liimattu satulan runkoon jos ei niin sitten bostikkia peliin. Sitten talliin ja laita satulaa kiinni Yamahaasi ja ota "juustoraastin"ja ala raastamaan pitkittaisia vetoja niin kauan kunnes haluttu mitta on saavutettu.Jos haluat poistaa paljon materiaalia niin voit vetaa aaltoteraveitsella ensin suuremmat jonka mami varmaan lainaa keittiosta(ainakin sitten kun on menny nukkumaan) Tolla tavalla olen itse tehnyt varmaan yli kymmenen satulaa.On hyva jos sulla on joku suojamatto Yamahasi alla koska toi homma sotkee tallia aika paljon ni sun on helpompi harjata paikat puhtaaks. Ja siita iskarista, soita 050 5111920.
Terv. pete
Kirjoittaja: Pauli PeisaPenkin pystyy ihan itekkin madaltamaan, eli päällinen pois ja sitten vaan leikkaa siivua pois penkinfoamista ja päällinen takaisin! Sähköisellä leipäveitsellä onnistunee parhaiten!
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOVastailen nyt tähän kun on tullut kaiken maailman katumopoihin aiemmin ja nyt useampiin enskoihin tuota tehtyä.
Ensimmäinen ongelma, joka sen foamin leikkaamisessa tulee on tietty se pinnan tasaisuun. No, sehän on vain ulkonäkökysymys. Jos siitä leikkaa siivun yläpinnasta, tulee penkistä vastaavasti leveämpi, eikä ulottuvuus välttämättä parane suuremmallakaan ohentamisella juuri lainkaan. Jos sitä taas ohentaa alapinnasta, tulee foamista liian kapea penkin runkoon ja kun takamus iskeytyy penkin reunaan, tekee turhan kipeää (jopa viikon sen jälkeen istuessa kovalla...). Parhaaksi havaitsemani konsti on ollut ostaa solumuovia tai käyttää ohuen auton penkin foamia ja tehdä niistä emmeistä kokonaan uusi lituskampi ja ylhäältä kapea pehmuste. Päällysteeksi esim. kangaskaupasta pala keinonahkaa, nykyisin mulla on 1mm kumia. Näin myös orkkispenkki on kasattavissa takaisin myydessä.
Monissa penkeissa runko on turhan korkea ja siitäkin saa helposti muutaman sentin. Uuden rungon olen tehnyt mm. tuohon wr:ään lasikuidusta, eikä tosiaan ole suuritöinen tehdä. Voin laittaa neuvoja vaikka e-maililla jos kiinnostaa.
Peräpään pudotus on periaatteessa helppoa, mutta silloin siitä tulee kammottavan pitkäkeulainen (vrt. etuputkine noston 15mm vaikutusta ajo-ominaisuuksiin). Lisäksi sen TT-R:n takajousi on ihan liian jäykkä kun se oli sitä minullekin, eli sen lisäksi ettei iskarissa ole lainkaan vaimennusta, se ei myöskään liiku.