Säätöjä
25.1.2001 - 00:00
|
Minkalaisilla kaasottimensäädöillä te muut ajelette talvisin. Muutatteko suuttimen kokoa suurempaan ja entä miten säädätte neulankorkeutta? kokeiletteko erimallisia neuloja jne....
Tietysti kaikki tämä on myös kelistä kiinni...
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: muajussibensoo tankkii ja mänöks.
Kirjoittaja: Anssi LehtinenMun YZ250 -00:ssa on ilmeisesti tehtaalta pirun rikkaalla säädöt, en oo muuttanu mitään, eikä booaa krossiradalla -5:ssä. Neulakin on vielä yks kohta alempana kuin oli vakiona, eli laihemmalla. 30% isompi pääsuutin saattaa olla vähän liioiteltua paitsi ehkä tosiaan jääradalla.
Kirjoittaja: Jari PulkkinenPistä 30% suurempi pääsuutin,neulaa pykälä ylemmäs ja ilmaruuvia ehkä vähän pienemmälle.Sitten kokeilemaan,riippuu vähän siitä ajatko jäärataa vai lumirossia, ym.Jäällä niin iso suutin kuin mahdollista.Siitä se lähtee.
Kirjoittaja: mkMiten tietää jos seos menee liian laihalle?Antaako pyörä jotain merkkejä?
Kirjoittaja: samuli pEipä noihin säätöihin tarkkaa neuvoa voi antaa, jokainen pyörä on erilainen! Mistäs ootte tollasta kuullu, että pääsuutinta pitäisi vaihtaa 30% suuremmaks... se on 15% eikä sekään anna tarkkaa kokoa, vaan ns. mutu arvon. Ja suuttimen koko riippuu täysin lämpötilasta ja ilmanpaineesta... esim. matalapaineella pyörä käy huomattavasti rikkaammalla kuin samassa lämpötilassa korkeapaineella. Parhaaseen säätöön pyörän saa, kun ostaa riittävän määrän eri kokosia suuttimia, ja niillä lähtee hakemaan sitä oikeeta tuntumaa...
Kirjoittaja: Ville SepponenHelppo tapa: lambada anturi kiinni putkeen ja ledi näyttö tangolle niin saat varmaa faktaa millon menee laihalleen...
Samuli on sen vertta kova mekaanikko että sitä kannattaa kuunnella!
Kirjoittaja: samuli pJos se menee liian laihalle, niin sen kyllä kuulee...(ois hyvä ottaa joku ammattilainen vierelle, ne kuulee sen heti...) tällästen harrastelijoiden kannattaa vaan lähtee säätämään sieltä isosta päästä alaspäin. Eli, suutin kiinni ja ajamaan, korva tarkkana ja säätämään. Kannattaa pykältää suutinta alas niin paljon ettei se enää röpötä (sen kuulee kyllä helposti, ajaa vaan täydellä kaasulla.)
Kirjoittaja: Ville SepponenKirjoitus virhe...
Kirjoittaja: mkEi kyllä oikeastaan tähän keskusteluun liity ...mutta kertokaas voisko läppien vuotaminen aiheuttaa sen että kastelee tulppia?
Kirjoittaja: samuli pse on kyllä lambda...