Rosteri rattaat??
21.8.2001 - 18:11
|
Kirjoittaja: Markku Lammelatääl oli jsokus juttua rosterista valmistetuista rattaista. niitä kehuttiin todella kestäviksi. elikkä:
mistä ja mihen hintaan???
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JUKKA HAVENTOKannattaa kuitenkin muistaa, että myös renkaiden massoissa on huomattavia eroja (ainakin 2 kg ellei enemmänkin), eli myös se vaikuttaa jousittamattomaan massaan, ja sitä kautta ajo-ominaisuuksiin. Eli huipputukeva "kivikkorengas" myös painaa paljon.
Kirjoittaja: Eero Nikkanen Ilkka varmasti kirjoittaa asiaa,mutta minä heitän "mutua" joukkoon.Rattaiden ei oikeastaan kuulukaan kestää loputtomiin,eli niitä ei kohtuurahalla voida tehdä ylihyviksi.Alumiinirattaita tehdään ,että saadaan juosittamatonta painoa pienemmäksi,kuin jos käytettäisiin teräsratasta.Tavallinen rattaankuluttaja ei muutaman kymmenen gramman eroa huomaa,joten halvempi teräsratas on ihan paikallaan.Erikoiskäyttöön erikoisosia,mutta rosteriratas ei ehkä kokonaisedullisin ratkaisu,tavalliselle käyttäjälle.?(miks mun pitää seota joka asiaan?)
Kirjoittaja: TUOMAS MÄKINENolen muuten punninnu, että kotarin alumiiniratas noin 400 grammaa ja teräsratas noin 1300 grammaa. On siinä vähän eroa.
Kirjoittaja: pirhonen osmoTulee rankalla tasolla mielipiteenomaista juttua: Osta tavalliset teräsrattaat. Ovat halvat ja kestävät sen mitä ketjutkin (eli enemmän kuin alumiinirattaat jos käyttää kunnon ketjuja).
Kirjoittaja: ILKKA HEINÄAHOAusteniittisesta teräksestä (kuten suuri osa ns. "ruostumattomista") valmistettu ketjupyörä kestää muita teräksiä paremmin siksi, että se ns. työstökarkenee eli pinnaltaan huomattavasti kovenee muokattaessa (siis enemmän kuin ns. nuokkauslujittumisessa). On teoriaa, mutta toimii myös käytännössä. Ketjupyörien valmistus täytyy tapahtua esim. vesileikkauksella, normaali vierintäjyrsintä on aineelle kovin työlästä. Siksi eivät ole kovin yleistyneet ja hinta on kova. Mutta kestää uskomattoman PALJON!