Rm tulppa ongelmia!

Osaisko kukaan neuvoa. Ku palaa tulppa puolentunnin ajon jälkeen?? Pyörä on Suzuki RM 250cc 2t.

Foorumit

Et kerro tarkemmin tilannetta milloin tulppa menee ja mitkä säädöt sulla pelissä on tai minkä ikäinen kampe on ...mutta yleensä syynä on liian rikkaallaan olevat säädöt tai "arka"ajotapa.

Mitä tulppaa käytät? NGK BR8EIX sopii kaikkiin 2000-luvun malleihin ja on ainakin minulla toiminut / kestänyt hyvin - myös pielessä olevilla säädöillä.

BR8EG on halvempi normaali vaihtoehto ja toimii ihan hyvin vakiosäätösessä 2008 mallin 250 RM:ssä ,sekä talvella että kesällä samoin kaasarin suuttimin.

Se ei ole myöskään ihan niin herkkä pimeneen kerrasta kuin iridium BR8EIX.

Olen itse asiassa ajanut jo samalla tulpalla reilut 20 tuntia ilman mitään ongelmia, ei ole edes kastunu kertaakaan...vaihtoväli suositus taisi olla jotain 5 tuntia ,ajotapa vaihtelee harraste enskailussa tyhjäkäynti jurrauksesta aivan tuppi nurin asentoon.

Bensa on 98 tai V-Power 2,5% öljyä täyssynteettistä, Castrolia, Silkoleneä, Repsolia ym mitä millonkin.

Kato kaasari kuntoon ekaksi.

Muuta vikaa veikaten voi olla vaikka vialliset kampuran stefat joiden kautta vaihteisto-öljyä imeytyy palamaan ja nokeemaan tulpan.

Maailmassa ei ole kuin yksi luotettava 2T-tulppamerkki ja se on NGK. Tuo lämpöarvo 8 joka tuli jo ilmikin on paras jokaiseen crossi 2T250cc peliin mikäli käyttö ei ole "ammattimaista"
Yleisimmät särkymisen syyt helppousjärjestyksessä. Ilmanpusari tukossa,uimurin letku tukossa,ilmaruuvi liian kiinni,tk-suutin liian suuri,neula liian korkeudella tai väärä tyyppi,bensapinta liian korkella,imuläppä rikki,pakosäädin jumissa,hapettunut johtoliitos,tulpanhattu rikki,staattori viallinen...jne